Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

[Casual] Azorius

Ingevoerd door:
Datum:
8-2-2012 16:39:00
Laatste wijziging:
26-1-2013 14:03:00
Kleuren:
Tournament type:
Casual
Deck type:
Control, Casual, Combo, Kaartvoordeel, Snelheid: traag

Omschrijving:

Geweldig idee! *gaat meteen bouwen*
----------------
Goed, laten we eerst eens kijken naar wat Azorius Æthermage precies doet. Als er een permanent naar je hand gaat betalen om kaartvoordeel te behalen (los van het feit dat je de teruggehaalde kaart weer kan misbruiken)? Klinkt goed!

De Mage kost mana, verdeeld over en . Een redelijke mana-base is dus wel nodig. Gelukkig herinner ik me een prachtige cycle landjes uit het Ravnica-block die hier perfect in passen. Azorius Chancery en Dimir Aqueduct geven je de kleuren als je ze nodig hebt, maar kan lategame toch nog net even dat extra kaartje geven als je vastloopt! Maar waarom de Dimir Aqueduct? hebben we toch helemaal niet nodig? Of wel..?

Toch wel! Trial // Error is een erg handige kaart om te gebruiken, maar het is natuurlijk nog leuker als je allebei de kanten tot je beschikking hebt! De Trial-versie is ter ondersteuning van de Mage, maar de Error-kant kan een aangenaam stukje controle zijn. En hoe prettig is het dan om die keuze te hebben?

Goed, laten we nog even gaan kijken naar de basis. Je moet dus kaarten terug kunnen sturen naar iemand's hand. Je eigen permanents terugsturen is leuk, maar niet erg prettig qua board-positie. Natuurlijk is wat verdediging gewenst. Maar, waarom niet die 2 mixen? Æther Tradewinds is hier een prima keuze voor: 1 van jou, 1 van je tegenstander voor slechts ! Daarbij is het ook nog eens een instant, dus prima bruikbaar op het einde van je tegenstander's beurt. Moet je zijn gezicht eens zien!

Interactie is geweldig, laten we daar nog even op verder bouwen. Een prima kaart die je tegenstander een keuze voorlegt is Chain of Vapor. Hoewel deze kaart competatief erg bekend is, kan hij ook hier prima gebruikt worden. En geef nou eens toe: hoe leuk is het wel niet om je tegenstander je te laten helpen? (Let wel: hij kan de Mage targetten. Hierom spelen we de Chain maar 2x, zodat we genoeg kans hebben om meerdere Mages te hebben).

Al dat blauw is leuk, maar moet ook een aandeel hebben in dit deck. Kor Skyfisher is een kaart die me daar meteen bij binnen schiet. Een solide vlieger die je eventueel nog voordeel kan geven met zijn ability (losstaand van de Mage natuurlijk!). Huppakee, die mag er van mij in!

Die ability van de Skyfisher is natuurlijk weer extra leuk met creatures als Aven Fateshaper en Aven Fogbringer. Met de ene kan je ervoor zorgen dat je raapt wat je moet rapen met je Mage, de ander zorgt voor wat extra voordeel ten opzichte van je tegenstander qua tempo! Ook is de Aven Fateshaper een mooie beater die je (zeker als je flink wat bounced) een prima overwinning kan bezorgen!

Een one-off Cloud Cover is prima om je Mages en andere beestjes te beschermen tegen je tegenstander!

Goed, allemaal prima die kaarten in je tegenstander's hand, maar kunnen we daar niet ook wat mee doen? Mijn voorkeur gaat in dat geval uit naar Isperia the Inscrutable. Zo kan je je kaartvoordeel omzetten in meer kaartvoordeel, we weten immers wat de tegenstander in zijn hand heeft: Kom maar hier met die Avens of Skyfishers!

Nog 14 plekken over.. Een kaart die ik prima in het thema vind passen (dat, en je wilt natuurlijk wat extra controle) is Remand. Hij triggert de Mage niet, maar hoe gaaf is het wel niet om de kaart ook terug te sturen als spell?

Een andere kaart die eigenlijk te goed is om te laten liggen (zeker in dit thema) is Vapor Snag, de verbeterde versie van Unsummon. Het kan net dat ene puntje damage zijn wat nodig is, hij is goedkoop en mocht je even plat liggen qua defence: hij is je held!

Toch heb ik het gevoel dat we een threat missen.. We hadden al een splash naar zwart, dus misschien nog iets in de trend van Blizzard Specter? Kan handig zijn, kan handiger zijn. Even een Vapor Snag op je tegenstander's creature als hij geen kaart op hand heeft en hij is hem kwijt. Heeft hij meerdere kaarten op hand: kies zelf maar!

Oké, we hebben nu 58 kaarten.. Als laatste kaart wil ik graag Goldenglow Moth spelen. Waarom? Early defence en prima te gebruiken in het bounce-thema: laat zijn ability afgaan en stuur hem daarna terug naar jezelf om hem de volgende beurt weer te gebruiken (en weer life te gainen)!