spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
21-9-2017 6:57:20 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Regels - Uitleg Energy
Energy wordt weergegeven met het symbool {E}. Energy counters zitten op een speler, net zoals poison counters en experience counters. Iedere speler moet zelf bijhouden hoeveel energy hij/zij heeft, bijvoorbeeld met een dobbelsteen, energy tokens/chips/muntjes of met pen en papier.

Energy werkt dus anders dan mana: het leegt niet aan het einde van steps en phases. Je kunt alleen energy uitgeven die je daadwerkelijk hebt.

Energy counters zijn exact dat: counters! Je kunt dus een extra energy genereren als je proliferate. in 2HG hebben jij en je partner allebei jullie eigen energy voorraad, net zoals mana deel je die niet.



Een lastig concept kom je tegen bij kaarten zoals Harnessed Lightning. Het is een spell met een target, die op resolutie eerst energy geeft, en je dan de mogelijkheid geeft energy te betalen. Laten we dit in stapjes opsplitsen en kijken hoe dit precies werkt!

*Je cast Harnessed Lightning, betaal en kiest een target creature. Je geeft nog niet aan hoeveel energy je van plan bent te betalen.
*Als de spell gecounterd wordt (bijvoorbeeld door een Counterspell), krijg je geen energy. Als de spell op resolutie gecounterd wordt door de spelregels (bijvoorbeeld omdat het creature er dan al niet meer is, of omdat het inmiddels protection from red heeft gekregen), krijg je ook geen energy.
*Als de spell resolvet, gebeuren alle volgende dingen na elkaar, maar zonder dat een speler tussendoor kan reageren met andere spells of effecten. Eerst krijg je EEE (3 energy). Daarna kies je een hoeveelheid energy om te betalen (minstens 0, maximaal wat je hebt; als je al energy in je energy voorraad had, mag je die ook uitgeven, je hoeft dus niet per se 3 energy te betalen). Je betaalt die hoeveelheid energy, je doet zoveel damage aan het getargete creature, en de spell is klaar met resolven.
*Harnessed Lightning gaat naar de graveyard, en als State Based Actiosn worden uitgevoerd gaat waarschijnlijk het creature dood.

Let op: als je tegenstander wil reageren met bijvoorbeeld een pompspell zoals Giant Growth op het getargete creature, moet hij/zij dat doen voordat je hebt aangegeven hoeveel energy je gaat betalen; jij mag dan dus alsnog besluiten 0 of juist heel veel energy te betalen.
 






Enkele kaarten met Energy.
spacer
Submenu
devider
Sitemap
Contact
NederMagic hulpdienst
Mailinglijst
Stuur email
Moderators
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Commander 2017 (C17)
Hour of Devastation
Amonkhet
Aether Revolt
Kaladesh
Eldritch Moon
Shadows over Innistrad

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Hour of Devastation.
Draftbattle Amonkhet.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 4 leden ingelogd op NederMagic.
17558 paginas bekeken sinds 20-9-2017 23:01:19

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.