spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
20-11-2017 8:45:16 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Regels - Uitleg Bestow
Bestow is een bijzonder mechanic dat voorkomt op enchantment creatures in Theros .

Een enchantment creature kun je gewoon voor zijn mana cost rechtsboven op de kaart spelen; hij komt dan als enchantment creature op de stack en kan dus gecounterd worden door bijvoorbeeld Annul of Essence Scatter. Als de spell resolvet, heb je daarna een enchantment creature op het battlefield, die kan worden gesloopt door Murder of Naturalize. Verder is het gewoon een creature, en doet het extra type enchantment niet meer heel veel boeiends. Dit is zeer vergelijkbaar met artifact creatures: die zijn zowel artifact als creature.
Let op dat nergens op de kaart staat dat dit een aura is, je kunt een bestow creature dus niet zoeken met Sovereigns of Lost Alara of Totem-Guide Hartebeest.

Je mag in plaats van de gewone mana cost ook de bestow cost betalen; zodra de kaart dan op de stack ligt, wordt het een aura enchantment en krijgt hij enchant creature. Daarmee is het een targeted spell geworden, dus je moet nu een target creature aanwijzen om te enchanten. Het is nu ook geen creature spell meer, dus hij kan niet gecounterd worden met Essence Scatter. Als de spell resolvet, is het op het battlefield een aura zonder dat het een creature is.

Bestow kaarten zijn een uitzondering op 3 regels die normaliter altijd voor aura's gelden.
1) Als het target creature dat je wilt enchanten geen legal target meer is als je aura wil resolven (bijvoorbeeld doordat het creature is weggehaald door een Murder of een Unsummon), wordt een normaal aura door de spelregels gecounterd. Een bestow aura verandert dan weer terug in een creature en resolvet als een enchantment creature, maar dus niet als aura.
2) Als een enchanted creature het battlefield verlaat, valt een normaal aura er van af en gaat als SBA naar de graveyard. Een bestow aura verandert dan in een creature en blijft liggen. De kaart lag al op het battlefield, dus er triggeren geen enters-the-battlefield abilities en het creature is niet summoning sick als hij er al vanaf het begin van je beurt lag, zelfs al was het toen nog geen creature.
3. Als een creature protection krijgt en de bestow aura valt eraf, wordt het een creature. Dus als je bijvoorbeeld een Hill Giant hebt met een Celestial Archon erop, en door Gods Willing krijgt hij protection from white, valt de aura er af. Normale aura's gaan dan naar de graveyard, maar de Archon wordt nu een creature en blijft liggen.

Alleen als je een bestow spell cast en hij op de stack ligt, kun je kiezen om in plaats van de gewone cost de bestow cost te betalen en er een aura van te maken; als je een bestow kaart op een andere manier op het battlefield weet te krijgen (bijvoorbeeld met Rescue from the Underworld), krijg je geen andere optie dan hem als creature te krijgen.

Omdat dit best een ingewikkelde ability is, hieronder voor de liefhebbers ook nog de tekst uit de Comprehensive Rules.

702.102. Bestow

702.102a Bestow represents two static abilities, one that functions while the card with bestow is on the stack and another that functions both while it's on stack and while it's on the battlefield. "Bestow [cost]" means "You may cast this card by paying [cost] rather than its mana cost." and "If you chose to pay this spell's bestow cost, it becomes an Aura enchantment and gains enchant creature. These effects last until one of two things happens: this spell has an illegal target as it resolves and or the permanent this spell becomes, becomes unattached." Paying a card's bestow cost follows the rules for paying alternative costs in rules 601.2b and 601.2e–g.

702.102b If a spell's controller chooses to pay its bestow cost, that player chooses a legal target for that Aura spell as defined by its enchant creature ability and rule 601.2c. See also rule 303.4.

702.102c A spell's controller can't choose to pay its bestow cost unless that player can choose a legal target for that spell after it becomes an Aura spell.

702.102d As an Aura spell with bestow begins resolving, if its target is illegal, the effect making it an Aura spell ends. It continues resolving as a creature spell and will be put onto the battlefield under the control of the spell's controller. This is an exception to rule 608.3a.
 






Enkele kaarten met Bestow.
spacer
Submenu
devider
Sitemap
Contact
NederMagic hulpdienst
Mailinglijst
Stuur email
Moderators
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Ixalan
Commander 2017
Hour of Devastation
Amonkhet
Aether Revolt
Kaladesh
Eldritch Moon
Shadows over Innistrad

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Ixalan.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 19 leden ingelogd op NederMagic.
27217 paginas bekeken sinds 20-11-2017 1:14:01

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.