Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Commander Bruikbare Kaarten - Artifact & Land

Verdeling in deze catalogus:

* Spot-Removal
* Global-Removal
* Tutors
* Card draw
* Ramp / Land Search
* Utility Landjes
* Mana Landjes
* Artifact Mana
* Recursion
* Equipments & Aura's
* Tuck
* Counters
* Token Generation
* Copy Effects ^
* Creature Pump ^
* Discard ^
* Library Hate ^
* Theft (permanent / tijdelijk) ^
^ = Under Construction


Spot Removal
Hier staan alle kaarten die een enkele permanent weghalen, of eventueel een paar. Maar nooit halen ze alles weg. Veel kaarten zijn mainstream, maar je zal hier ook een hoop kaarten vinden waar je nog nooit aan had gedacht. Heartseeker als creature removal, ooit aan gedacht...?

Creature-only removal
Contagion Clasp
Duplicant
Geistcatcher’s Rig
Heartseeker
Serrated Arrows
Arena (soort van)
Barbarian Ring
Cabal Pit
Contested Cliffs (wederom soort van)
Keldon Megaliths
Keldon Necropolis
Mouth of Ronom

Permanent removal
Karn Liberated
Spine of Ish Sah
Ulamog, the Infinite Gyre

Graveyard Removal
Phyrexian Furnace
Relic of Progenitus
Scrabbling Claws
Tormod’s Crypt


Global-removal
Deze kaarten blazen simpelweg alles op. De eerste categorie ook echt alles, daarna per permanent type.

Alles Removal (op z'n minst 3 card types)
All Is Dust
Engineered Explosives
Nevinyrral’s Disk
Oblivion Stone
Powder Keg
Ratchet Bomb

Creature removal (inclusief dat in de vorm van damage)
Contagion Engine

Artifact/enchantment removal

Land removal (enkel global)


Tutors
Alles-tutor
Planar Portal

Creature-tutor
Er zijn hier ook kaarten voor die naar bijv. een Elemental zoeken, deze heb ik er niet bij gezet. Dan zou ik namelijk ook alle rebel / mercenary dingen enzo erbij moeten doen, dat schiet niet op.
Citanul Flute

Instant-sorcery tutor

Artifact-enchantment tutor
Kuldotha Forgemaster


Ramp / Land Search
Armillary Sphere
Expedition Map
Horizon Spellbomb
Journeyer’s Kite
Pilgrim’s Eye
Solemn Simulacrum
Wanderer’s Twig
Wayfarer’s Bauble

10x Fetchlands
5x Mirage Fetchlands
5x Shards of Alara Panorama's
Evolving Wilds
Krosan Verge
Terramorphic Expanse
Thawing Glaciers
Tolaria West


Card Draw
Angelheart Vial
Anvil of Bogardan
Barrin’s Codex
Book of Rass
Bottled Cloister
Culling Dais
Dreamstone Hedron
Font of Mythos
Grafted Skullcap
Horn of Greed
Howling Mine
Jayemdae Tome
Kozilek, Butcher of Truth
Memory Jar
Mind’s Eye
Seer’s Sundial
Slate of Ancestry
Temple Bell
Tower of Fortunes
Well of Knowledge
Urza’s Blueprints

Bazaar of Baghdad
Mikokoro, Center of the Sea


Utility lands
Ancient Tomb
Bazaar of Baghdad
Blasted Landscape
Blinkmoth Nexus
Blinkmoth Well
Boseiju, Who Shelters All
Buried Ruin
City of Traitors
Cloudpost
Contested War Zone
Crystal Vein
Darksteel Citadel
Dark Depths
Desert
Deserted Temple
Diamond Valley
Dread Statuary
Dust Bowl
Eldrazi Temple
Elephant Graveyard
Gargoyle Castle
Gemstone Caverns
Ghost Quarter
Ghost Town
Glacial Chasm
Glimmerpost
Gods’ Eye, Gate to the Reikai
Griffin Canyon
Grim Backwoods
Hall of the Bandit Lord
Halls of Mist
Haunted Fengraf
High Market
Ice Floe
Inkmoth Nexus
Maze of Ith
Maze of Shadows (zeer beperkt...)
Mikokoro, Center of the Sea
Miren, the Moaning Well
Mishra’s Factory
Mishra’s Workshop
Mouth of Ronom
Mutavault
Mystifying Maze
Petrified Field
Quicksand
Rath’s Edge
Reliquary Tower
Rishadan Port
Scorched Ruins
Scrying Sheets
Sheltered Valley
Springjack Pasture
Stalking Stones
Strip Mine
Swarmyard
Tectonic Edge
Temple of the False God
Terrain Generator
The Tabernacle at Pendrell Vale
Tower of the Magistrate
Unstable Frontier
Urza’s Factory
Urza’s Mine
Urza’s Power Plant
Urza’s Tower
Vault of the Archangel
Vesuva
Wasteland
Winding Canyons
Zoetic Cavern


Mana landjes
Command Tower! 'nuff said! ^^

Bi-Colored
UW
Adarkar Wastes
Azorius Chancery
Boreal Shelf
Celestial Colonnade
Coastal Tower
Glacial Fortress
Hallowed Fountain
Mystic Gate
Seachrome Coast
Sejiri Refuge
Tundra
Wanderwine Hub


Arctic Flats
Brushland
Elfhame Palace
Graypelt Refuge
Horizon Canopy
Razorverge Thicket
Savannah
Selesnya Sanctuary
Stirring Wildwood
Sunpetal Grove
Temple Garden
Wooded Bastion


Copperline Gorge
Fire-Lit Thicket
Grove of the Burnwillows
Gruul Turf
Highland Weald
Karplusan Forest
Kazandu Refuge
Raging Ravine
Rootbound Crag
Shivan Oasis
Stomping Ground
Taiga


Akoum Refuge
Auntie’s Hovel
Badlands
Blackcleave Cliffs
Blood Crypt
Dragonskull Summit
Graven Cairns
Lavaclaw Reaches
Rakdos Carnarium
Sulfurous Springs
Tainted Peak
Tresserhorn Sinks
Urborg Volcano


Creeping Tar Pit
Darkslick Shores
Dimir Aqueduct
Drowned Catacomb
Frost Marsh
Jwar Isle Refuge
River of Tears
Salt Marsh
Secluded Glen
Sunken Ruins
Tainted Isle
Underground River
Underground Sea
Watery Grave


Caldera Lake
Cascade Bluffs
Izzet Boilerworks
Shivan Reef
Steam Vents
Sulfur Falls
Volcanic Island


Ancient Amphitheater
Battlefield Forge
Boros Garrison
Clifftop Retreat
Plateau
Rugged Prairie
Sacred Foundry
Scabland


Caves of Koilos
Fetid Heath
Godless Shrine
Isolated Chapel
Orzhov Basilica
Salt Flats
Scrubland
Tainted Field


Bayou
Gilt-Leaf Palace
Golgari Rot Farm
Llanowar Wastes
Overgrown Tomb
Pine Barrens
Tainted Wood
Twilight Mire
Woodland Cemetery


Breeding Pool
Flooded Grove
Hinterland Harbor
Simic Growth Chamber
Skyshroud Forest
Tropical Island
Yavimaya Coast

Tri-Colored

Seaside Citadel
Treva’s Ruins


Jungle Shrine
Rith’s Grove


Darigaaz’s Caldera
Savage Lands


Crosis’s Catacombs
Crumbling Necropolis


Arcane Sanctum
Dromar’s Cavern






Murmuring Bosk





5 or any color
Ancient Ziggurat
City of Brass
Crystal Quarry
Exotic Orchard
Forbidden Orchard
Gemstone Caverns
Gemstone Mine
Glimmervoid
Grand Coliseum
Mirrodin’s Core
Pillar of the Paruns
Primal Beyond
Rainbow Vale (wel politiek)
Reflecting Pool
Rupture Spire
Shimmering Grotto
Tarnished Citadel
Tendo Ice Bridge
Thran Quarry
Undiscovered Paradise
Vivid Cycle


Artifact Mana
Mono-colored
Artifact
Basalt Monolith
Dreamstone Hedron
Everflowing Chalice
Grim Monolith
Guardian Idol
Honor-Worn Shaku
Mana Crypt
Mana Prism
Mana Vault
Manakin
Mind Stone
Myr Reservoir
Palladium Myr
Plague Myr
Prismatic Lens
Pristine Talisman
Serum Powder
Sisay’s Ring
Sol Ring
Star Compass (zeer wisselend, werkt ook alleen met basics)
Thran Dynamo
Ur-Golem’s Eye
Worn Powerstone

Bi-Colored

Azorius Signet
Seashell Cameo
Talisman of Progress


Selesnya Signet
Talisman of Unity
Tigereye Cameo


Gruul Signet
Talisman of Impulse
Troll-Horn Cameo


Bloodstone Cameo
Rakdos Signet
Talisman of Indulgence


Dimir Signet
Drake-Skull Cameo
Talisman of Dominance


Izzet Signet


Boros Signet


Orzhov Signet


Golgari Signet


Simic Signet


Drie of alle kleuren

Obelisk of Bant


Obelisk of Naya


Obelisk of Jund


Obelisk of Grixis


Obelisk of Esper











Alles
Alloy Myr
Coalition Relic
Coldsteel Heart
Darksteel Ingot
Fellwar Stone (wisselend)
Gilded Lotus
Khalni Gem
Manalith
Mox Diamond
Mox Opal
Paradise Plume
Scuttlemutt
Sol Grail
Spectral Searchlight


Recursion
Deze categorie is hier en daar wat vager. Voor sommige kaarten heb je een upkeep nodig, of een aanval bijv. Maar dit zijn dan wel kaarten waarvan ze zeker de moeite waard zijn om te spelen.

Into Play
Artisan of Kozilek
Mimic Vat
Nim Deathmantle
Scarecrone
Emeria, the Sky Ruin

Andere zone
Corpse Cur
Junk Diver
Myr Retriever
Sword of Light and Shadow


Equipments & Aura's
Sowieso zijn Equipments per definitie eigenlijk beter, dat is iets dat de meeste van ons wel weten. Maar dit brengt met zich mee dat de meeste goede ook vrij prijzig zijn. Deze heb ik eerst vermeld. Vervolgens heb ik alle goedkope maar ook sterke equipments apart vermeld, en als derde een categorie met alle goede aura's (deze zijn doorgaans niet zo duur). De aura's zijn gericht op creature pomp, dus Control Magic en Pacifism achtige dingen staan er niet bij.

Best of the Best Equipments
Basilisk Collar
Batterskull
Bonehoard
Grafted Exoskeleton
Lightning Greaves
Loxodon Warhammer
Nim Deathmantle
Quietus Spike
Skullclamp
Swiftfoot Boots
Sword of Body and Mind
Sword of Feast and Famine
Sword of Fire and Ice
Sword of Light and Shadow
Sword of War and Peace
Umezawa’s Jitte

Budget Equipments
Artifact
Argentum Armor
Cloak and Dagger
Darksteel Axe
Darksteel Plate
Deathrender
Empyrial Plate
Fireshrieker
General’s Kabuto
Gorgon Flail
Grappling Hook
Heartseeker
Helm of Kaldra
Konda’s Banner
Livewire Lash
Mask of Memory
Nim Deathmantle
O-Naginata
Obsidian Battle-Axe
Runechanter’s Pike
Shield of Kaldra
Sigil of Distinction
Strata Scythe (beste in mono-colored decks)
Sword of Kaldra
Sword of Vengeance
Tenza, Godo’s Maul
Whispersilk Cloak
Worldslayer

Colored
Behemoth Sledge
Cranial Plating
Mage Slayer
Mask of Riddles
Neurok Stealthsuit
Nightmare Lash
Sunforger
Unscythe, Killer of Kings

Aura's
Eldrazi Conscription


Tuck
Dit zijn kaarten die creatures / permanents terugschudden door het deck van de ander. Veelal gebruik op een irritante general, Arcum bijvoorbeeld.


Counters
Not of This World
Null Brooch


Token Producers
Cellar Door
Minion Reflector
Mirrorworks
Myr Battlesphere
Myr Matrix
Myr Turbine
Nuisance Engine
Orochi Hatchery
Pentavus
Phyrexian Processor
Riptide Replicator
Sarpadian Empires, Vol. VII
Serpent Generator
Skittering Invasion
Snake Basket
Spawning Pit
Summoning Station
Tetravus
The Hive
Thopter Assembly
Thopter Squadron
Triskelavus
Springjack Pasture
Urza’s Factory

Kies je categorie:

Catalogus: Artifacts & Lands
Catalogus: Black
Catalogus: Blue
Catalogus: Green
Catalogus: Red
Catalogus: White
Catalogus: Multicolored

Hoofdpagina voor al je feedback












In the Spotlight

Commander All-Star, die eigenlijk wel in ieder deck gespeeld kan worden. Removed bijna met liefde.


Nuttige kaart voor in mono blauw of mono groen. Kan voor blauw namelijk creatures killen, waar blauw redelijk veel moeite heeft. En voor groen tegen non-flying creatures.


Je hebt niet in iedere kleur de mogelijkheid om te tutoren naar wens. Citanul Flute is er eentje die precies doet wat je nodig hebt. Met weinig mana kleine beesten zoeken, met veel mana je beaters!


Glaciers is al tijden een redelijk discussiepunt binnen de EDH wereld. Is hij nou insane goed, of is hij over gewaardeerd en eigenlijk veel te traag? You decide!


Geen zin meer in dode land draws later in je potjes? Met deze is dat probleem snel verholpen, ieder landje vervangt zichzelf.


Niet iedere speelgroep speelt counters. Als dat bij jou wel het geval is kan deze kaart je Insurrection er doorheen krijgen.


Voor als je niet genoeg kan krijgen van het tappen van je Cabal Coffers.


Een sacrifice outlet is altijd handig om bij de hand te hebben tegen bijv. Control Magic, eentje in de vorm van een landje die je ook nog een leven geeft is dubbel handig.


Cabal Coffers is een kaart waar regelmatig over geklaagd wordt. Net zoals Academy Ruins, Kor Haven, Maze of Ith en vele anderen. Weet je; Strip Mine lost dit probleem prima op!


Onwijs goede en underrated kaart. Denk eens aan alle equipments die je hiermee uitschakelt!


In ieder deck met meer dan 1 kleur is dit dé nieuwe staple.


De Ravnica bounce landjes worden ook wel de Karoo's genoemd, naar de oorspronkelijke cyle waar onder andere Karoo zelf in voor kwam. Velen vinden ze een staple, maar als je wat meer tempo in je deck nodig hebt of er regelmatig een Strip Mine voorbij komt valt hierover te twijfelen.


Ondanks dat deze cycle van 5 getapt in het spel komt zijn het in de friendly wedges prima keuzes om je mana base te verbeteren. Zeker gezien ze goed betaalbaar zijn.


CoB is een kaart die ik niet vaak gespeeld zie worden. Maar waarom? Hij geeft iedere kleur die je nodig hebt en met 40 levens om te beginnen maakt dat leventje meer of minder vaak ook niet uit. Prima te doen in een 3 of 5 kleuren deck.


De 5 Vivid landjes zijn, in tegenstelling tot City of Brass, wel veel gespeelde landjes. Zeker nu ze in de Commander set zitten zijn ze eenvoudig te krijgen en goed betaalbaar.


E.C. is een handige kaart om te gebruiken als mana acceleration, early game betaal je er 2 voor een klein beetje voordeel te hebben. Lategame knal je gewoon al je mana erin voor een enorme boost.


Deze, Mana Crypt & Mana Vault worden vaak in een zucht genoemd als het gaat over potentieel te bannen kaarten. Degene die met deze in z'n openings begint heeft vaak een enorm voordeel, en dat is ook zeker waar. Ik hoop dat het nooit gaat gebeuren, een EDH icoon zou ermee verloren gaan.


Alle 10 Signets zijn prima mana accelerators en eigenlijk kan je deze altijd wel spelen. Mooi voordeel van deze cycle is dat ze ook de enemy color combinaties bedienen!


Het mooie aan D.I. is dat hij eigenlijk altijd wel blijft liggen, uitgezonderd exile / sacrifice effecten. De vraag is echter of dat ooit gaat voorkomen, vaak is er wel iets nuttigers te killen.


Dit is misschien wel een van de beste kaarten van de laatste paar series. Het potentie die deze heeft is echt enorm. Zeker in speelgroepen waar nog niet genoeg graveyard removal word gespeeld.


Lightning Greaves heeft een upgrade gekregen, nu met hexproof! Of zoals de meeste het noemen; Trollshroud Twee keer zoveel kans op een snelle Greaves met deze erbij.


Ideale kaart voor een voltron stijl. Dat je general minimaal een power van 3 moet hebben is vaak geen probleem. Uitgezonderd bijvoorbeeld Isamaru, Hound of Konda.


Deze geeft niet alleen een leuke aanvalsbonus, maar creëert ook heerlijke combat tricks door spontaan instants rond de tafel te gooien.