Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Spellskite

Serie: New Phyrexia (NPH)

Rarity: Rare New Phyrexia Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Double Masters
 2
4,95
 -
8,95
Modern Masters 2015
 -
5,95
 -
11,95
New Phyrexia
 -
6,95
 -
19,95
Spellskite | New Phyrexia

Prijs:

€ 6,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 19,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
Rob S (7) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-5-2019 22:51:00

Wacht even, Spellskite is niet blauw, gewoon kleurloos. Anders had je hem kunnen raken met bijvoorbeeld Red Elemental Blast/Pyroblast.

Er staat wel een blauw manasymbool op waardoor in commander je deze niet mag spelen in niet-blauwe decks.

Frque (64) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-5-2019 20:50:00

antwoord al gevonden: spellskite is blue...
Dus mag niet in een all green commanderdeck

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-9-2016 22:29:00

Nee.

Spellskite is geen landje.


(Wat die ruling zegt: Je kunt de ability wel activeren want het target van de ability is Stone Rain en aangezien Spellskite alleen zegt "target spell or ability" is dat een legal target voor de ability. Vervolgens doet de ability tijdens het resolven zoveel als mogelijk en dat is dus HELEMAAL NIKS omdat Spellskite geen legal target voor Stone Rain blijkt te zijn, omdat het geen landje is. Om die reden gaat het je dus niet lukken om het landje te redden, omdat het target van Stone Rain ongewijzigd blijft.)

Grimp (20) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-9-2016 22:28:00

Hallo allen,

Ik kom er met de official ruling niet helemaal uit. Mijn tegenstander cast Stone Rain ik heb mijn spellskite liggen. Kan ik nu mijn land redden door de ability van spellskite te gebruiken?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-8-2016 13:45:00

Ja, nog even samenvattend:

De aura wordt pas ge-attached op het moment dat Ensoul Artifact resolvet. Totdat die resolvet, oftewel zolang Ensoul Artifact op de stack ligt, kun je de ability van Spellskite blijven activeren. Het enige dat de ability van Spellskite doet, is het target van Ensoul Artifact wijzigen (waaraan hij ge-attached zal worden op het moment dat Ensoul Artifact resolvet). Je kunt dus het target blijven wijzigen totdat je ervoor kiest om Ensoul Artifact te laten resolven. (Want als er iets ge-resolved is, in dit geval de ability van Spellskite, krijg je weer de kans om dingen te spelen en op de stack te gooien, in dit geval bovenop Ensoul Artifact, die dan nog steeds onderop de stack ligt.)

Tom (93) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-8-2016 09:39:00

wut? als ie geresolved is... dan ligt de enchantment toch op de Spellskite, en als ie er daadwerkelijk door ge-enchant is, kun je de target toch niet meer veranderen?
ik dacht juist: degene die als eerst resolvet, wint.
degene die als laatst activeert.
waarom snap ik het niet?

oh! de Spellskite-triggers gaan eerst allemaal op de stack met daaronder de Enchantment resolver...
I get it.
jemig

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-8-2016 23:47:00

Degene die als laatste resolvet, wint.

Activeren in reactie op, is voor je tegenstander dus niet handig. Want dan resolvet die van hem eerst en daarna die van jou (omdat die onderop de stack ligt, met de Ensoul Artifact daar weer onder).

Je tegenstander zal jouw activatie eerst laten resolven. En daarna pas die van hem activeren.

En als die ge-resolved is, zou jij hem eventueel weer kunnen activeren, enz. etc.

8-8-2016 23:38:00

Ik en mijn tegenstander hebben allebei een spellskite liggen. Mijn tegenstander speelt een Ensoul Artifact. Ik activeer spellskite en vervolgens activeert mijn tegenstander de ability van spellskite. Wie krijgt de Ensoul Artifact ?

11-6-2016 23:56:00

Ja, dat kan.
Wanneer je tegenstander de Rogue’s Passage activeert, komt deze ability op de stack te liggen en die zal pas resolven wanneer er verder niemand meer reageert op de ability en alles wat er na de activatie van die ability gecast en/of geactiveerd is, is geresolved.

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-6-2016 23:40:00

Vraagje, iemand valt me aan en activeert zijn Rogue’s Passage. In reactie daarop speel ik een Spellskite omdat ik een Prophet of Kruphix heb liggen. Kan ik spellskite's ability dan gebruiken om de unblockable ability te redirecten?

21-3-2016 15:52:00

Jazeker.

Je target namelijk een creature met Splinter Twin en die kan vervolgens geredirect worden naar Spellskite.

21-3-2016 15:42:00

Stel ik speel Splinter Twin kan mijn tegenstander als hij spellskite heeft liggen deze dan redirecten naar spellskite

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-1-2016 19:55:00

Hoe je een target aanwijst, of dat nu tijdens het casten van een spell of het veranderen van een target is, is niet echt relevant.

In jouw voorbeeld wordt Spellskite voor het eerst ge-target in die beurt (doordat je het target verandert naar hem) en dus gaat de trigger af die hij gekregen heeft van Kira, Great Glass-Spinner.

13-1-2016 18:42:00

Wat gebeurt er wanneer ik een Kira, Great Glass-Spinner heb liggen en één van mijn creatures voor een tweede keer wordt getarget met (bijv) een Lightning Bolt, waarbij ik de tweede bolt m.b.v. Spellskite naar spellskite redirect? Krijgt mijn spellskite dan 3 damage of wordt dit weer voorkomen door Kira, Great Glass-Spinner?

22-12-2015 17:48:00

Spellskite is dus de perfecte anti-kaart voor bogle decks.

Oracle

Artifact Creature - Horror 0 / 4

(UP): Change a target of target spell or ability to Spellskite. ((UP) can be paid with either U or 2 life.)

NederMagic FAQ

Vraag: Kan ik een Equipment van mijn tegenstander laten equippen op mijn Spellskite?
Antwoord: Nee, je kunt geen Equip ability van je tegenstander z'n equipment naar jouw Spellskite veranderen (want Equip is: "attach to target creature you control" ).
Wat ook niet werkt:
- Je kunt Arc Trail niet aanpassen zodat beide targets naar Spellskite wijzen (want er staat "another" op de kaart).
- Je kunt Remember the Fallen niet veranderen naar Spellskite (want die target een creature card in je graveyard, niet op de battlefield).

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/1/2011
You can activate Spellskite’s ability even if Spellskite wouldn’t be a legal target for the spell or ability. However, the target of that spell or ability will remain unchanged.

6/1/2011
If changing one target of a spell or ability to Spellskite would make other targets of that spell or ability illegal, the targets remain unchanged.

6/1/2011
If the spell or ability has multiple instances of the word “target,” you choose which target you’re changing to Spellskite when Spellskite’s ability resolves.

6/1/2011
By activating Spellskite’s ability multiple times, you can change each target of a spell or ability with multiple instances of the word “target” to Spellskite, one at a time.

6/1/2011
The target of the spell or ability won’t change unless Spellskite fulfills all the targeting criteria, even if multiple instances of the word “target” are used. For example, you can’t change both targets of Arc Trail to Spellskite.

6/1/2011
If a spell or ability has multiple targets but doesn’t use the word “target” multiple times, such as Fulgent Distraction, you can only successfully change one of the targets to Spellskite.

6/1/2011
If a spell or ability has a variable number of targets, you can’t change the number of targets.

6/1/2011
If Spellskite leaves the battlefield before its ability resolves, the targets remain unchanged.

Decktips