Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Propaganda

Serie: Tempest (TMP)

Rarity: Uncommon Tempest Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2011
 -
5,95    
Commander 2013
 -
5,95    
Commander 2016
 -
5,95    
Commander 2020
 -
2,50    
Commander Forgotten Realms
 -
0,01    
Tempest
 -
7,95    
Propaganda | Tempest

Prijs:

€ 7,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-2-2021 09:28:00

Beste DuKonick, fijn dat je na 10 jaar weer kaartcommentaar geeft, blijf dit vooral doen.
Verbeteringen doen op oude posts (=necro) kun je beter niet doen, dan kun je commentaar verwachten
Bonus: Als Xander of Lord of the Zombies een antwoord geeft kun je er blind van uitgaan dat dit klopt.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-2-2021 08:24:00

Dat is niet het enige dat fout is aan zijn antwoord.

De oorspronkelijke vraag was:

---
Als deze er ligt, en ik val aan met Kaalia of the Vast, moet ik dan ook 2 betalen voor de creature die dankzij Kaalia attacking in het spel komt?"
---

Met vlak erna het correcte antwoord:

---
Nee.

"can't attack" betekent exact hetzelfde als "can't be declared as an attacker" en wordt dus alleen gecontroleerd als een creature als aanvaller aangewezen wordt. En dus niet als het creature aanvallend en wel in het spel komt.
---

Als je het dan niet eens bent met de stelling '"can't attack" betekent exact hetzelfde als "can't be declared as an attacker" en wordt dus alleen gecontroleerd als een creature als aanvaller aangewezen wordt.', verwijs daar dan op zijn minst naar, of vraag of iemand het wat uitgebreider uit zou willen leggen, maar ga geen verwarring scheppen door een paar jaar later iets te posten waar echt helemaal niks van klopt.

Het is geen trigger, laat dat duidelijk zijn. Dus over APNAP-volgorde zullen we het maar helemaal niet hebben.

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-2-2021 01:38:00

@DuKonink

Technisch gezien niet echt. Propaganda heeft geen triggered ability maar een continuous effect en gebruikt zodoende de stack niet. De cost wordt betaald als onderdeel van het declaren van attackers.

Eerste regel bij de rules van Propaganda:

10/4/2004
The payment is made during the declare attackers step at the same time you are declaring the attacker.


Zie ook:

508.1h If any of the chosen creatures require paying costs to attack, or if any optional costs to attack were chosen, the active player determines the total cost to attack. Costs may include paying mana, tapping permanents, sacrificing permanents, discarding cards, and so on. Once the total cost is determined, it becomes “locked in.” If effects would change the total cost after this time, ignore this change.

Tevens ben je misschien wat laat met je antwoord op een vraag uit 2017.

25-2-2021 00:50:00

@Leon, technisch gezien gaat het als volgt:
Jij bent actieve speler met Kaalia of the Vast, je tegenstander heeft Propaganda.

Declare attackers step:
1. Actieve speler kiest het aantal monsters/creatures dat aanvalt en kiest aan te vallen met Kaalia of the Vast.
2. Effects gaan op de stack. Kaalia of the Vast's effect en Propaganda's effect staan op de stack.
3. Priority gaat naar de actieve speler. Dit is het moment om extra spells en abilities te spelen of kies te passen. Wanneer alle deelnemende spelers achtereenvolgend passen wordt het bovenste effect van de stack gehaald en opgelost.
4. Als Kaalia's effect de tokens op het veld heeft gezet, en Proganda wordt resolvet kun je:
A: De {2} mana voor alle aanvallende creatures moeten betalen en doorgaan met de combat phase.
B: Niet genoeg mana hebben om voor alle aanvallende creature {2} te betalen en je hele aanval geblokt krijgen.

4-9-2019 21:22:00

O ja, eigenlijk klopt DEBT dan niet meer... Tijd voor DFEBT?

Ik denk trouwens dat Supersprite bedoelt dat het counterintuïtief is dat protection from blue niet beschermt tegen deze kaart. Ik zie niet helemaal in hoe dat counterintuïtief zou zijn (waar instants en sorceries dat volgens Supersprite niet zouden zijn), dus ook ik zou wat verheldering waarderen.

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-9-2019 20:46:00

Ja, leuk! Kan ik mee. Fortifications VS Utility Land!

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-9-2019 20:37:00

Grappig inderdaad. Wel logisch ook, want:

"Fortification is to lands what Equipment is to creatures."

Ik zie best leuke opties om fortification nog een keer uit te buiten, bij voorkeur in een set met veel manlands.

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-9-2019 20:27:00

Ik mis ook even wat er gaande is. Protection betekent niets meer en niets minder dan can't be damaged, enchanted, equiped, blocked or targeted door hetgeen de kaart protection van heeft. Deze kaart doet geen van allen.

Vreemd feitje: Dingen met protection kunnen ook niet Fortified worden. 1 hele kaart met interactie: Darksteel Garrison.

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-9-2019 20:23:00

Supersprite, probeer je opmerking en/of vraag eens duidelijk te verwoorden met normale zinnen, dan heb je meer kans dat je hulp krijgt.

Ik maak er uit op dat je vraag gaat over de interactie tussen protection from blue en Propaganda, klopt dat? Aangezien propaganda niet target zal er gewoon betaald moeten worden om te mogen aanvallen met je Guma. Is niet ingewikkeld als je de regels van protection er even op naleest.

4-9-2019 18:20:00

Raar eigenlijk dat pro blue dit niet omzijlt? Jaja targettwn en stuff maar dit voelt raar op permanents vd pro kleur, sorceries instants ok wel logisch

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-11-2017 17:39:00

Nee.

"can't attack" betekent exact hetzelfde als "can't be declared as an attacker" en wordt dus alleen gecontroleerd als een creature als aanvaller aangewezen wordt. En dus niet als het creature aanvallend en wel in het spel komt.

leon (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-11-2017 17:15:00

Als deze er ligt, en ik val aan met Kaalia of the Vast, moet ik dan ook 2 betalen voor de creature die dankzij Kaalia attacking in het spel komt?

21-7-2015 12:24:00

in Two-Headed val je het team aan en geen individuele spelers dus je moet gewoon betalen voor elk creature.

21-7-2015 11:39:00

Als ik deze kaart gecast hebt in 2HG, kan mijn maat dan nog steeds wel aangevallen worden?

30-12-2013 22:57:00

@Maarten: Waar zie jij dat dan? Ik zie enkel menselijk ras.

Oracle

Enchantment 

Creatures can't attack you unless their controller pays 2 for each creature they control that's attacking you.

NederMagic FAQ

Vraag: Ik heb een Propaganda en een Elspeth, Knight-Errant. Moet mijn tegenstander dan betalen om mijn planeswalker aan te vallen?
Antwoord: Nee, want ze vallen niet jou aan, maar je planeswalker.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
The payment is made during the declare attackers step at the same time you are declaring the attacker.

10/4/2004
If there is more than one Propaganda on the battlefield, the cost is cumulative.

10/4/2004
If there are multiple attacks in a turn, then you have to pay for each attack.

10/4/2004
Paying this cost is not an instant or any other kind of ability, it is an additional cost on the declaration of the attacker.

2/1/2007
In the Two-Headed Giant format, you still only have to pay once per creature.

2/1/2014
Unless some effect explicitly says otherwise, a creature that can’t attack you can still attack a planeswalker you control.

Decktips