Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Daybreak Ranger

Serie: Innistrad (INN)

Rarity: Rare Innistrad Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Innistrad
 8
1,50
 -
4,95
Daybreak Ranger | Innistrad Daybreak Ranger | Innistrad

 Op voorraad 

€ 1,50 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Quinn (16) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-12-2012 22:20:00

hoe transformeer je een weerwolf overdag?
Je moont hem

14-5-2012 12:31:00

Bijna verplichte kaart in een weerwolven deck, maar helaas wel verdoemd tot het sideboard...

24-2-2012 13:14:00

mercikes voor de snelle responses!!!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-2-2012 12:03:00

Kleine correctie: De ability fizzlet niet. Hij wordt niet gecounterd. Dat is alleen maar als het target niet meer legal is, maar het target is nog steeds legal. Hij is er zelf alleen niet meer.

De ability resolvet dus wel. Maar hij doet uiteindelijk alleen niks omdat er met betrekking tot Fight een specifieke regel is dat een creature dat niet op de battlefield aanwezig is, inderdaad niet meer kan vechten.


CR 701.10. Fight

701.10b If a creature instructed to fight is no longer on the battlefield or is no longer a creature, no damage is dealt. If a creature is an illegal target for a resolving spell or ability that instructs it to fight, no damage is dealt.

24-2-2012 11:48:00

triggers stacken,jij hebt priority,jij maakt zijn daybreaker kapot,zijn daybreaker is in the graveyard dus hij kan niet meer fighten. ability fizzled en jij hebt een big smile.

24-2-2012 11:26:00

Ik was weer er even gedaan met magic, maar nu ben ik terug begonnen met een weerwolfdeckje. Sommige regels begrijp ik niet meer precies.

Als zowel ik als mijn tegenstander de getransformeerde daybreak ranger heeft (weerwolfvorm met fight). De tegenstander wilt een beest van mij afmaken door zijn fight-ability. Ik reageer in response hierop door zelf mijn fight-ability te gebruiken om te vechten tegen zijn weerwolf. Beide weerwolfen zijn dan dood. Maar hoe staat het met het andere creature van mij?

Kan iemand dat uitleggen?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-10-2011 14:55:00

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee wat je bedoelt.

Maar buiten de battlefield bestaat alleen de "voorkant", dus hij komt van buiten de battlefield ALTIJD als "Daybreak Ranger" de battlefield in.


CR 711. Double-Faced Cards

711.2a In every zone other than the battlefield (...) a double-faced card has only the characteristics of the front face.

711.5. A double-faced card enters the battlefield with its front face up.

23-10-2011 14:47:00

Mag je deze als Nightfall Predator spelen met Dramatic Entrance zonder dat je de transorm gebruikt. Volgens mij mocht het omdat de regel put into play anders dan comes into play hededaags enters the battefield.

Linkjes maak je met {=kaartnaam}. Vergeet de = niet.

2-10-2011 01:46:00

701.10b If a creature instructed to fight is no longer on the battlefield or is no longer a creature, no damage is dealt. If a creature is an illegal target for a resolving spell or ability that instructs it to
fight, no damage is dealt.

Beide creatures moeten aanwezig zijn om te vechten.

2-10-2011 00:57:00

Tripple post was in dit geval helaas wel nodig, kwam elke keer te laat erachter dat ik te weinig informatie had gegeven.

Wat er bij de Arena gebeurt lijkt me een ander geval. In dat geval moet je twee targets aanwijzen die beide illegal kunnen worden. In het geval van de fight ability van Nightfall Predator heb je maar een target die illegal kan worden. Ik heb het erover dat als je op reactie van het activeren van de fight ability de Nightfall Predator removed. Targets zijn legal, maar de target kan geen damage doen op de Nightfall Predator, deze is weg. Maar de ability nog best damage doen op de target.

In het geval van de ability van Daybreak Ranger snap ik dat als op reactie dat de Daybreak Ranger zijn ability doet je 'm weghaalt, hij nog steeds twee damage doet op target creature, en als je de target weghaalt dat er niets gebeurt.

Bij de Nightfall Predator is er het probleem dat als hij zelf weg is bij het resolven van de ability, de target geen damage meer op hem kan doen. Daarom de vraag, doet de ability dan zo veel mogelijk, namelijk damage op de target naar de power van de Nightfall Predator, of helemaal niets omdat een gedeelte van de ability niet uitgevoerd kan worden.

1-10-2011 23:35:00

Zie Arena.

Premium lid Hein (33) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-10-2011 22:54:00

Ok. Allereerst de triple post is niet nodig want er zit een edit knop tegenwoordig onder je eigen posts.

Als antwoord: volgens mij gebeurt er gewoon niets. Maar wie ben ik om dit te zegen, ik ben niet echt super in regels, dus liever een regelguru die dit bevestigd of verwerpt.

1-10-2011 21:49:00

Wat gebeurt er als een van de creatures weg is wanneer de fight ability (van Nightfall Predator) resolved? Kijkt hij dan naar last known information, of omdat een van de twee geen damage kan doen aan de ander gaat de hele ability niet door, of gebeurt er nog wat anders?

1-10-2011 00:17:00

om eerlijk te zijn vind ik normale versie van deze kaart ook minimaal hoor anders alsk kijk naar beide kanten zouk ook zeggen van "geef mij maar die weerwolf"

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-9-2011 14:56:00

Zo bedoel ik het niet.
De geflipte versie van de Gang is erg goed, daar hoor je me ook echt niet over klagen. Maar de normale versie is minimaal. 1 extra power doet niet veel, en vooral niet als het je ook nog eens 4 mana kost. Om die ene power echt tot zijn recht te brengen heb je dus meerdere creatures nodig.

Ranger is een ander verhaal. Het is removal en zorgt voor eventuele CA. Vooral de geflipte versie. Mensen zullen waarschijnlijk stoppen met het spelen van creatures als jij ze met gemak kan afschieten of dood hoeken. Wat weer helpt in het Werewolf concept. Het weerhoud de tegenstander te van zijn board te vergroten.

Oracle

Creature - Human Archer Werewolf 2 / 2

T: Daybreak Ranger deals 2 damage to target creature with flying.
At the beginning of each upkeep, if no spells were cast last turn, transform Daybreak Ranger.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

7/13/2016
For more information on double-faced cards, see the Shadows over Innistrad mechanics article (http://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/shadows-over-innistrad-mechanics).

Decktips