Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Combustible Gearhulk

Serie: Kaladesh (KLD)

Rarity: Mythic Kaladesh Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2021
 -
1,00    
Kaladesh
 -
3,95
 -
5,95
Kaladesh Inventions
 -
27,95    
Combustible Gearhulk | Kaladesh

Prijs:

€ 3,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 5,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
16-11-2016 20:21:00

Overigens heet het om die reden geen mode, want een mode kies je als iets de stack op gaat en niet tijdens het resolven.

Modes herken je aan de wording "Choose one/two/one or both/... -" (met een duidelijk streepje erachter dus) of iets in die trant.

De trigger van Combustible Gearhulk, is zoals blistercoil ook terecht zegt, dus geen mode maar een gewone keuze. En die maak je pas tijdens het resolven. (En inderdaad moet je het target wel al aanwijzen als de trigger de stack op gaat.)

16-11-2016 20:07:00

targets moet je direct kiezen.
Je moet dus direct een tegenstander uitkiezen die gaat kiezen.

Maar je tegenstander maakt pas een keuze bij het resolven van de ability. en dan kan je niets doen.

16-11-2016 20:05:00

Moet de mode gekozen (i.e. kaartjes of damage happen) worden voor de ability resolves? I.e. kan ik nadat de mode gekozen is door de tegenstander nog instants uitspelen om bijv. de top cards van de library aan te passen?

Of moet ik een tegenstander aanwijzen, die pas tijdens het resolven zijn keuze hoeft te maken?

18-9-2016 17:18:00

Dan zou je ook een Insidious Dreams kunnen gebruiken. =)

18-9-2016 17:04:00

Als je eerst een Congregation at Dawn speelt, mag je waarschijnlijk 3 kaarten pakken Wel lastig dat die kaart is.

18-9-2016 11:25:00

Nah, wat je moet doen is je tegenstander slaan met Grim Flayer, alles bovenop laten liggen en dan deze spelen kijken wat hij doet

18-9-2016 00:26:00

Ja, of gewoon 0 schade omdat je 3 landjes milled.
Het effect is naar mijn smaak net even te random, maar ja...ik ben dan zo'n slechte speler die zekerheid wil en geen effecten die je tegenstander laten kiezen. (ja, tenzij 't een Fact or Fiction of Gifts Ungiven is)

17-9-2016 23:59:00

In de praktijk gewoon een 6/6 voor 6 die gelijk 6-12 damage doet op een playet.. Heb ik toch liever een titan die ook beestjes kan schieten

17-9-2016 10:14:00

Erg goed ding ja. Sowieso 6/6 First Strike, dat schakelt al heel veel uit. Daarbij of schade, of kaarten.

Premium lid Alwin (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-9-2016 09:59:00

Hallo tegenstander, kiezen:....ik een Ancestrall recall of jij ~4-20 dmg....Zieke kaart in een G/R beast deck lijkt me. Snelle mana en Critters

Oracle

Artifact Creature - Construct 6 / 6

First strike
When Combustible Gearhulk enters the battlefield, target opponent may have you draw three cards. If the player doesn't, put the top three cards of your library into your graveyard, then Combustible Gearhulk deals damage to that player equal to the total converted mana cost of those cards.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/20/2016
If any of the cards put into your graveyard have X in their mana cost, X is considered to be 0.

9/20/2016
If you have fewer than three cards in your library, the opponent may choose to have you draw three cards. If so, you’ll lose the game as state-based actions are performed.

9/20/2016
While Combustible Gearhulk’s triggered ability is resolving, no player may take any actions other than those specified by the Gearhulk. Once the opponent makes a choice, players can’t cast spells or activate abilities until after the cards are drawn or put into the graveyard and damage has been dealt (if applicable).

Decktips