Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Reaper from the Abyss

Serie: Innistrad (INN)

Rarity: Mythic Innistrad Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2014
 -
1,95    
Innistrad
 -
1,95
 -
3,95
Reaper from the Abyss | Innistrad

Prijs:

€ 1,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 3,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
20-5-2014 16:10:00

Helaas, het moment waarop Reaper zou triggeren is dan al voorbij. Hij triggert namelijk eenmalig aan het begin van de end step, en je tegenstander doet iets tijdens de end step, dus nadat alle triggers gecheckt zijn.

20-5-2014 16:07:00

Stel mijn tegenstander heeft een untapped Avatar of Woe liggen, en hij schiet aan het einde van mijn beurt nog een creature van mij dood. Ik reageer hierop door deze met Quicksilver Amulet te spelen. Mag ik die avatar of woe dan nog dood maken met deze kaart? Voordat hij weer aan de beurt is en avatar of woe mag untappen

24-5-2013 17:56:00

Mooi leuke kaart dus met Shadowborn Apostle :3

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-5-2013 14:47:00

Ja. Hij hoeft het creature niet dood te hebben zien gaan.

24-5-2013 14:37:00

Werkt deze ook als er iets dood gaat voordat deze in het veld ligt, je speelt hem en je beëindigt je beurt?

19-1-2013 21:56:00

Ik vind deze kaart ten eerste goed in commander maar ook qua flavor super gaaf.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-2-2012 18:32:00

Met "mag je wel twee creatures slopen" bedoelde ik eigenlijk dat je ook nog de keus hebt om maar 1 creature te slopen, door twee keer hetzelfde creature als target aan te wijzen.

Maar inderdaad moet je een target aanwijzen.

4-2-2012 18:26:00

@ Xander: niet mag, je moet zelfs creatures destroyen! Belangrijk als jij de enige bent met creatures..!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-2-2012 17:51:00

Nee, sterker nog, dat mag niet eens.

Hij triggert aan het begin van de end step. En dat er een creature dood is gegaan, is nog een extra conditie.

Was er een creature doodgegaan, dan triggert hij (er gaat dan dus 1 trigger op de stack). Was er geen creature doodgegaan, dan triggert hij niet.

Hij triggert niet ineens twee keer.


Als je twee keer Reaper from the Abyss op de battlefield hebt liggen, als er dan een creature dood was gegaan, triggeren ze allebei, gaan er twee triggers op de stack en mag je wel twee creatures slopen.

4-2-2012 17:46:00

als 2 creatures dies, moeten er dan ook 2 non-Demon creatures aan het einde van de beurt aangewezen worden die worden gedestroyed.?

26-1-2012 17:21:00

Leuk inderdaad.. vooral als het samen met creature van tegenstander enige creatures op tafel zijn

Hij sact zijn creature en de demon maakt Sheoldred verplicht dood..

5-11-2011 13:03:00

Ok, dat is duidelijk. Bedankt voor het antwoord.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-11-2011 12:39:00

Als triggers tegelijk op de stack willen, is dat in APNAP-volgorde. Eerst die van de actieve speler, de speler die aan de beurt is, dan die van de niet-actieve spelers in beurtvolgorde.

Jij bent aan de beurt en jij bent de controller van de delayed trigger van Flickerwisp, dus die gaat als eerste op de stack. En dan gaat die van Reaper from the Abyss er bovenop, met dit als resultaat:


---TOP
trigger van Reaper from the Abyss
delayed trigger van Flickerwisp
---BOTTOM


De trigger van Reaper from the Abyss resolvet dus als eerste.

5-11-2011 12:08:00

Gisteren hadden we in onze lokale spellenzaak een situatie met deze kaart waarvan ik niet wist hoe die zou gaan. Nu ben ik natuurlijk benieuwd wat er moest gebeuren. De situatie was als volgt:

We speelden een multiplayer potje met drie man. De speler rechts van me had een Reaper from the Abyss in het. Mijn andere tegenstander had een eng beest met Spirit Mantle op het veld. Ik gebruikte een Flickerwisp om de Spirit Mantle tijdelijk te exilen, zodat ik het beest eronder kon afmaken met een beest van mij.
Aan het begin van mijn endstep hebben we twee triggers:
*Reaper from the abyss wilt iets mollen
*Spirit mantle komt terug en zijn controller wilt hem enchanten op het beest dat de reaper wilt mollen.

Welke van de twee abilities resolvde nou eigenlijk als eerste en hoe bepalen we dat?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-10-2011 10:03:00

Hij triggert inderdaad maar 1 keer per beurt, namelijk aan het begin van de end step. En per trigger kun je max. maar 1 creature killen.

Oracle

Creature - Demon 6 / 6

Flying
Morbid - At the beginning of each end step, if a creature died this turn, destroy target non-Demon creature.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/22/2011
The morbid ability is mandatory. If you control the only non-Demon creature when the ability triggers, you must choose it as the target.

Decktips