spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
15-11-2019 21:40:46 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Torpor Orb informatie
Serie: New Phyrexia (NPH)
Rarity: Rare New Phyrexia Rare
Geef commentaar op Torpor Orb
Torpor Orb komt voor in
Serie Normaal Foil
New Phyrexia
 4
4,95
 -
14,95
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid Hans Kazan (23) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Klaasvaak (15) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid Elessar Elendil (46) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid wouter (19) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 5 1
midnight (31) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Leroy Kramer (20) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
ronolade (14) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Jelle L (Zwolle) (131) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid bart meus (38) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Huxtein (46) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid pi (93) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid G-men (96) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Premium lid Paul (4) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Patrick (101) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
gdk (1) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Chris072 (62) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4 0
* Dit is het aanbod van Torpor Orb uit New Phyrexia. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Premium lid NederMagic Rules Advisor Leslie (120) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4-4-2017
Turn 1:
Mountain
Smelt

Moet je dan het gezicht van je opponent zien!
Johannes Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4-4-2017
Tegenstanders beurt 1:
Swamp
Fatal Push
En dan ben ik benieuwd naar het gezicht van de eerste speler.
Salamander (1) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4-4-2017
Turn 1:
Swamp
Dark Ritual
deze knakker
Phyrexian Dreadnought

Moet je dan het gezicht van je opponent zien!
Premium lid Official Judge Jelle Zwaan (80) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-2-2016
Jazeker.
Soulbond triggert onder normale omstandigheden als er een creature op het battlefield komt. Met een Torpor Orb zullen deze abilities dus niet triggeren.
Thomas (48) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-2-2016
Stopt deze ook soulbound? Bijv Silverblade Paladin?
Official Rules Advisor Shazu - Dordrecht (35) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 24-1-2014
Maar je kan toch tribute niet betalen, en dan gaat de trigger niet af van het beestje. Want die komt de battlefield binnen zonder dat er tribute betaald is, dat genereert een trigger en daar zegt Torpor Orb: Nee, ho eens even. Er triggert helemaal niks als iets de battlefield in komt.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 24-1-2014
edit: "As ... enters the battlefield" is een static ability/replacement effect en geen trigger, dus daar doet Torpor Orb er niks tegen. Je krijgt dus nog wel de kans om tribute te betalen.

Maar "When ... enters the battefield, if tribute wasn't paid, ..." is inderdaad wel degelijk een trigger die nooit af zal gaan met Torpor Orb op de battlefield, ook al betaal je de tribute niet.

Zie bijvoorbeeld: Fanatic of Xenagos.
Henk D. Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 24-1-2014
Ja, maar when whenever of at zijn de woorden waarbij een triggered ability 'afgaat'.
Niet as, daarom denk ik dat tribute wel eens los zou kunnen gaan.
Ik ben wel benieuwd naar t antwoord van een vd roelsgoeroes!
Wallie Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 24-1-2014
Hoe werkt dit met de nieuwe tribute ability?
Edit: laat maar, er staat 'as'.
Alex (Almere) (17) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-10-2013
Nee legacy elves, zat in een sideboard er tegen. Maar ik snapte niet helemaal waarom deze daar tegen goed zou zijn
Premium lid Dave KB (Almere) (75) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-10-2013
@ Alex, als je over Modern praat dan is Torpor Orb goed tegen meer decks, waaronder; Melira Pod, Kiki Pod, Twin Exarch/Splinter Twin en Soul Sisters/Martyr Proc.
Premium lid Official Judge Jelle Zwaan (80) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-10-2013
Het werkt niet tegen Glimpse of Nature, want die zegt "Whenever you cast."
Premium lid Official Judge Rik van Duijn (94) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-10-2013
Het werkt op de delayed triggered ability van kaarten als Glimpse of Nature of Beck // Call, zodat de elf speler niet kan afgaan.
Alex (Almere) (17) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-10-2013
Waarom zit deze in sideboards tegen elfs? alleen tegen die draw a card elf? of is ie beter dan dat alleen?
Premium lid Official Rules Advisor Peanut (Zoetermeer) (85) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-12-2012
Nee.
Meer commentaar >
Torpor Orb | New Phyrexia
Oracle tekst
Artifact 
Creatures entering the battlefield don't cause abilities to trigger.
Rating na 6 stemmen
NederMagic FAQ
Vraag: Welke abilities gaan nu wel en niet af?
Antwoord: Alleen triggered abilities gaan niet af. Dat betekent alle abilities die beginnen met WHEN, WHENEVER of AT. Zie hier voor meer uitleg in het kopje triggered abilities.
Vraag: is dit de kaart van de dag geweest?
Antwoord: yep!
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
6/1/2011
Torpor Orb stops a creature’s own enters-the-battlefield triggered abilities as well as other triggered abilities that would trigger when a creature enters the battlefield.

6/1/2011
The trigger event doesn’t have to specify “creatures” entering the battlefield. For example, Amulet of Vigor says “Whenever a permanent enters the battlefield tapped and under your control, untap it.” If a creature enters the battlefield tapped and under your control, Amulet of Vigor would not trigger. If a land (that isn’t also a creature) enters the battlefield tapped and under your control, Amulet of Vigor would trigger.

6/1/2011
Abilities that create replacement effects, such as a permanent entering the battlefield tapped or with counters on it, are unaffected.

6/1/2011
Abilities that apply “as [this creature] enters the battlefield,” such as choosing a creature to copy with Clone, are unaffected.

6/1/2011
Look at the permanent as it exists on the battlefield, taking into account continuous effects, to determine whether any triggered abilities will trigger. For example, if you control March of the Machines, which says, in part, “Each noncreature artifact is an artifact creature,” Torpor Orb will be a creature when it enters the battlefield and will not cause triggered abilities to trigger.

6/1/2011
If Torpor Orb and a creature enter the battlefield at the same time, that creature entering the battlefield won’t cause triggered abilities to trigger.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Torpor Orb samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Torpor Orb
Zoek decks met Torpor Orb
Torpor Orb toevoegen aan je watchlist:
Versie uit New Phyrexia / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Spoilers
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Throne of Eldraine (ELD)
Commander 2019 (C19)
Core Set 2020 (M20)
Modern Horizons (MH1)
War of the Sparks (WAR)
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Throne of Eldraine.
spacer
devider
Er zijn nu 7 leden ingelogd op NederMagic.
490 paginas bekeken sinds 15-11-2019 21:25:22
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.