Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Phyrexian Ingester

Serie: New Phyrexia (NPH)

Rarity: Rare New Phyrexia Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2014
 4
0,35    
Eternal Masters
 1
0,15
 -
1,95
New Phyrexia
 8
0,30
 -
1,25
Phyrexian Ingester | New Phyrexia

 Op voorraad 

€ 0,30 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,25

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
7-1-2014 02:25:00

Ingester wordt na exilen altijd groter dan Duplicant. 3/3 met +X/+Y is beter dan gewoon X/Y. Die mana meer is niet relevant omdat ze beiden voor niets in het spel komen met Show and Tell.

7-1-2014 01:12:00

Deze zat in een scg winnend land deck als anti show and tell tech.. waarom?! Is die colorles 6 mana versie niet beter?

21-9-2013 13:15:00

Inderdaad, je hebt gelijk.

Phyrexian Ingester verwijst voor zijn tweede ability naar een kaart die is ge-exiled door de Ingester. Er is helemaal geen kaart ge-exiled door de Ingester want de commander ging naar de command zone.

21-9-2013 11:52:00

Jij hebt 100% gelijk.

21-9-2013 11:48:00

Gisteren speelde we een potje, waarbij iemand deze speelde en een commander van iemand anders als target aan wees. De commander (2/2 van zichzelf) had een enchant op zich die 'm totaal 8/8 maakte. De commander ging uiteraard naar de command zone.

Nu beweerde de controller van deze kaart dat deze dan 11/11 werd. Terwijl ik van mening ben dat; de commander naar de command zone gaat, en wordt daarom niet imprinted dus blijft deze 3/3. En ook over een enchant, die wordt niet opgeslokt, dus zou hij maar 5/5 worden als de commander niet naar de command zone zou gaan.

In deze situatie wilde ik het spel niet onnodig ophouden met discussies dus heb ik 'm z'n zin gegeven. Maar ik wil het graag zeker weten hoe het nu precies zit.

Wie had er gelijk?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-10-2012 23:26:00

Dat was niet helemaal wat Ivo vroeg.


CR 109. Objects

109.5. The words "you" and "your" on an object refer to the object's controller, its would-be controller (if a player is attempting to play, cast, or activate it), or its owner (if it has no controller). (...)

12-10-2012 22:20:00

Ja, ook in exile kan de power en toughness van Scion of the Wild veranderen:

208.2a The card may have a characteristic-defining ability that sets its power and/or toughness according to some stated condition. (See rule 604.3.) Such an ability is worded "[This creature's] [power or toughness] is equal to . . ." or "[This creature's] power and toughness are each equal to . . ." This ability functions everywhere, even outside the game. If the ability needs to use a number that can't be determined, including inside a calculation, use 0 instead of that number.

12-10-2012 22:00:00

oh ja, klopt. Maar bij Scion of the Wild bijvoorbeeld dan? dan kijkt hij toch naar het aantal creatures van de owner of niet?

12-10-2012 21:58:00

Hij kijkt dan naar geen enkel life total. Dat is een ability van Death’s Shadow die alleen iets doet wanneer hij in het spel ligt, daarbuiten is het gewoon een 13/13.

De Ingester krijgt dus gewoon +13/+13.

Het zou pas anders zijn als Death's Shadow een P/T van */* had met de ability "Death's Shadow's power and toughness are each equal to 13 minus your life total."

12-10-2012 21:54:00

Als je je tegenstanders Death’s Shadow exiled kijkt hij dan toch nog naar je tegenstanders life total? Zou zelf denken van wel omdat in exile "your" op de owner slaat?

20-1-2012 23:01:00

Ziek beest dit, alleen niet zo leuk als iemand scoopt dus..

8-1-2012 14:44:00

Dat zou ik niet weten. Voor deze vraag had dat echter alsnog niet uitgemaakt. Phyrexian Ingester krijgt een bonus gelijk aan de P/T van de exiled kaart. Zodra de kaart niet meer exiled is krijgt Ingester geen bonus meer.

8-1-2012 13:53:00

Hmmm juist. En ik altijd maar denken dat het geen replacement effect was, maar dat hij de andere zone nog wel even aantikte. Is dat ook nooit zo geweest?

8-1-2012 12:23:00

Ik was sneller ^^ Toch moet ik maar eens aan mijn efficiency gaan werken, die regels erbij blijken toch vaak erg handig..

Hay Xander! ^^

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-1-2012 12:18:00

Twee RA's met het verkeerde antwoord. Een nieuw record?

Maar inderdaad krijgt hij de bonus niet, want hij wordt NIET ge-exiled, als je ervoor kiest hem naar de Command Zone te sturen. En dus is er voor Phyrexian Ingester geen enkele mogelijkheid om te bepalen hoe groot de bonus zou moeten zijn.

Het is namelijk een replacement effect.

Hier de relevante regel:

---
12. If a Commander would be put into a graveyard or exile from anywhere, its owner may choose to move it to the command zone INSTEAD.

A commander which is face down in exile must be moved by any player to the command zone, face up. Details

This is a REPLACEMENT EFFECT; the creature never goes to the graveyard and will not trigger such abilities. (...)
---

Zie: hier en dan Rules -> Play

Oracle

Creature - Beast 3 / 3

Imprint - When Phyrexian Ingester enters the battlefield, you may exile target nontoken creature.
Phyrexian Ingester gets +X/+Y, where X is the exiled creature card's power and Y is its toughness.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/8/2016
Phyrexian Ingester will get bonuses based on the card’s power and toughness in exile. Counters, Auras, and Equipment it had on it before it was exiled won’t add to those numbers.

6/8/2016
Abilities that define a creature’s power and toughness apply while that card is in exile, but abilities that add or subtract from it don’t. For example, the ability of Battle Squadron applies to determine Phyrexian Ingester’s power and toughness, but the ability of Werebear doesn’t. Phyrexian Ingester’s power and toughness are constantly updated if the exiled card’s power and/or toughness change.

6/8/2016
If the card in exile isn’t a creature card (perhaps because it was a land that was temporarily a creature while on the battlefield), Phyrexian Ingester doesn’t get a bonus.

Decktips