Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Karn Liberated

Serie: New Phyrexia (NPH)

Rarity: Mythic New Phyrexia Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Double Masters
 -
24,95
 -
49,95
Double Masters (BL)
 -
49,95
 1
59,95
Modern Masters 2015
 -
29,95
 -
119,95
New Phyrexia
 -
59,95
 -
169,95
Ultimate Box Toppers
 -
94,95    
Ultimate Masters
 -
49,95
 -
50,65
Karn Liberated | New Phyrexia

Prijs:

€ 59,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 169,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
17-1-2013 21:57:00

Het is nu ook modern seizoen.

17-1-2013 21:42:00

Karn word als 4-off in verschillende versies van Urzatron in Modern gespeeld.
Ik heb begrepen dat het deck een hele goede matchup tegen Jund - op dit moment het meest populaire deck in Modern - heeft en wellicht dat dat het deck populairder maakt?

Evengoed vind ik dit toch een flinke prijs stijging. Hetzelfde zie je overigens bij verschillende andere Modern 'staples'.

17-1-2013 21:13:00

Ik dacht met de Urzatron landjes en Vesuva.

Pim (16) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-1-2013 21:01:00

Vanwaar de prijssteiging, wordt Karn ineens in een nieuw modern deck gespeeld oid?

7-12-2012 22:35:00

De ultimate van Karn is nooit leuk in mijn ogen. Dat jij 4 extra beurten nemen minder leuk vind dan de ultimate van Karn zegt mij alleen maar hoe flauw het nemen van 4 extra beurten is

leroy (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-12-2012 21:54:00

Damn wat is deze duur! en dat terwijl ik hem zo graag wil hebben. Alleen maar om hem te spelen naast mijn Riku commander. Dan mijn time stretch te casten en copyen. Vervolgens 4 extra beurten te hebben. Dan heb ik dus 3 x een plus 4 en 1 keer een min 3 waarna ik hem kan ultimaten. Das toch veel leuker dan winnen omdat je 4 extra beurten kan rammen?

2-12-2012 14:37:00

@Cragon.

Als er een naam op een kaart staat, zoals hierbij de laatste abbility, dat naampje kan je ook veranderen in 'this card'. Dus gaat het idd niet op.

2-12-2012 10:51:00

Wat natuurlijk wel kan, is je zelf targeten met de eerste ability en dan een Karn Exilen, en daarna de ulti af laten gaan, dan begin je ook met een Karn in het "nieuwe" potje.

1-12-2012 13:50:00

thnx voor het snelle antwoord^^

1-12-2012 13:35:00

Nee, iedere Karn werkt alleen met kaarten die hijzelf exiled heeft.

1-12-2012 13:30:00

toch vraag ik het me af....
ik speel deze en dan exile ik hem zelf...
daarna speel ik de volgende beurt een nieuwe...
en dan pomp ik die tot de ulti...
krijg ik dan de gene die geexiled is terug?

1-12-2012 03:24:00

punt...

30-11-2012 23:02:00

Ik teken voor een Yawgmoth kaart!
Verder was het te strak proberen volgen van een of andere verhaallijn waar 95% van de MTG-playerbase sowieso geen zier om geeft één van de redenen van de teruglopende verkoop van MTG rondom mercadian masques en vind ik dat je als random MTG-speler die nog nooit een van de boeken heeft aangeraakt moet kunnen snappen waar een kaart om draait, zonder eerst de stamboom van Gerrard uit je hoofd te moeten leren.

29-11-2012 20:56:00

Voor wie de boeken uit de Time Spiral reeks nog niet heeft gelezen volgt hier een SPOILER.

V
V
V
V
V
V
V

Volgens de Time Spiral boeken had Venser ook helemaal geen spark, dus ik was ook redelijk verbaasd dat hij als planeswalker in Scars of Mirrodin zat.

29-11-2012 20:43:00

Misschien omdat dit een kaartspel is en geen boek?

Wat ik hiermee bedoel: Er zijn grenzen. Een game balanceren is al moeilijk genoeg. Als je creativiteit in het printen van kaarten dan ook nog eens beperkt wordt door een boek, dan maak je het jezelf onnodig lastig als designer. Met de kans dat het duf wordt en mensen het minder gaan kopen, etc. etc. Dus ik snap dat ze het niet zo nou nemen.

Dat gezegd hebbende, moeten ze ook niet miepen en Yawgmoth printen en weet ik wat voor brute old scool grootheden

Oracle

Legendary Planeswalker - Karn 6

+4: Target player exiles a card from their hand.
-3: Exile target permanent.
-14: Restart the game, leaving in exile all non-Aura permanent cards exiled with Karn Liberated. Then put those cards onto the battlefield under your control.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werkt het restarten precies?
Antwoord: Dit is uit de officiele FAQ:

* Karn's first and third abilities are linked. Similarly, Karn's second and third abilities are linked. Only cards exiled by either of Karn's first two abilities will remain in exile when the game restarts.

* A game that restarts immediately ends. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn's ability.

* In a multiplayer game (a game that started with three or more players in it), any player that left the game before it was restarted with Karn's ability won't be involved in the new game.

* The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does:
-- Each player shuffles his or her deck (except the cards left in exile by Karn's ability).
-- Each player's life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you're playing).
-- Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans.
-- Players may take actions based on cards in their opening hands, such as Chancellors and Leylines.

* After the pre-game procedure is complete, but before the new game's first turn, Karn's ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.

* Creatures put onto the battlefield due to Karn's ability will have been under their controller's control continuously since the beginning of the first turn. They can attack and their activated abilities with {T} in the cost can be activated.

* Any permanents put onto the battlefield with Karn's ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller's first untap step.

* No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can't gain life doesn't carry over to the new game.

* Players won't have any poison counters or emblems they had in the original game.

* In a Commander game, players put their commanders into the command zone before shuffling their deck.

* The number of times a player has cast his or her commander from the command zone resets to zero. Also, the amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.

* If a player's commander was exiled with Karn as the game restarted, that commander won't be put into the command zone at the beginning of the game. It will be put onto the battlefield when Karn's ability finishes resolving.

* In a multiplayer game using the limited range of influence option, all players are affected and will restart the game, not just those within the range of influence of the ability's controller.

Vraag: Wow, Karn als Planeswalker...die zou ik wel als wallpaper willen hebben. Is die er?
Antwoord: Jazeker! hier kun je hem downloaden.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/1/2011
Karn’s first and third abilities are linked. Similarly, Karn’s second and third abilities are linked. Only cards exiled by either of Karn’s first two abilities will remain in exile when the game restarts.

6/1/2011
A game that restarts immediately ends. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn’s ability.

6/1/2011
In a multiplayer games (a game that started with three or more players in it), any player that left the game before it was restarted with Karn’s ability won’t be involved in the new game.

6/1/2011
The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does: -- Each player shuffles their deck (except the cards left in exile by Karn's ability). -- Each player's life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you're playing). -- Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans. -- Players may take actions based on cards in their opening hands, such as Chancellors and Leylines.

6/1/2011
After the pre-game procedure is complete, but before the new game’s first turn, Karn’s ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.

6/1/2011
Creatures put onto the battlefield due to Karn’s ability will have been under their controller’s control continuously since the beginning of the first turn. They can attack and their activated abilities with T in the cost can be activated.

6/1/2011
Any permanents put onto the battlefield with Karn’s ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller’s first untap step.

6/1/2011
No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can’t gain life doesn’t carry over to the new game.

6/1/2011
Players won’t have any poison counters or emblems they had in the original game.

6/1/2011
In a Commander game, players put their commanders into the command zone before shuffling their deck.

6/1/2011
The number of times a player has cast their commander from the command zone resets to zero. Also, the amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.

6/1/2011
If a player’s commander was exiled with Karn at the game restarted, that commander won’t be put into the command zone at the beginning of the game. It will be put onto the battlefield when Karn’s ability finishes resolving.

6/1/2011
In a multiplayer game using the limited range of influence option, all players are affected and will restart the game, not just those within the range of influence of the ability’s controller.

Decktips