Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Trollhide

Serie: M12 (M12)

Rarity: Common M12 Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M12
 8
0,15
 3
0,40
M14
 8
0,15
 1
0,30
Trollhide | M12

 Op voorraad 

€ 0,15 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,40 (3x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
23-1-2012 08:50:00

en ook nog Mythic Proportions

22-1-2012 08:56:00

helemaal mee eens deze is trouwens ook niet slecht Vagrant Plowbeasts kan zichzelf regeneraten zodat hij blijft. past perfect in mijn groen-witte beast deck

hdg Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-1-2012 22:17:00

Op Krosan Cloudscraper leg ik liever een Gaea’s Embrace, dan trampled die tenminste wat door én heeftie regenerate. Qua 'gelijk kunnen regeneraten' zijn de kosten gelijk

19-1-2012 17:09:00

deze licht perfect op Krosan Cloudscraper, 15/15 en je kan hem regenerate-en

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-8-2011 12:12:00

Nee. Het beest blijft leven, blijft gewoon op de battlefield, dus er gaat niks weg.


(Het is NIET zo dat een ge-regenerate beest eerst naar de graveyard zou gaan en dan weer terug.)

27-8-2011 12:01:00

als je een beest regenerate gaat Trollhide dan weg?

Oracle

Enchantment - Aura 

Enchant creature
Enchanted creature gets +2/+2 and has "1G: Regenerate this creature." (The next time the creature would be destroyed this turn, it isn't. Instead tap it, remove all damage from it, and remove it from combat.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

9/22/2011
Activating the ability granted to the enchanted creature causes a “regeneration shield” to be created for it. The next time that creature would be destroyed that turn, the regeneration shield is used up instead. This works only if the creature is dealt lethal damage, dealt damage from a source with deathtouch, or affected by a spell or ability that says to “destroy” it. Other effects that cause the creature to be put into the graveyard (such as reducing its toughness to 0 or sacrificing it) don’t destroy it, so regeneration won’t save it. If it hasn’t been used, the regeneration shield goes away as the turn ends.

9/22/2011
To work, the regeneration shield must be created before the enchanted creature is destroyed. This usually means activating its ability during the declare blockers step, or in response to a spell or ability that would destroy it.

9/22/2011
If the enchanted creature is dealt lethal damage and is dealt damage by a source with deathtouch during the same combat damage step, a single regeneration shield will save it.

7/1/2013
Trollhide needs to be attached to the creature as the ability that creates the regeneration shield is activated, but after that, the regeneration shield will be created and remain in effect even if Trollhide is no longer attached to the creature.

Decktips