spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
17-11-2019 6:04:00 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Cryptoplasm informatie
Serie: Mirrodin Besieged (MBS)
Rarity: Rare Mirrodin Besieged Rare
Geef commentaar op Cryptoplasm
Cryptoplasm komt voor in
Serie Normaal Foil
Mirrodin Besieged
 -
0,75
 1
3,50
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid Jelle L (Zwolle) (131) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 1
Premium lid Ferdi (73) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid TimFakkel Arnhem (263) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid Kyun (7) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Kenta (9) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Bjorn Van der Zanden (53) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
midnight (31) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Sjoey (40) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Roland (82) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Robbie (102) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid G-men (96) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid Patrick (101) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
yao (8) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Paul Dokkum (3) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Thallid (Almere) (23) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
uzumaki Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Chris072 (62) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
* Dit is het aanbod van Cryptoplasm uit Mirrodin Besieged. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-7-2016
Nee. Op het moment dat de triggers resolven, ben je het moment van triggeren al lang en breed voorbij. En je kunt hem niet met terugwerkende kracht laten triggeren of zo.

En sterker nog, als je de triggers in de verkeerde volgorde op de stack doet, krijg je helemaal geen token (omdat je dan geen blauwe permanent meer hebt).

Om uberhaupt één token te krijgen moet je dus eerst de trigger van Cryptoplasm op de stack doen en dan die van Mirror-Sigil Sergeant daarbovenop.
Premium lid Simon (0) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-7-2016
Als deze ligt en ik speel een Mirror-Sigil Sergeant. Tijdens de volgende upkeep, kan ik cryptoplasm dan een sergeant maken en krijg ik dan meteen 2 kopietjes? Ik denk het wel graag bevestiging
Premium lid timewa (0) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 8-11-2013
Toch blijft Vesuvan Doppelganger stijlvoller.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 29-8-2013
Ja, zie de rulings bij Vesuvan Shapeshifter:

If another creature copies Vesuvan Shapeshifter while it's face up, the new creature will become a copy of whatever Vesuvan Shapeshifter is copying and gain the "you may turn this creature face down" ability. It won't gain morph . If that creature is then turned face down, its copy effect will continue and it'll be a face-down version of whatever it's copying. If the creature it's copying has morph, it can be turned face up. If the creature it's copying doesn't have morph, it's stuck face down forever unless some other effect (like Break Open) turns it face up again.
Premium lid Official Judge Rik van Duijn (94) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 29-8-2013
Ik vond dat juist de interessante situatie, tot bleek dat hij dan inderdaad helemaal niet zichzelf face-down kan plaatsen.

Wat ik me dan wel in het algemeen afvraag: behoud een face-down creature eventuele gekopieerde eigenschappen, zoals een morph ability?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 29-8-2013
Ja, mijn toetsenbord haperde... of zo...

(Achteraf gezien was het sowieso niet zo'n heel nuttige toevoeging, want je zit dan ook met het probleem dat je een 0/0 in leven moet zien te houden.)
Premium lid Official Judge Rik van Duijn (94) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 29-8-2013
Xander, mis ik iets of ben je het woord "niet" kwijtgeraakt in de zin:

'Had hij geen creature gekopieerd, dan heeft hij ook de trigger "At the beginning of your upkeep, you may turn this creature face down.".'

De Vesuvan Shapeshifter heeft, wanneer hij in het spel ligt zonder een creature gekopieerd te hebben, volgens mij juist niet de upkeep triggered ability?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 29-8-2013
Die bleven al niet bestaan. Vesuvan Shapeshifter kopieert een creature en overschrijft daarmee alles van zichzelf en krijgt vervolgens de trigger "At the beginning of your upkeep, you may turn this creature face down.". Als je geen morph creature gekopieerd hebt, dan heeft hij dus ook geen morph. Wil je hem terug kunnen draaien, dan zul je een morph creature moeten kopiëren.

Had hij geen creature gekopieerd, dan heeft hij ook de trigger "At the beginning of your upkeep, you may turn this creature face down.".

Verder worden kopieer-effecten meegekopieerd (zijn de enige effecten die wel meegekopieerd worden), dus voor de Vesuvan Shapeshifter in vermomming (Cryptoplasm) geldt hetzelfde. Die ziet eruit als het creature dat Vesuvan Shapeshifter gekopieerd had en heeft de triggers "At the beginning of your upkeep, you may turn this creature face down." en "At the beginning of your upkeep, you may have ~ become a copy of another target creature. If you do, ~ gains this ability." (het krijgen van de trigger is onderdeel van het kopieer-effect en het hele kopieer-effect wordt meegekopieerd).
Thomas(Pijnacker) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 29-8-2013
Stel nou dat ik met Cryptoplasm een face-UP Vesuvan Shapeshifter kopiëer en ik Cryptoplasm vervolgens face-down doe, blijven dan alle abilities van die Vesuvan Shapeshifter bestaan zodat ik mijn Vesuvan Shapeshifter-Cryptoplasm voor de morph cost weer om kan draaien?
Davy Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 20-1-2013
Super, bedankt
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 20-1-2013
Dat klopt helemaal!

*If the last time counter is removed from a permanent with vanishing and the sacrifice ability is countered, that permanent will remain in play indefinitely with no time counters on it. Neither of vanishing's two triggered abilities can possibly trigger again. Similarly, if a permanent without time counters on it that's already in play becomes a copy of a permanent with vanishing, it will stay in play indefinitely. If a permanent with one or more time counters on it that's already in play becomes a copy of a permanent with vanishing, it will vanish as normal. - Planar Chaos FAQ
Davy Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 20-1-2013
Als Cryptoplasm een vanishing beest word, laten we zeggen Waning Wurm, heeft hij natuurlijk 0 time counters. Vanishing zegt echter "When the last is removed, sacrifice it". Klopt het dat dit moment nooit komt omdat er geen counters zijn en je de cryptoplasm dus ook niet moet saccen?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3-1-2013
Ja, dat werkt.
Bauke Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3-1-2013
Hoe werkt deze kaart met Spellskite?
Stel dat aan begin van upkeep cryptoplasm een bepaald creature target, dan kan ik met ability van
Spellskite er toch voor zorgen dat hij Spellskite target en dat hij dus een spellskite kopieert? Of kan dat niet?
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 28-10-2012
Dat kan.

Let wel op dat Cryptoplasm na die copy shenanigans nog maar 1 crypto ability overhoudt. (Aangezien hij bij het copyen al zijn vorige abilities weer vergeet).
Meer commentaar >
Cryptoplasm | Mirrodin Besieged
Oracle tekst
Creature - Shapeshifter 2 / 2
At the beginning of your upkeep, you may have Cryptoplasm become a copy of another target creature. If you do, Cryptoplasm gains this ability.
Rating na 5 stemmen
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
6/1/2011
You choose the target for the triggered ability when the ability is put onto the stack. You choose whether or not Cryptoplasm becomes a copy of that creature when the ability resolves.

6/1/2011
The copy effect lasts indefinitely. Often, it will last until it is overwritten by another copy effect (if it copies another creature on a future turn, perhaps.)

6/1/2011
If the creature is an illegal target when the ability tries to resolve, it won’t resolve. Cryptoplasm won’t become a copy of that creature; it remains whatever it was before.

6/1/2011
If another creature becomes a copy of Cryptoplasm, it will become a copy of whatever Cryptoplasm is currently copying (if anything), plus it will have Cryptoplasm’s triggered ability.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Cryptoplasm samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Cryptoplasm
Zoek decks met Cryptoplasm
Cryptoplasm toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Mirrodin Besieged / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Spoilers
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Throne of Eldraine (ELD)
Commander 2019 (C19)
Core Set 2020 (M20)
Modern Horizons (MH1)
War of the Sparks (WAR)
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Throne of Eldraine.
spacer
devider
Er zijn nu 3 leden ingelogd op NederMagic.
16733 paginas bekeken sinds 16-11-2019 23:29:26
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.