Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Mindslaver

Serie: Scars of Mirrodin (SOM)

Rarity: Mythic Scars of Mirrodin Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Mirrodin
 -
3,95
 -
14,95
Scars of Mirrodin
 -
3,95
 -
11,95
Mindslaver | Scars of Mirrodin

Prijs:

€ 3,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 11,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
12-12-2011 19:28:00

Deze is leuk als je tegenstander een Moltensteel Dragon of een Wall of Blood heeft...

26-11-2011 21:37:00

@ Bas dan krijg je je beurt terug. Alsof je een Mind Control op een creature die al gejat is met Mind Control terug steelt.

26-11-2011 20:50:00

Wel grappig als je het in 2HG niet met je medespeler eens bent. Gewoon een mindslaver op jezelf en het alsnog doen.

26-11-2011 20:46:00

Wat gebeurt er als mijn tegenstander zijn Mindslaver op mij activeert, en als die is geresolved ik mijn eigen Mindslaver op mezelf crack?

26-11-2011 20:21:00

Q: How does Mindslaver work in Two-Headed Giant?
A: You get to control the entire player's next turn, choosing game actions for both players.

Dit was overigens redelijk makkelijk te vinden op het internet.

Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-11-2011 19:40:00

hehe Geniale official ruling.

You could gain control of yourself using Mindslaver, but gaining control of yourself doesn't really do anything.



hmm, en het antwoord op je vraag weet ik eerlijk gezegt niet..

26-11-2011 18:50:00

Hoe werkt Mindslaver in 2 Headed Giant? Oftewel, moet je kiezen wie van de twee, mag je de hand van de andere opponent zien etc.?

10-11-2011 21:52:00

Had er nog manaburn geweest, dan werkte dat toch niet met deze kaart, check de mirrodin versie maar eens.

8-11-2011 17:09:00

Jammer dat mana burn niet meer bestaat.

19-10-2011 15:47:00

Dat mag gewoon. De controller van de kaart mag namelijk het creature met hexproof targetten. Aangezien jij nu tijdelijk "de controller" bent mag jij gewoon die PtA spelen op zijn beest

19-10-2011 14:12:00

Kan ik als ik iemand zijn beurt met mindslaver overneem, dan zijn eigen Path to Exile gebruiken op een creature met hexproof, zoals Slippery Bogle of mag ik de Slippery Bogle niet targetten?

7-7-2011 11:23:00

@ lord of de zombies dat is correct je kan jezelf namelijk ook dood fethen. een x aantal x gedaan i.p.v scoopen

5-7-2011 22:54:00

Ik vind het juist grappig dat het mogelijk is om jezelf, als je er een manier voor je hebt, jezelf dood te kunnen maken. Als ik toch verlies, dan komt de laatste slag in ieder geval niet door mijn tegenstander!

5-7-2011 22:50:00

Ok, duidelijk. Ik dacht dat er ook een regel was die verbied om op die manier "zelfmoord" te plegen, maar dit is blijkbaar niet het geval.

5-7-2011 22:45:00

Van 2 naar 0 leven is ook mogelijk, er is geen regel die je verbied je laatste levens uit te geven.

Als iemand op een even levenstotaal staat kan je hem hiermee dus doodmaken, bij oneven levens krijg je hem enkel naar de 1 (waarna je niet meer genoeg leven hebt om door te betalen).

Oracle

Legendary Artifact 

4, T, Sacrifice Mindslaver: You control target player during that player's next turn. (You see all cards that player could see and make all decisions for the player.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
Only lets you make decisions that the player would actually make. If another effect allows another player to make decisions that would normally be made by that player, such as having another player decide how combat damage is dealt, then the other effect takes precedence.

12/1/2004
You control them for the entire turn, from the untap step to the cleanup step.

12/1/2004
You could gain control of yourself using Mindslaver, but gaining control of yourself doesn’t really do anything.

12/1/2004
You don’t control any of the other player’s permanents, spells, or abilities.

12/1/2004
You can’t make the other player concede. A player can choose to concede at any time.

12/1/2004
You get to make every decision the other player would have made during that turn. You can’t make any illegal decisions or illegal choices - you can’t do anything that player couldn’t do. You can spend mana in the player’s mana pool only on that player’s spells and abilities. The mana in your mana pool can be spent only on your spells and abilities.

12/1/2004
You choose which spells the other player casts, and make all decisions as those spells are cast and when they resolve. For example, you choose the target for that player’s Shock, and what card that player gets with Diabolic Tutor.

12/1/2004
You choose which activated abilities the other player activates, and make all decisions as those abilities are activated and when they resolve. For example, you can have your opponent sacrifice their creatures to their Nantuko Husk or have your opponent’s Timberwatch Elf give your blocking creature +X/+X.

12/1/2004
You make all decisions for the other player’s triggered abilities, including what they target and any decisions made when they resolve.

12/1/2004
You choose which creatures attack and how those attacking creatures assign their combat damage.

12/1/2004
You also make choices for your own permanents, spells, and abilities as usual.

12/1/2004
You can’t make any decisions that aren’t called for or allowed by the game rules, or by any cards, permanents, spells, abilities, and so on.

12/1/2004
If you make another player cast Shahrazad, you don’t control that player in the subgame, but you continue to control them once the subgame is completed.

7/13/2016
While controlling another player, you can see all cards in the game that player can see. This includes cards in that player’s hand, face-down cards that player controls, and any cards in that player’s library the player may look at.

7/13/2016
Controlling a player doesn’t allow you to look at that player’s sideboard. If an effect instructs that player to choose a card from outside the game, you can’t have that player choose any card.

Decktips