Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Redirect

Serie: M11 (M11)

Rarity: Rare M11 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M11
 2
0,50
 1
1,50
M12
 6
0,40
 3
1,00
M13
 7
0,40
 -
1,95
Redirect | M11

 Op voorraad 

€ 0,50 (2x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,50 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
17-5-2019 20:45:00

goede 3-4 jaar als het niet langer is.
Nog altijd dezelfde regelnerd though

17-5-2019 20:38:00

Hey, DeathScythe dat is lang geleden.

17-5-2019 20:27:00

dan dat geval heb je de keuze tussen 2 opties
1: je Redirect je opponent z'n Redirect naar die van jou, in dat geval fizzled die en doet hij helemaal niets anan de Lightning Bolt.
2: je verandert niet de target van de Redirect (whut?) waardor je opponent z'n Redirect nog steeds resolved. Vervolgens resolved die van hem en kan hij de bot omdraaien naar jou gezicht.
Redirect tast niet de 'keuzes' aan die je opponent maakt, enkel de harde targets

17-5-2019 20:02:00

Eentje uit de oude doos:

Als je een lightning bolt redirect, maar je oppo redirect vervolgens je redirect naar de redirect, wat gebeurt er dan? Wordt de redirect dan geredirect? Of redirect je redirect de redirect dan direkt zodat de redirect de redirect niet meer kan redirecten?

8-10-2015 10:14:00

Klopt. Dat kan dan weer wel met een Magnetic Theft Maar de controler blijft wel hetzelfde dus hij kan hem wel weer opnieuw herequipen

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-10-2015 00:51:00

Maar hou er daarbij (met Reroute) rekening mee dat Equip betekent "Attach to target creature you control", waarbij jij de controller bent van de Equip ability en "you" dus naar jou verwijst.

Aangezien het target nog steeds legal moet zijn, kan je tegenstander een equipment dus niet stelen van jou, want een creature van hem is geen legal target voor de Equip ability van jou. Je kunt een equipment alleen maar laten equippen aan een creature van dezelfde speler.

7-10-2015 23:38:00

Reroute kan dat bijvoorbeeld wel

7-10-2015 23:34:00

Dankjewel

7-10-2015 22:50:00

Inderdaad, equipen is geen spell zoals je zegt.

Als je een kaart cast dan gaat hij van waar je hem cast (meestal hand, maar kan ook vanuit exile of gy zijn) naar de stack en op de stack is het een spell. Daar kan hij getarget worden door redirect.

7-10-2015 22:35:00

Mag mijn tegenstander hiermee het target veranderen van het equipen van mijn artifact? Ik denk van niet. Equipen is geen spell aangezien het artifact al in het spel ligt. Graag advies!

Premium lid Marco (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-3-2015 15:09:00

Staat ook bij de officiële rulings:

8/15/2010 Redirect can target any spell, not just an instant or sorcery spell. For example, you could use it to change the target of an Aura spell. However, if the targeted spell has no targets (for example, if it's an instant or sorcery spell that doesn't specifically use the word "target," or if it's a CREATURE spell), Redirect won't have any effect on it.

Creature in hoofdletters voor emphasis.

KA (3) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-3-2015 13:10:00

Target spell, dus ook creatures/enchantments/artifacts?
Als ik een nieuwe target kies voor een creature, wordt die toch van mij?
Zelfde voor enchantments en artifacts, tenzij ik natuurlijk wil dat ze van iemand anders worden.
Of zie ik dat verkeerd?
Voor maar 2 mana zou ik er in ieder geval niet raar van opkijken als ie beperkt is, maar dan de vraag, waarom staat daar niets over bij?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-10-2013 08:36:00

@Elias: Technisch gezien is het niet eens zo dat Redirect gecounterd wordt. Die resolvet netjes en verandert tijdens het resolven de target van de counterspell naar Redirect. Maar daarna is Redirect klaar met resolven en verdwijnt dus van de stack. Het resultaat daarvan is dat de counterspell geen legal target meer heeft (want dat was Redirect en die is niet meer op de stack aanwezig) en de counterspell wordt om die reden dus gecounterd (on resolution), ook wel fizzlen genoemd. En als dit hele riedeltje achter de rug is, resolvet Shock inderdaad gewoon.

Er zijn gevallen waar dit in de praktijk wat uit maakt. Was de counterspell een Dismiss bijvoorbeeld, dan heeft je tegenstander pech en mag hij ook geen kaart pakken.

29-10-2013 18:01:00

In principe is er geen reden dat een Counterspell zichzelf niet mag targeten. Behalve dat het expliciet zo in de regels staat vermeld:

114.4. A spell or ability on the stack is an illegal target for itself.

29-10-2013 17:57:00

Ja, dat een Counterspell zichzelf niet kan targetten dacht ik wel (is namelijk geen legal target?), maar vroeg me dan af hoe het zat met Redirect. Maar dit is in ieder geval goed nieuws, want op die manier is deze kaart in veel gevallen toch een Counterspell, en kunnen Blazes terug naar je tegenstander gestuurd worden.

Bedankt voor de snelle reactie!

Oracle

Instant 

You may choose new targets for target spell.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

8/15/2010
You may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, you can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).

8/15/2010
If the targeted spell is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), you can’t choose a different mode.

8/15/2010
If you cast Redirect targeting a spell that targets a spell on the stack (like Cancel does, for example), you can’t change that spell’s target to itself. You can, however, change that spell’s target to Redirect. If you do, that spell won’t resolve when it tries to resolve because Redirect will have left the stack by then.

8/15/2010
Redirect can target any spell, not just an instant or sorcery spell. For example, you could use it to change the target of an Aura spell. However, if the targeted spell has no targets (for example, if it’s an instant or sorcery spell that doesn’t specifically use the word “target,” or if it’s a creature spell), Redirect won’t have any effect on it.

Decktips