Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Crystal Ball

Serie: M11 (M11)

Rarity: Uncommon M11 Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2018
 -
0,25    
M11
 8
0,25
 2
2,95
Crystal Ball | M11

 Op voorraad 

€ 0,25 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 2,95 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
28-9-2010 23:43:00

Deze is veel beter te vergelijken met Darksteel Pendant (die vind ik sowieso interessanter vind dan deze hele Crystal Google!)

Sensei's Divining Top is een heel ander soort kaart; graaft dieper in je deck, kan je vaker activeren, pakt een kaart, heeft een hele andere kost. Ik zie, behalve dat je je top x kaarten kan bekijken en stacken en het beiden artifacts niet veel overeenkomsten. Top kan zichzelf nog redden, net zoals dat Darksteel Pendant indestructible is.

Maar goed, Darksteel Pendant komt qua functionaliteit aardig overeen met Google, misschien dat 't een goede suggestie/middenweg is voor sommigen. Succes smile

19-7-2010 12:47:00

Ik heb het ook vooral over de huidige Standaard, wat toch een veel langzamer formaat is dan het huidige Extended, maar misschien dat Crystal Ball zelfs in andere formaten nog opduikt vanwege de Chalice bijvoorbeeld

19-7-2010 12:06:00

De cmc van 3 maakt de Crystal Ball wel speelbaarder in decks die graag snel een chalice op 1 leggen, zoals stax varianten. Maar ik ben bang dat ook hierin er geen ruimte is voor deze kaart.

Top is ontzettend goed vanwege Counterbalance, daar is deze een stuk minder goed mee.

19-7-2010 00:08:00

Ik vind het niet heel onlogisch om deze te vergelijken met Sensei’s Divining Top omdat ze zeer vergelijkbare abilities hebben. Omdat Top een zeker succes op veel verschillende toernooien heeft laten zien kan je aan de hand daarvan bepaalde voorspellingen doen voor het succes van deze kaart.
Dat gezegd hebbende is mijn opsomming hieronder misschien logischer.

Hoe dan ook, ik heb het hieronder al aangegeven en ik doe het weer, ik denk - zeker met het succes van Top in het achterhoofd - dat deze kaart play gaat zien in verschillende control decks. Hij is welliswaar langzamer dan Top, maar hij laat je wél dieper graven, wat belangrijk is in de huidige standaard.

<Even uitleg voor het "dieper graven" voor ik daar weer commentaar over krijg; Top + Brainstorm is vrij nutteloos maar Deze + Brainstorm laat je potentieel de bovenste 5 bekijken: Eerst twee bekijken en onderop leggen (indien nodig) met deze, daarna de bovenste drie bekijken voor een totaal van 5 diep. En natuurlijk Brainstorm je via {=jace, the mindsculptor}>

18-7-2010 21:21:00

@ DjiEnn P: Haha, ja daar heb je weer gelijk in maar je snapt het idee.

18-7-2010 17:37:00

kzou deze wel erg leuk gevonden hebben als het geen mana zou kosten om het te activeren.

18-7-2010 17:37:00

@ maarten:

Dan heb je zowieso al gewonnen, want die gozer is dan niet zo snugger.

18-7-2010 17:03:00

Ik snap het probleem niet zo. Dit is Crystal Ball en je hebt Sensei’s Divining Top: verschillende kaarten met verschillende abilities. Ik denk dat je deze kaart het best kunt bekijken op wat hij doet. Hij is niet te vergelijken met de Top, want ze doen allebei iets anders ook al lijken ze op elkaar. Shivan Dragon en Squadron Hawk met elkaar vergelijken, omdat ze allebei flying hebben, slaat toch ook nergens op...

18-7-2010 14:57:00

Nog 1 voordeel ten opzichte van Top: Als iemand langskomt met een Shatter dan wordt deze weg gehaald, bij Top kan je zijn draw-ability gebruiken om hem veilig te stellen. Die moeten we ook niet vergeten.

18-7-2010 14:54:00

Vergelijk deze met Sensei’s Divining Top en je ziet een wereld aan verschil.
Even de belangrijkste op een rij:

Top 2 vs. Top 3; dit soort kaarten worden nu eenmaal gebruikt om de juiste kaarten uit je library te zoeken. Wanneer je een board sweeper wil, dan is het nuttiger om 3 diep te kunnen graven dan 2 diep.

CMC van 3 vs. CMC van 1; een andere reden waarom mensen Top gebruiken is om hem beurt 1 neer te leggen en beurt 2, 3 of wanneer je mana over hebt je draws te verbeteren. Omdat de eerste paar beurten land-wise het meest cruciaal zijn is dit wel degelijk een belangrijk verschil.

Draw vs...geen draw; nu ben ik niet zo'n fan van de draw-ability van Top, maar het is zeker een voordeel mocht je op dát moment een antwoord nodig hebben.

Verder heb je natuurlijk nog de verschillen zoals moeten tappen en scry vs. gewoon top 3, maar over het algemeen maakt dat toch niet zo bijster veel uit. Ja, met Top heb je de mogelijkheid om te shufflen met een fetch-land en daarna nóg een keer te kijken, maar dat zie ik niet als het grootste nadeel van deze kaart.

Al met al vind ik Top vele malen beter dan deze kaart máár ik denk dat je deze kaart niet moet onderschatten. Het is gewoon héél erg goed om Jace 2.0 te gebruiken, 3 kaarten te rapen en 2 crap kaarten onderop te leggen en anders geeft die combinatie evengoed de mogelijkheid om 5 diep te graven naar antwoorden. Ik ben er in ieder geval vrij zeker van dat deze kaart play gaat zien in bijvoorbeeld /-tap-out.

18-7-2010 13:32:00

Hij kost nou eenmaal en moet tappen om te activeren, dus waar hebben we het over?

Ik vraag me al af of hij in extended en standard control decks gaat zitten. Ik heb hem om de Pre-Rel gespeeld en daar was ie erg lekker, maar in cosntructed-control wil je denk ik niet uittappen op beurt 3, terwijl je daarmee niets aan het board verandert.

18-7-2010 11:59:00

3 mana is wel veel in legacy volgens mij. Ik volg het formaat dan ook niet goed genoeg om daar zeker over te zijn...

Als hij niet tapte (En dus meermalen per beurt te gebruiken was), dan zou hij insane zijn en gewoon gespeeld worden. Maar de tapclausule maakt hem minder goed en daarom niet speelbaar in legacy. That's all I say...

18-7-2010 11:02:00

Lol. Als hij niet tapte dan was hij -misschien- Legacy waardig geweest.. Right. Lees scry nu nog eens en bedenk je dan nog een keer wat je hier allemaal mee kunt doen als je hem niet hoefde te tappen. Dan was hij zelfs "speelbaar" geweest met de huidige cost van 3.

18-7-2010 10:33:00

Zelfs dan niet. Deze tapt namelijk en wint daarom nooit de concurrentie van Sensei's Divining Top. Daarnaast kost top maar 1 om in het spel te leggen, wat ook een heel belangrijk verschil is.

Als hij 2 mana casting cost had en niet tapte bij activatie, dan was het een legacy waardige kaart geweest (Denk ik)

Oracle

Artifact 

1, T: Scry 2. (Look at the top two cards of your library, then put any number of them on the bottom of your library and the rest on top in any order.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips