spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
19-8-2018 9:15:30 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
World at War informatie
Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)
Rarity: Rare Rise of the Eldrazi Rare
Geef commentaar op World at War
World at War komt voor in
Serie Normaal Foil
Rise of the Eldrazi
 3
1,95
 -
4,95
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid Kenshin (69) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Jacinto (47) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Marnix de Jong (49) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid stijn BE (39) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid TimFakkel Arnhem (257) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Arjen Hoekstra (226) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
midnight (31) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Kenta (9) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid PR Patiwael (36) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Kobbe (39) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid R. Woutersen (Utrecht/Apeldoorn) (209) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Premium lid Wietse (5) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Piet Kempenaar (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Luke Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Twan van der Mierde (33) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4 0
Premium lid Robbie (101) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Cornholio Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van World at War uit Rise of the Eldrazi. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Premium lid Bruxonn (0) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-6-2012
ik heb toch liever een Hellkite Charger... kun je nog lachen met een Bear Umbra
Premium lid NederMagic Rules Advisor G (248) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-6-2012
Waves of Aggression, World at War, Aggravated Assault. Fury of the Horde is opzich wel een leuke finisher die uit het niets kan komen. Maar dit zijn naar mijn mening wel de beste.
Premium lid Traildemon (102) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-6-2012
Welke zou de beste van de drie zijn volgens jullie?

Deze, of Relentless Assault of Fury of the Horde?
Official Rules Advisor Shazu - Dordrecht (35) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-4-2011
Kan iedereen overkomen, ben ook niet altijd wakker, en het is erg verwarrend met alle verschillende mainphases die je dan krijgt.

Daarom is het juist voor nieuwe spelers zo belangrijk dat het helder moet worden uitgelegd.
Ach, je zei iig niet dat je deze sorcery kan tappen en saccen voor 3 mana van één kleur. Dan had ik je wel magic-bijles willen geven XD
Bart Groothuizen (Rotterdam) (16) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-4-2011
ja ik moet in de ochtend niet meer gaan antwoorden. dat bewaar ik wel weer totdat ik wakker ben Excuses
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-4-2011
@Bart: Er staat "After the first postcombat main phase this turn"

De postcombat main phase is de tweede main phase. (De eerste is de precombat main phase.)

En daar dus de eerste van (mocht je al meer dan 1 postcombat main phase hebben).
Official Rules Advisor Shazu - Dordrecht (35) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-4-2011
Overigens wordt het

Precombat mainphase
1e combatphase
1e postcombat mainphase
2e combatphase
2e postcombat mainphase

Maar zo werken (bijna) alle extra-combatphase kaarten voor zover ik ze ken.
Damn, hoe vaker je ''combat'' typt, hoe stommer het woord eruit ziet.
Official Rules Advisor Shazu - Dordrecht (35) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-4-2011
Bart, geef wel goed antwoord als je antwoord geeft:

6/15/2010 As long as World at War resolves before the first postcombat main phase of a turn ends, it will have its full effect. That will happen in most cases, since it's a sorcery (meaning it's probably cast during the first or second main phase of a turn), and it has rebound (meaning it'll be cast during your upkeep). If, however, it's cast later than that, it won't create any new phases. For example, if one World at War creates a second combat phase and a third main phase in a turn, then a second World at War is cast during that third main phase, no additional phases are created. The rebound effect still works, though.

Je mag deze best in je postcombat mainphase, je 2e spelen, en dan resolved en werkt hij gewoon. Als je er 2 speelt in een beurt en de 2e in je 3e mainphase speelt gebeurt er pas niks, omdat je 1e postcombat mainphase (de 2e mainphase) dus al gebeurd is.
Bart Groothuizen (Rotterdam) (16) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-4-2011
ja. om de 2de combat te krijgen moet je deze in de eerste mainfase spelen. Je krijgt namelijk [1ste main] [combat 1] [combat 2] [2de main]
Stefan Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-4-2011
Maakt het eigenlijk nog uit of je deze kaart in je eerste of je tweede main phase speelt?
Daniel (Makkum) (3) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-9-2010
'Tis simpel. In je beurt krijg je normaal gesproken een Main Phase, een Combat Phase en een Second Main Phase. Ik heb de irrelevante phases niet opgenoemd, want die zijn... Irrelevant dus.

In de twee Main Phases mag je dus creatures en enchantments spelen. Deze twee phases zijn precies hetzelfde, maar de een komt na de combat phase, daarom zijn ze anders genoemd.

De combat phase is wanneer jij (of je tegenstander, afhankelijk van wie er aan de beurt is) mag aanvallen met je beesten. Deze kaart zegt dus dat na je combat phase, er een extra Main Phase en Combat Phase komt. Je beurt ziet er dan zo uit.

1e Main Phase
1e Combat Phase
2e Main Phase
2e Combat Phase
3e Main Phase

Deze kaart zegt ook dat je in de tweede Combat Phase de beesten die aangevallen hebben mag untappen.

Een kaart die ongeveer hetzelfde doet is Finest Hour. Deze kaart is dus best goed.
Premium lid NederMagic Rules Advisor Shai (Utrecht) (191) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-9-2010
Lees de regels hier eens: hier
dan weet je hoe je beurt in elkaar zit en dan snap je ook dat als je deze kaart speelt je na je 2nd mainphase een 2nd combatphase gevolgd door een 3rd mainphase krijgt. Ik zie niet in hoe dit lastig is om te begrijpen en anders stuur je even een nedermessage en probeer ik verder uit te leggen..
Nighthawk (4) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-9-2010
oke ik snap deze kaart niet wat doet hij nou
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 13-9-2010
Inderdaad
creative Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 13-9-2010
ok dus je mag ook niet een 2de land weg leggen.
Meer commentaar >
World at War | Rise of the Eldrazi
Oracle tekst
Sorcery 
After the first postcombat main phase this turn, there's an additional combat phase followed by an additional main phase. At the beginning of that combat, untap all creatures that attacked this turn.
Rebound (If you cast this spell from your hand, exile it as it resolves. At the beginning of your next upkeep, you may cast this card from exile without paying its mana cost.)
Rating na 0 stemmen
Er is nog niet op deze kaart gestemd.
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
6/15/2010
If a spell with rebound that you cast from your hand doesnít resolve for any reason (due being countered by a spell like Cancel, or because all of its targets are illegal), rebound has no effect. The spell is simply put into your graveyard. You wonít get to cast it again next turn.

6/15/2010
If you cast a spell with rebound from anywhere other than your hand (such as from your graveyard due to Sins of the Past, from your library due to cascade, or from your opponentís hand due to Sen Triplets), rebound wonít have any effect. If you do cast it from your hand, rebound will work regardless of whether you paid its mana cost (for example, if you cast it from your hand due to Maelstrom Archangel).

6/15/2010
If a replacement effect would cause a spell with rebound that you cast from your hand to be put somewhere else instead of your graveyard (such as Leyline of the Void might), you choose whether to apply the rebound effect or the other effect as the spell resolves.

6/15/2010
Rebound will have no effect on copies of spells because you donít cast them from your hand.

6/15/2010
If you cast a spell with rebound from your hand and it resolves, it isnít put into your graveyard. Rather, itís exiled directly from the stack. Effects that care about cards being put into your graveyard wonít do anything.

6/15/2010
At the beginning of your upkeep, all delayed triggered abilities created by rebound effects trigger. You may handle them in any order. If you want to cast a card this way, you do so as part of the resolution of its delayed triggered ability. Timing restrictions based on the cardís type (if itís a sorcery) are ignored. Other restrictions are not (such as the one from Rule of Law).

6/15/2010
If you are unable to cast a card from exile this way, or you choose not to, nothing happens when the delayed triggered ability resolves. The card remains exiled for the rest of the game, and you wonít get another chance to cast the card. The same is true if the ability is countered (due to Stifle, perhaps).

6/15/2010
If you cast a card from exile this way, it will go to your graveyard when it resolves, fails to resolve, or is countered. It wonít go back to exile.

6/15/2010
As long as World at War resolves before the first postcombat main phase of a turn ends, it will have its full effect. That will happen in most cases, since itís a sorcery (meaning itís probably cast during the first or second main phase of a turn), and it has rebound (meaning itíll be cast during your upkeep). If, however, itís cast later than that, it wonít create any new phases. For example, if one World at War creates a second combat phase and a third main phase in a turn, then a second World at War is cast during that third main phase, no additional phases are created. The rebound effect still works, though.

6/15/2010
Multiple World at War effects are cumulative, as long as theyíre cast early enough. The first one modifies the turn structure to this: beginning phase, precombat main phase, combat phase, postcombat main phase, [new combat phase], [new postcombat main phase], ending phase. Each subsequent one inserts another combat phase and main phase into the turn after the original postcombat main phase and before the newest combat phase.

6/15/2010
Unlike other similar cards (such as Relentless Assault), World at War doesnít untap the creatures that have attacked this turn when it resolves. Rather, those creatures untap when the new combat phase created by the spell begins. All creatures that attacked this turn untap, regardless of which combat phase they attacked in (if there have been more than one) or who controls them (if youíre playing a Two-Headed Giant game, for example).

6/15/2010
You donít have to attack with any creatures during the new combat phase.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met World at War samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op World at War
Zoek decks met World at War
World at War toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Rise of the Eldrazi / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Magic 2019 (M19)
Dominaria (DOM)
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle M19.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 9 leden ingelogd op NederMagic.
14578 paginas bekeken sinds 19-8-2018 0:13:32
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.