Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Thought Gorger

Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)

Rarity: Rare Rise of the Eldrazi Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Rise of the Eldrazi
 1
0,35
 -
1,00
Thought Gorger | Rise of the Eldrazi

 Op voorraad 

€ 0,35 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,00

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
19-5-2010 22:39:00

Basking Rootwalla classic

27-4-2010 15:16:00

okee

27-4-2010 15:15:00

Dusk Urchins

27-4-2010 15:09:00

was er geen kaart. die je kaarten liet pakken als je er weg moest gooien of ben in nu in de war.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
27-4-2010 14:02:00

Ik wou al zeggen...

Was knap geweest om de ene helft van de ability te counteren en de andere helft toch nog te laten resolven...

27-4-2010 13:54:00

Stifle (en varianten) is zeer zeker niet de reden. Als iemand de ability Stifled hoef je namelijk toch al niet te discarden.

Het 'if you do' staat er omdat het soms onmogelijk is om counters op de gorger te leggen, bijvoorbeeld omdat hij gesloopt wordt.

Uit de ROE FAQ:
* As Thought Gorger's first ability resolves, putting a +1/+1 counter on it for each card in your hand is mandatory. The effect says "if you do" because performing that action might be impossible. If Thought Gorger has left the battlefield by the time the ability resolves, you can't put any +1/+1 counters on it, so you won't discard your hand.

27-4-2010 13:15:00

het staat er om te voorkomen dat als de ability gestifled word, je niet meteen je hand kwijt bent.

22-4-2010 18:16:00

carlo, de ja aan het begin van die post is wat verwarrend .
aangezien het nu lijkt alsof je zegt: ja je hebt een keuze.
Maar neem aan dat de ja gewoon bedoelt als bevestig op wat ik zei.

22-4-2010 18:01:00

Ja, dat 'if you do' slaat op of je de counters er heb op gedaan. Als er iets anders gebeurt, om een of andere reden, dat er geen counters op komen, dan zegt de ''if you do'' dus dat je het niet hebt gedaan. Dus dan discard je je hand niet. Pas als die counters er op komen, en het op deze manier gebeurt discard je je hand.

22-4-2010 17:29:00

nee maar dat voorkomt wat problemen in de regels. Dus als je er geen counter op legt (wat wel moet maar met een spell bijvoorbeeld tegengehouden kan worden) dat je dus ook je hand niet hoeft te discarden.
En hoe zou je het anders willen zeggen?
"When Thought Gorger enters the battlefield, put a +1/+1 counter on it for each card in your hand. Also discard your hand.
When Thought Gorger leaves the battlefield, draw a card for each +1/+1 counter on it." Zoiets word het dan maarja klinkt ook niet echt lekker.

Bram (11) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-4-2010 17:24:00

"When Thought Gorger enters the battlefield, put a +1/+1 counter on it for each card in your hand. If you do, discard your hand.When Thought Gorger leaves the battlefield, draw a card for each +1/+1 counter on it."

Hoezo dat 'if you do'? Heb je dan een keuze?

Oracle

Creature - Horror 2 / 2

Trample
When Thought Gorger enters the battlefield, put a +1/+1 counter on it for each card in your hand. If you do, discard your hand.
When Thought Gorger leaves the battlefield, draw a card for each +1/+1 counter on it.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/15/2010
As Thought Gorger’s first ability resolves, putting a +1/+1 counter on it for each card in your hand is mandatory. The effect says “if you do” because performing that action might be impossible. If Thought Gorger has left the battlefield by the time the ability resolves, you can’t put any +1/+1 counters on it, so you won’t discard your hand.

6/15/2010
When Thought Gorger’s second ability resolves, its last existence on the battlefield is checked to see how many +1/+1 counters it had on it. All of them are counted, not just the ones put on it by its enters-the-battlefield ability.

6/15/2010
Once an ability starts to resolve, it’s too late to respond to it. For example, you can’t count a card in your hand while determining how many +1/+1 counters Thought Gorger gets and then cast it in response. If a card is counted, it’ll be discarded.

Decktips