Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Consuming Vapors

Serie: Rise of the Eldrazi (ROE)

Rarity: Rare Rise of the Eldrazi Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2017
 7
0,60    
Commander Forgotten Realms
 -
0,01    
Rise of the Eldrazi
 3
0,40
 -
4,95
Consuming Vapors | Rise of the Eldrazi

 Op voorraad 

€ 0,40 (3x)

 Kopen

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-5-2010 22:22:00

Een 4 mana sorcery lijkt slecht voor creature removal op het eerste gezicht.

Echter, ten eerste is deze kaart bijna altijd een 2-voor-1, dus kaartvoordeel. Ten tweede geeft hij je gemiddeld toch 5 tot 10 leven (mijn ervaring tot nu toe) waarmee het wel degelijk een bruikbare en in mijn ogen zelfs goede kaart is.

29-4-2010 23:05:00

Zoals ik al zei word deze kaart een stuk minder goed met een boel tokens, net zoals jij zei. Hoe dan ook, er zijn een boel verschillen en daarmee een boel punten waarop deze kaart beter of slechter kan zijn dan Tendrils of Corruption.

Het feit dat Vampires alleen maar swamps speelt is deels vanwege Tendrils of Corruption. Vampires zou bijvoorbeeld best rood voor Blightning of groen voor Maelstrom Pulse kunnen splashen zonder het deck slechter te maken wanneer ze deze ipv Tendrils zouden spelen...Voor Jund geldt dat het gebaseerd is op card advantage en die wil graag 2-for-1 spelen...

Maar goed, ik wil nogmaals benadrukken dat ik het er mee eens ben dat deze binnen de huidige set nogal tegen valt. Cruel Edict + tokens is geen goede combi

29-4-2010 22:48:00

Het verschil is natuurlijk ook dat de tegenstander zelf mag weten wat hij sact, dus als hij een veld vol nutteloze dingetjes heeft, gaat hij hier geen problemen mee hebben. het gaat er maar net om wat je zelf wilt.

Trouwens, dat je swamps nodig hebt bij je tendrils maakt niet zoveel uit. Je kunt hem natuurlijk anders spelen dan met swamps, maar als je een van de twee toch al in een (mono zwart) vampire deck zou gaan spelen, lijkt het mij niet zoveel verschil.

29-4-2010 19:18:00

De beste vergelijking is waarschijnlijk deze vs. Tendrils of Corruption. Er is natuurlijk een wereld van verschil zoals target/geen target, instant/sorcery, etc. De belangrijkste verschillen zitten echter in het feit dat deze twee beesten vernietigd en het feit dat deze niet per se swamps nodig heeft!
Om deze redenen zouden Vampires en misschien zelfs Jund nog wel geinteresseerd kunnen zijn in deze kaart, maar dat hangt deels af van hoe de standaard zich gaat ontwikkelen. Veel 0/1 tokens zorgen er natuurlijk voor dat deze kaart slecht word

29-4-2010 19:11:00

Omdat er ook nog wel eens mensen met decks spelen met weinig beesten of beesten met protection. Dan is 2 beesten slopen voor 4 mana niet slecht.

29-4-2010 17:39:00

Deze vind ik gewoon slecht, waarom toch 6 euro?

Oracle

Sorcery 

Target player sacrifices a creature. You gain life equal to that creature's toughness.
Rebound (If you cast this spell from your hand, exile it as it resolves. At the beginning of your next upkeep, you may cast this card from exile without paying its mana cost.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/15/2010
If a spell with rebound that you cast from your hand doesn’t resolve for any reason (due being countered by a spell like Cancel, or because all of its targets are illegal), rebound has no effect. The spell is simply put into your graveyard. You won’t get to cast it again next turn.

6/15/2010
If you cast a spell with rebound from anywhere other than your hand (such as from your graveyard due to Sins of the Past, from your library due to cascade, or from your opponent’s hand due to Sen Triplets), rebound won’t have any effect. If you do cast it from your hand, rebound will work regardless of whether you paid its mana cost (for example, if you cast it from your hand due to Maelstrom Archangel).

6/15/2010
If a replacement effect would cause a spell with rebound that you cast from your hand to be put somewhere else instead of your graveyard (such as Leyline of the Void might), you choose whether to apply the rebound effect or the other effect as the spell resolves.

6/15/2010
Rebound will have no effect on copies of spells because you don’t cast them from your hand.

6/15/2010
If you cast a spell with rebound from your hand and it resolves, it isn’t put into your graveyard. Rather, it’s exiled directly from the stack. Effects that care about cards being put into your graveyard won’t do anything.

6/15/2010
At the beginning of your upkeep, all delayed triggered abilities created by rebound effects trigger. You may handle them in any order. If you want to cast a card this way, you do so as part of the resolution of its delayed triggered ability. Timing restrictions based on the card’s type (if it’s a sorcery) are ignored. Other restrictions are not (such as the one from Rule of Law).

6/15/2010
If you are unable to cast a card from exile this way, or you choose not to, nothing happens when the delayed triggered ability resolves. The card remains exiled for the rest of the game, and you won’t get another chance to cast the card. The same is true if the ability is countered (due to Stifle, perhaps).

6/15/2010
If you cast a card from exile this way, it will go to your graveyard when it resolves, fails to resolve, or is countered. It won’t go back to exile.

6/15/2010
The sacrificed creature’s last known existence on the battlefield is checked to determine its toughness.

6/15/2010
If the targeted player doesn’t sacrifice a creature (because the player didn’t control any creatures or due to Tajuru Preserver, perhaps), you gain no life.

Decktips