Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Unstable Footing

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Uncommon Zendikar Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Zendikar
 8
0,15
 1
0,40
Unstable Footing | Zendikar

 Op voorraad 

€ 0,15 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,40 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Premium lid Marc (163) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-7-2010 16:09:00

Ja dat kan, de protection from red zorgt ervoor dat alle rode damage wordt geprevent maar deze kaart zegt vervolgens dat damage niet kan worden geprevent dus komt de damage gewoon door ondanks de protection.

rory (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-7-2010 16:01:00

kan ik deze spelen en dan een earthquake voor 2 om zo een kor firewalker op te ruimen?

15-4-2010 16:55:00

Of deze spelen voor 1 rode mana en niet kicken. En daarna 3 lightning bolts spelen

15-4-2010 16:30:00

ehm, jah, vooral het INSTANT gedeelte is een nadeel he lol

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-1-2010 10:33:00

Enige "nadeel" is dat deze dan kost i.p.v. .

25-1-2010 10:30:00

Meestal wel ja. Enige punt voor Lava Axe is dat die maar 1 rode mana kost (makkelijker splashbaar).

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-1-2010 10:24:00

Hey, maar eigenlijk is dit toch wel een betere Lava Axe?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-1-2010 15:54:00

Volcanic Fallout target inderdaad niet.

Maar wat Boss zegt, een creature met protection from red krijgt alsnog geen schade van Volcanic Fallout, omdat die geprevent wordt.

Boss (29) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-1-2010 15:18:00

Protection zegt óók: Prevent all dmg from red sources.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-1-2010 15:15:00

Maar Volcanic Fallout gaat toch sowieso door protection from red heen?

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-1-2010 19:37:00

De spell target ook geen creatures, dus creature targetten lijkt me sowieso erg moeilijk

Wat er bedoelt werd, en wat jij ook al zei, is dat als je deze speelt je WEL damage kunt doen aan creatures met bv. Protection from Red. Je mag ze nog steeds niet targetten of blocken, maar als jij aanvalt en hij blockt met pro:red beesten, of je speelt een Volcanic Fallout, dan krijgen Silver Knights en z'n vrienden wel damage.

20-1-2010 19:16:00

Je kan hier idd geen speler met Protection from Red mee targeten, en je kan nog steeds geen protection beesten targeten.

Hij houdt echter wel het prevent gedeelte van protection tegen, wat leuk kan zijn als iemand bijvoorbeeld blockers declared heeft.

20-1-2010 19:14:00

Ligt er wat er bedoelt wordt met "protection".

Protection from red of Circle of Protection: Red?

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-1-2010 19:09:00

Ik snap niet dat deze door protection heen gaat. Ok, de damage wordt niet prevented, maar dat neemt toch niet weg, dat je door de protection niet kan targetten?

Banefire kan ik toch ook niet spelen op Vedalken Outlander?

Oracle

Instant 

Kicker 3R (You may pay an additional 3R as you cast this spell.)
Damage can't be prevented this turn. If this spell was kicked, it deals 5 damage to target player or planeswalker.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
Unstable Footing’s effect causes damage from all sources to be unpreventable, not just damage from Unstable Footing itself.

10/1/2009
If damage can’t be prevented, damage prevention shields don’t have any effect. If a prevention effect has an additional effect, the additional effect will still work (if possible). Spells that create prevention effects can still be cast, and abilities that create prevention effects can still be activated.

10/1/2009
If damage can’t be prevented, static abilities that prevent damage (including protection abilities) don’t do so. If they have additional effects that don’t depend on the amount of damage prevented, those additional effects will still work. Such effects are applied only once per source of damage.

10/1/2009
Effects that replace or redirect damage without using the word “prevent” are not affected by Unstable Footing.

10/1/2009
If a creature is dealt lethal damage, it can still regenerate. If it does, the damage marked on it will be removed from it.

10/1/2009
If Unstable Footing is kicked and the targeted player is an illegal target by the time it resolves, the entire spell doesn’t resolve. Damage can still be prevented.

Decktips