Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Celestial Mantle

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Rare Zendikar Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Jumpstart        
Zendikar
 -
2,95
 -
5,95
Celestial Mantle | Zendikar

Prijs:

€ 2,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 5,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
7-7-2012 00:26:00

chill. dan moet ik deze toch maar eens aan mijn lifegain/exalted/token EDH gaan toevoegen.
zelf een sip 1/1tje kan met deze 2 enchantments al 6 levens geven en daarna verdubbelen.
dan nog wat exalt en mijn generaal Rafiq of the Many en het kan wel erg uit de hand lopen.

7-7-2012 00:18:00

Beide triggers gaan op de stack, als je een beetje slim bezig wilt zijn doe je eerst die van de Mantle erop, en daarna die van de Cloak, dan krijg je eerst 3 leven bijv (sta je bijv. op 23), en daarna gaat de Mantle af en verhoogt je naar 46.

7-7-2012 00:16:00

wat gebeurt er eigenlijk als ik een creatuere met Armadillo Cloak en Celestial Mantle enchant? ze gaan beiden pas na de combat af voor de life gain (in tegenstelling tot lifelink)

24-6-2012 03:26:00

Waarschijnlijk omdat hij een keukentafelspeler is (waar niets mis mee is!) die elke keer door zijn maat met witte decks wordt afgeslacht en dat relateert aan mtg in het algemeen

23-6-2012 21:39:00

Ik ben benieuwd waarom je deze statements maakt, breniater. Zou je uit kunnen leggen waarom deze kaart broken is, en wit overpowered?

23-6-2012 20:56:00

och dat is wat overtrokken. serieuze decks spelen deze niet hoor, 6 mana en 3 wit is watveel namelijk.

23-6-2012 17:28:00

Ik zou zeggen koop ze allemaal in voor één piek per stuk aangezien ze dan veel te laag staan

23-6-2012 17:24:00

deze kaart is veel te broken, wit is zowiezo overpowered, maar dit gaat te ver

31-5-2012 11:41:00

35000? Watje...
Ik ad laatst in EDH wat zooi liggen (Training Grounds, Evolution Vat, Doubling Cube en Triskelion) met 28 mana erbij
doubling cube-> 50 mana
evolution vat -> triskelion naar 4 +1/+1 counters
triskelion voor 46 mana 23 keer verdubbelen.
33554432 +1/+1 counters = 33554432 damage om vrij te verdelen
(weg 35000 levens)

13-9-2011 15:04:00

Na redelijk wat lifegain van de tegenstander, wat removal en wat boardcontrol kwam het er op neer dat ik een aantal rondjes hiermee moest beuken om te winnen afgelopen weekend. Resultaat, 35000 leven.

18-7-2011 17:02:00

Dat zei je nou ookal bij die kaart..

23-3-2011 00:11:00

ja ik speel die combo dus, het blijkt alleen vrij lastig om ze allebei tegelijkertijd in het spel te houden aangezien je tegenstanders ook wel doorhebben waar je mee bezig bent. i.p.v. celestial mantle is het ook erg leuk om op 30+ leven te komen met felidar sovereign, de tegenstander te laten aanvallen en dan bijv. een Chant of Vitu-Ghazi te spelen.

Oracle

Enchantment - Aura 

Enchant creature
Enchanted creature gets +3/+3.
Whenever enchanted creature deals combat damage to a player, double its controller's life total.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
At the time the ability triggers, determine which creature Celestial Mantle is enchanting. As the ability resolves, determine who currently controls that creature (or, if it’s no longer on the battlefield, determine who controlled it when it left). That’s the player whose life total is doubled. It doesn’t matter who controls Celestial Mantle, who controlled the creature at the time the ability triggered, or what creature Celestial Mantle enchants at the time the ability resolves.

10/1/2009
If a creature dealing combat damage at the same time as the enchanted creature has lifelink, the life gained due to lifelink happens before Celestial Mantle’s triggered ability resolves.

10/1/2009
If the enchanted creature’s controller has a life total below 0 (which is possible if that player controls Platinum Angel, for example), Celestial Mantle’s triggered ability multiplies that number by two. For example, if the player had -4 life, that player’s life total becomes -8.

10/1/2009
If a player’s life total is doubled, that player actually gains or loses the necessary amount of life. For example, if the life total of the enchanted creature’s controller is 14 when Celestial Mantle’s triggered ability resolves, the ability causes that player to gain 14 life. Other cards that interact with life gain or life loss will interact with this effect accordingly.

6/15/2010
In a Two-Headed Giant game, Celestial Mantle’s essentially doubles the team’s life total. Specifically, the triggered ability will affect one player’s life total, and then the team’s life total is adjusted by the amount of life the player gains as a result of this ability. Suppose a creature enchanted by Celestial Mantle deals combat damage to an opponent, and that creature’s controller’s team has 11 life. That player then has 11 life, so it’s doubled to 22, for a net gain of 11 life. The team’s life total becomes 22 (11 + 11).

Decktips