Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Archmage Ascension

Serie: Zendikar (ZEN)

Rarity: Rare Zendikar Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Zendikar
 -
1,50
 -
2,95
Archmage Ascension | Zendikar

Prijs:

€ 1,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
28-9-2010 20:21:00

Timmy, Johnny en Spike zijn 3 veelvoorkomende types spelers.

Timmy houdt van groots winnen, Johnny gaat voor creatief winnen,
en Spike gaat voor veel winnen.

hier staat er meer over.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-9-2010 20:15:00

Ok, misschien een beetje een late reactie, maar wat bedoel je met "Timmy" en "Johnny"?

3-4-2010 18:37:00

Deze Ascension in ieder geval niet, als je al 6 beurten lang minstens 2 kaarten hebt getrokken, moet je sowieso wel kunnen winnen, en dat winnen gaat makkelijker als je in plaats van deze stomme kaart een extra échte spell had getrokken
Beastmaster Ascension is cool en beloont je voor wat je toch al wilde met al je groene beesten, kun je makkelijk 1 of 2 keer in een creature-heavy deck proppen, maar voelt vaak als een win-more kaart de niet voldoende doet. Maar wel de meest Timmy-achtige kaart van de 5!
Bloodchief Ascension versnelt je win in een agressief deck (liefst zwart/rood) en kan je tegenstander lam leggen, omdat hij geen spells meer mag casten of beesten (chump)blocken op straffe van 2 lifedrain. Vooral dat control-element op het einde van een agressieve start lijkt me deze kaart een van de sterkste ascensions maken.
Luminarch Ascension is een prima winconditie in een control deck, maar vaak heeft zo'n deck al wel genoeg wincondities beschikbaar. Dit is wat mij betreft wel de sterkste Ascension: als je hem actief krijgt, heb je nagenoeg meteen automatisch gewonnen, alle andere Ascensions hebben daarna nog hulp van andere kaarten nodig.
En ten slotte Pyromancer Ascension: mijn favoriete kaart! Hij doet op zich helemaal niets, maar heeft een extreem hoog Johnny gevoel en er zijn zat leuke dingen mee te doen. Dit is wel de Ascension die de meeste eisen aan je deck stelt: je moet je hele deck hieromheen bouwen, anders doet hij niets. Maar de mogelijkheden hiermee zijn fantastisch, zo veel zelfs dat ik er een hele column aan gewijd heb!

3-4-2010 03:24:00

Jammer genoeg is deze echt heel slecht Als ie nu eens op 3 of 4 counters actief werd ofzo

3-4-2010 03:15:00

Bloodchief Ascension of Luminarch Ascension.
Ik ga voor Luminarch Ascension.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-4-2010 01:27:00

Wat zou nou de beste van de Ascension's zijn?

27-2-2010 12:59:00

Sylvan Library

Oracle

Enchantment 

At the beginning of each end step, if you drew two or more cards this turn, you may put a quest counter on Archmage Ascension.
As long as Archmage Ascension has six or more quest counters on it, if you would draw a card, you may instead search your library for a card, put that card into your hand, then shuffle your library.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
Archmage Ascension’s first ability has an “intervening ‘if’ clause.” It won’t trigger at all unless you’ve already drawn two or more cards by the time the end step begins.

10/1/2009
If an effect would cause you to draw multiple cards while Archmage Ascension has six or more quest counters on it, each individual draw may be replaced by Archmage Ascension’s effect. Process the draws one at a time. Even if you use the reasonable shortcut of finding all of the cards at once and only physically shuffling once, the game will consider you to have searched and shuffled once per card.

10/1/2009
If a spell or ability causes you to put cards in your hand without specifically using the word “draw,” Archmage Ascension’s abilities ignore it.

10/1/2009
If two or more replacement effects would apply to a card-drawing event, the player who’s drawing the card chooses what order to apply them. It’s possible that after applying one of them, the others will no longer be applicable because the player would no longer draw a card. For example, if you control more than one Archmage Ascension with six quest counters on it and you would draw a card, each Archmage Ascension’s replacement effect could apply. Once you use one, the rest are no longer applicable.

Decktips