Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Hive Mind

Serie: M10 (M10)

Rarity: Rare M10 Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
M10
 5
4,50
 -
14,95
Hive Mind | M10

 Op voorraad 

€ 4,50 (5x)

 Kopen

FOIL 

€ 14,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-6-2018 13:19:00

Je moet targets aanwijzen tijdens het casten, dus van de originele Doom Blade ligt het target al lang en breed vast. Alles wat triggert door casten, gebeurt daarna pas.

20-6-2018 13:13:00

Hoe werkt dit samen met removal spells zoals Doom Blade? En maakt het nog uit als het een sorcery is, zoals Assassinate? Het lijkt aardig als je zelf geen creatures hebt (of protection black/shroud e.d.) zodat de kopie de eigen beesten moet targeten, maar als tegenstander dezelfde target mag uitzoeken omdat die nog niet dood is....

Ik zou verwachten dat de bovenste kaart (dus de kopie van Doom Blade) eerst moet resolven, beestje daardoor dood is en je vervolgens als controller van de Hive Mind pas je eigen Doom Blade mag uitvoeren op een nieuwe target?

En dan zou die dus best leuk zijn met removal spells.

7-3-2017 22:18:00

Goed dat ik het dan maar eerst vraag hier

Bedankt.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-3-2017 22:10:00

quote: "(wat dan niet meer kan, omdat de spell weg is)."


Nee, dat klopt niet. Hive Mind gebruikt last-known information als het de spell niet terug kan vinden op de stack, en maakt op basis daarvan de kopieën.


(Dat komt overigens omdat hij niet target. Als hij zou targeten, dan zou het target illegal geworden zijn. Maar dat is hier niet het geval. Dus dan gebruikt hij last-known information als hij het object - de spell in dit geval - niet in de zone aantreft waar hij hem verwacht.)

7-3-2017 21:50:00

Wat gebeurt er als ik Hive Mind en Eye of the Storm heb liggen en mijn tegenstander cast een spell?

Volgens mij gebeurt het volgende:

1. Tegenstander cast een spell en dit komt op de stack
2. Triggers gaan af en ik bepaal hoe mijn 2 triggers op de stack gaan.

Ik kan zo bepalen dat een spell eerst ge-exiled wordt en daarna door Hive Mind gekopieerd wordt (wat dan niet meer kan, omdat de spell weg is).

Of ik laat de trigger van Hive Mind eerst af gaan en daarna de spell wordt de spell ge-exiled met Eye of the Storm. Wat potentieel nog een Hive Mind trigger start, omdat Eye of the Storm de copies laat casten.

19-12-2014 11:51:00

Liliana Vess is ook nog een leuke optie?

19-12-2014 11:17:00

Graag gedaan, meneer de Kerstman. =p

19-12-2014 11:16:00

Dank je Sander!!

19-12-2014 11:13:00

Diabolic Tutor
Idyllic Tutor
Netherborn Phalanx (of andere 6 mana beesten met Transmute, als die er zijn natuurlijk)
Beseech the Queen

Verder weet ik even niet zo snel wat andere kaarten.

19-12-2014 11:02:00

Iemand een idee hoe je deze kan opzoeken in een Modern deck?

7-5-2014 23:37:00

Nee, een copy cast je niet.

7-5-2014 23:22:00

Hoe werkt deze kaart met storm? Geeft een copy storm count?

17-1-2013 15:25:00

Het betalen in de volgende upkeep hoort bij het effect van de Pact, dus dat hoeft dan ook niet meer.

17-1-2013 15:23:00

Dus spelers verliezen de beurt daarop niet wanneer "hun" Pact nooit geresolved is .

17-1-2013 15:20:00

Als het target van een van de Pacts illegal is geworden, wordt die Pact gewoon gecounterd als die probeert te resolven.

Oracle

Enchantment 

Whenever a player casts an instant or sorcery spell, each other player copies that spell. Each of those players may choose new targets for their copy.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
Hive Mind’s effect is mandatory. Each other player must copy the spell whether they want to or not.

10/1/2009
Hive Mind will copy any instant or sorcery spell, not just one with targets.

10/1/2009
If a player casts an instant or sorcery spell, Hive Mind’s ability triggers and is put on the stack on top of that spell. Hive Mind’s ability will resolve first. When it does, it creates a number of copies of that spell equal to the number of players in the game minus one. First the player whose turn it is (or, if that’s the player who cast the original spell, the player to that player’s left) puts their copy on the stack, choosing new targets for it if they like. Then each other player in turn order does the same. The last copy put on the stack will be the first one that resolves. (Note that the very last thing to happen is that the original spell resolves.)

10/1/2009
The copies that Hive Mind’s ability creates are created on the stack, so they’re not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell (like Hive Mind’s ability itself) won’t trigger.

10/1/2009
Each copy will have the same targets as the spell it’s copying unless its controller chooses new ones. That player may change any number of the targets, including all of them or none of them. If, for one of the targets, the player can’t choose a new legal target, then it remains unchanged (even if the current target is illegal).

10/1/2009
If the spell that’s copied is modal (that is, it says “Choose one -” or the like), the copy will have the same mode. A player can’t choose a different one.

10/1/2009
If the spell that’s copied has an X whose value was determined as it was cast (like Earthquake does), the copy has the same value of X.

10/1/2009
A copy’s controller can’t choose to pay any additional costs for the copy. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too.

10/1/2009
If a copy says that it affects “you,” it affects the controller of the copy, not the controller of the original spell. Similarly, if a copy says that it affects an “opponent,” it affects an opponent of the copy’s controller, not an opponent of the original spell’s controller.

Decktips