Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Sigil Captain

Serie: Alara Reborn (ARB)

Rarity: Uncommon Alara Reborn Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Alara Reborn
 3
0,25
 -
1,20
Commander 2011
 -
0,20    
Sigil Captain | Alara Reborn

 Op voorraad 

€ 0,25 (3x)

 Kopen

FOIL 

€ 1,20

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-9-2012 08:23:00

Telt als 3/3.

3-9-2012 00:08:00

A) Een 1/1 met twee +1/+1 counters, telt dat vandaag de dag nog steeds als een 1/1? Als in, kan ik hem dan naar 4/5 pompen met mijn PendelHaven?

B) De vraagt komt voort uit het feit dat mij altijd is vertelt dat ik Kird Ape niet kan oppompen met Pendelhaven als hij al 2/3 is. Ik vroeg me dus af of dat met counters ook zo werkt.

17-8-2012 16:56:00

Maar hij combineert zo slecht met andere pompers en met andere exemplaren van zichzelf... Je kunt meerdere Crusades of Honor of the Pures hebben liggen, maar deze doet het niet meer zodra je er een andere boost naast hebt; dat is de reden dat hij nauwelijks play ziet. Ook gaat hij samen met je tokens dood aan mass removal, terwijl enchantments dat meestal wel overleven.

17-8-2012 15:58:00

het vebaast me dat deze kaart zo goedkoop is, het lijkt me juist extreem goed voor ieder token dec

10-8-2012 00:53:00

Om verwarring te voorkomen heb ik enkele posts gewist en geëdit. Johan legt het nu allemaal compact en correct uit!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-8-2012 00:24:00

Overigens is replacement ability een contaminatie.

Het is static ability en replacement effect.

9-8-2012 20:51:00

Voor de grap: volgens mij werken meerdere van deze goed samen met Guul Draz Assassin (en paar alternatieven) dan kan je gewoon wel stacken door na de eerste trigger af te werken creature tijdelijk terug brengen naar 1/1.

het werkt dan omdat hij zowel op trigger als resolven 1/1 ondanks dat er tijdens resolven al 2 counters opliggen, end of turn heb je dan een 5/5

Zelf heb ik hem enkel getest in een soul sisters deck waardoor ik enorme lifegain en goeie hitting power had.

9-8-2012 18:42:00

Eh nee, er staat "As ... enters the battlefield" en dat is ook een replacement ability.

Het is juist geen triggered ability omdat er geen "when", "whenever" of "at" staat :d

edit: voor de compleetheid: 614.1c. Effects that read "[This permanent] enters the battlefield with . . . ," "As [this permanent] enters the battlefield . . . ," or "[This permanent] enters the battlefield as . . . " are replacement effects.

9-8-2012 18:39:00

Devour is een replacement ability die verandert hoe een creature in het spel komt, als hij dus counters van devour krijgt is hij nooit een 1/1 op de battlefield en gaat deze niet af.

Er staat "As ... enters the battlefield" en dat is ook een replacement ability.

Het is juist geen triggered ability omdat er geen "when", "whenever" of "at" staat :d

Voor de compleetheid: 614.1c. Effects that read "[This permanent] enters the battlefield with . . . ," "As [this permanent] enters the battlefield . . . ," or "[This permanent] enters the battlefield as . . . " are replacement effects.

9-8-2012 17:44:00

Als ik een 1/1 beestje met devour speel, krijgt hij dan eerst zijn +1/+1 counters van sigil captain voordat zijn devour afgaat of niet? Als hij al opgepompt wordt door zijn eigen devour is deze niet echt nodig.

3-11-2011 20:24:00

Volgens mij heb jij gelijk

3-11-2011 20:22:00

Ik neem aan dat als ik bijvoorbeeld een Sinew Sliver speel, de ability van sigil captain niet werkt?
De +1/+1 van de sliver geldt zodra hij in het spel komt, waardoor de trigger van sigil captain niet werkt. Of zie ik het verkeerd.

16-9-2011 18:09:00

Mwah het kopen van een van die commander decks gaat tegen al mijn principes in

De sigil captain is voornamelijk om mijn andere creatures te versterken en als ik door toevoeging van 2 kaarten ook nog toegang krijg tot een alternatieve kill methode is dat mooi.

16-9-2011 17:23:00

@ Zanquis; Volgens mij moet je gewoon het Commanderdeck 'Counterpunch' aanschaffen. Da's zo ongeveer 't deck wat gaat over jouw idee. 't Is een deck met Ghave, Guru of Spores als general.

Viscera Seer is niet zó goed hoor; je kan alleen de bovenste kaart bekijken, en niet 'graven'. Ja, tenzij je je elke kaart die je bekijkt onderop je library doet.

16-9-2011 14:17:00

k persoonlijk zat ik om meer in bant kleuren te blijven aan leuk misbruik met Glen Elendra Archmage te denken. Zodat ik bijna altijd wel counter magie klaar heb liggen.

Anders wordt het Hoewel daar ook niet veel mis mee is
Misschien komt het wel beter uit want was voor deck met als doel de soul sisters maar aangezien Blood Seeker ook wel leuk is (vooral tegen splinter twins) en ook een 1/1 misschien wel leuk om gewoon op basis van die in leven te blijven en vervolgens met zwart toe te slaan.

hmm met Viscera Seer nog extra leuk dan zelfs, die is en een 1/1 (dus een 3/3) en helpt me zoeken naar dingen. hmm deck idee wordt steeds leuker

Oracle

Creature - Rhino Soldier 3 / 3

Whenever a creature enters the battlefield under your control, if that creature is 1/1, put two +1/+1 counters on it.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

5/1/2009
Sigil Captain’s ability has an “intervening ‘if’ clause.” That means (1) the ability won’t trigger at all unless the creature that enters the battlefield under your control is 1/1, and (2) the ability will do nothing unless that creature is still 1/1 at the time the ability resolves.

5/1/2009
For that reason, two Sigil Captains don’t work well together. When a 1/1 creature enters the battlefield under your control, the abilities of both Sigil Captains will trigger. When the first resolves, two +1/+1 counters are put on the 1/1 creature. When the second resolves, it will do nothing because the creature that entered the battlefield is now 3/3.

5/1/2009
Sigil Captain’s ability checks a creature’s initial power and toughness upon being put on the battlefield, so it will take into account counters that it enters the battlefield with and static abilities that may give it a continuous power boost once it’s on the battlefield (such as the one on Glorious Anthem). After the creature is already on the battlefield, changing its power and toughness to 1/1 with a spell, activated ability, or triggered ability won’t allow this ability to trigger; it’s too late by then.

5/1/2009
If, for some reason, Sigil Captain enters the battlefield as a 1/1 creature (due to a pair of Engineered Plagues, for example), it will cause its own ability to trigger.

Decktips