Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Unstoppable Ash

Serie: Morningtide (MOR)

Rarity: Rare Morningtide Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Morningtide
 -
1,00
 -
2,95
Unstoppable Ash | Morningtide

Prijs:

€ 1,00

Uitverkocht

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
12-5-2017 10:05:00

Ik heb niets inhoudelijks toe te voegen aan de uitleg van LotZ, maar ik wil wel graag ingaan op het verschil tussen reminder text en de text in de Comprehensive Rules. Reminder text is bedoeld om op een kaartje te passen en in 99% van de gevallen voldoende informatie te geven; de Comprehensive Rules zijn bedoeld om in 100% van de gevallen het correcte antwoord te geven... en tellen meer dan 200 pagina's.
Reminder text is niets meer dan dat: een snelle reminder wat een ability ook al weer ongeveer doet; als je het precies wilt weten, zoek het dan op in de Comp Rules (of in de NederMagic Hulpdienst!).

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-5-2017 02:53:00

Ik ga er ook vanuit dat ze in deze afwijken van de reminder text, omdat dat regeltechnisch chaotisch wordt als je een replacement effect hebt waar je je ge-Championde creature in je library mag/moet schudden. De reminder text suggereert de kaart te vinden en terug naar de battlefield te gooien.

Vandaar ook dat 400.7h enkel refereert naar 'public zones'.

(Ja, er is dus een verschil in de reminder text en hoe ze de ability uiteindelijk echt hebben laten werken. #onpraktisch)

12-5-2017 00:32:00

Het belangrijke verschil is dat er bij linked abilities 2 abilities zijn; 1 ability die kaarten exiled, en een 2e ability die iets doet met kaarten in de exile zone die daar door de 1e ability gekomen zijn. De 2e ability kijkt enkel naar de exile zone, en kan niets doen met kaarten die niet in de exile zone zitten.

Dit is anders dan effecten als Cloudshift of Otherworldly Journey, waarbij er maar 1 effect is dat exiled en terugbrengt. Dat soort effecten kunnen wel commanders uit de command zone terugbrengen, omdat effecten objecten die ze zelf verplaatst hebben kunnen vinden.

400.7h If an effect causes an object to move to a public zone, other parts of that effect can find that object. If the cost of a spell or ability causes an object to move to a public zone, that spell or ability's effects can find that object.

11-5-2017 21:44:00

Met de Comp rules text kom ik inderdaad tot de conclusie dat Doran, the Siege Tower niet terug zou keren naar de battlefield.
Is er een verschil tussen "that card" (reminder text) en "the exiled card" (comp rules), of heb ik dit verkeerd begrepen?

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-5-2017 20:34:00

702.69a Champion represents two triggered abilities. "Champion an [object]" means "When this permanent enters the battlefield, sacrifice it unless you exile another [object] you control" and "When this permanent leaves the battlefield, return the exiled card to the battlefield under its owner's control."

11-5-2017 18:12:00

De leaves play trigger van de Champion ability refereert naar een object (Doran, the Siege Tower), niet naar een zone.
Dat je er voor kiest om Doran, the Siege Tower in de Command zone te leggen ipv de Exile zone, is een replacement effect. Het object is voor het spel nog steeds hetzelfde. Kortom, Doran, the Siege Tower komt wél terug wanneer Unstoppable Ash het spel verlaat (en Doran, the Siege Tower in de tussentijd niet van zone gewisseld is)

Kan iemand dit verifiëren?

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-5-2017 16:32:00

Yes, je mag gewoon gebruik maken van het replacement effect.

(Als Unstoppable Ash de battlefield verlaat voordat je je Commander gespeeld hebt, dan komt je Commander wel niet terug op de battlefield, omdat de leaves-the-battlefield-trigger de kaart die je ge-Championt hebt alleen maar in de exile zone probeert terug te vinden.)

Ninja's...

10-5-2017 16:31:00

Dat mag. Je krijgt hem dan alleen niet meer terug als Unstoppable Ash weggaat.

10-5-2017 15:58:00

Stel dat Doran, the Siege Tower mijn commander is en op de battlefield ligt. Wanneer ik deze speel en Doran Champion, mag ik hem dan ook terug in de commander zone zetten, zodat ik niet hoef te wachten met hem opnieuw spelen?

17-1-2012 14:55:00

Ja dat dacht ik dus, wist het niet zeker... Erg leuke combo om je beestjes te kunnen blijven spelen

17-1-2012 12:06:00

Het 'gechampionde' beest komt inderdaad pas terug nadat Unstoppable Ash naar de graveyard (of ergens anders) gaat. Ash is dan dus een legaal target voor Deadwood Treefolk zijn ability.

17-1-2012 11:44:00

Echt ook heel goed met Deadwood Treefolk, mijn vraag is dan wel wanneer Unstoppable Ash doodgaat je hem direct terug kan halen met Deadwood Treefolk....? In ieder geval blijft het goed!

Sijmen (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-4-2011 18:50:00

dees is echt ziek met Doran, the Siege Tower

4-12-2010 00:21:00

Oh, en hij blijft wel 5 power houden. dus 5/10.

4-12-2010 00:20:00

Ja, maar je mag ook x damage aan het beest doen na de toughness en de rest aan de player omdat hij trample heeft goeie combo dus!

Oracle

Creature - Treefolk Warrior 5 / 5

Trample
Champion a Treefolk or Warrior (When this enters the battlefield, sacrifice it unless you exile another Treefolk or Warrior you control. When this leaves the battlefield, that card returns to the battlefield.)
Whenever a creature you control becomes blocked, it gets +0/+5 until end of turn.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips