spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
17-11-2018 3:53:12 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Spinerock Knoll informatie
Serie: Lorwyn (LRW)
Rarity: Rare Lorwyn Rare
Geef commentaar op Spinerock Knoll
Spinerock Knoll komt voor in
Serie Normaal Foil
Lorwyn
 4
1,25
 1
8,95
Commander 2015
 -
0,75    
Commander 2016
 -
0,75    
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Robbert M (113) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Anne-jan van aperlo (30) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Official Rules Advisor Roy (174) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
goossens Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Bjorn Van der Zanden (53) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Boaz (43) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid NederMagic Rules Advisor Shai (Utrecht) (191) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Hans Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Spinerock Knoll uit Lorwyn. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (21) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 27-9-2017
Eigenlijk zeg ik het een beetje verkeerd. Je mag de ability altijd activeren, maar je mag tijdens het resolven de ge-exilede kaart alleen casten wanneer je iemand die beurt 7 damage gedaan hebt. Maar als je iets mag casten tijdens het resolven van een spell of ability mag je timing restricties van de kaart die je dan cast negeren.
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (21) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 27-9-2017
De vereiste om de ability te activeren is dat je een tegenstander 7 damage gedaan hebt tijdens de beurt dat je hem activeert.

Op het moment dat je hem activeert zegt de ability gewoon dat je de kaart mag casten, zonder mana te betalen. Aangezien de ability je deze instructie geeft mag je de timing rulings voor de ge-exilede kaart negeren.

(In feite doe je dat ook wanneer je hem in je eigen beurt activeert, want normaal gesproken kun je helemaal geen spells casten tijdens het resolven van een ability!!)
Premium lid Koendert (0) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 27-9-2017
Kan ik hier ook een creature mee casten zonder flash in de ander zijn beurt?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 19-4-2013
Even een aanvulling bij A:

De reminder text zet je ietwat op het verkeerde been.

Hideway betekent voluit:


702.73a Hideaway represents a static ability and a triggered ability. "Hideaway" means "This permanent enters the battlefield tapped" and "When this permanent enters the battlefield, look at the top four cards of your library. Exile one of them face down and put the rest on the bottom of your library in any order. The exiled card gains 'Any player who has controlled the permanent that exiled this card may look at this card in the exile zone.'"


Er staat in de reminder text ook "WHEN it does". Heel makkelijk te interpreteren als "If it does", maar dat staat er dus niet.

Maar uiteindelijk is B wat er daadwerkelijk aan de hand is.
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 19-4-2013
Die werkt nog gewoon.

A- Het getapt enteren is op zich geen vereiste om Hideaway te laten werken. Het tapped enteren en het kaartje kiezen zijn 2 aparte onderdelen van Hideaway.
B - Amulet of Vigor voorkomt niet dat je permanents tapped enteren. Ze enteren nog steeds tapped, ze worden daarna alleen untapped door Amulets trigger.
Echelon (1) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 19-4-2013
Ja, want pas als ie getapt en wel in play gekomen is, wordt ie door de Amulet geuntapt.
leon (2) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 19-4-2013
Als ik bijv. een Amulet of Vigor heb liggen en speel dan Spinerock Knoll, werkt hideaway dan wel of niet?
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 31-8-2012
Automatisch.
Battousai Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 31-8-2012
Heb je nou de keuze om Hideaway te gebruiken?
Of gaat dat automatisch, en komt het landje dus altijd tapped in play?
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4-3-2012
Als je de exiled kaart bedoeld: Dat gaat heel moeilijk worden. Nadat je hem de eerste keer cast is hij niet meer exiled, waarna Spinerock Knoll hem niet meer kan terugvinden.

(En al zou je hem opnieuw exilen, Knolls ability laat je alleen de kaart spelen die met Hideaway exiled is.)
garruk-thraka Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4-3-2012
mag je hem eigenlijk meerdere keren spelen?
PenPen (Delft) (6) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 15-6-2011
behalve dat als je met de fireball dus die 7 damage doet die nodig is voor de activatie dan is de fireball al geresolved voordat je de reverberate kan casten en heeft die dus geen target.
Je zal dus eerst 7 dmg moeten doen en dan een fireball casten en dan in reactie op de fireball je Knoll moeten activeren....
Premium lid Evert (1) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 15-6-2011
Ok dus bij een {= spinerock knoll} werkt een {= fireball} niet (althans hij doet gaan damage) en bij een {= reverberate} wel.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 15-6-2011
Aanvulling: Als je Fireball op de reguliere manier cast en dus een waarde voor X kan kiezen, dan werkt Reverberaten wel. (Want de waarde van X wordt meegekopieerd.)
NederMagic Rules Advisor Carlo(wnage) (8) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 15-6-2011
Rulings van Reverberate:
''If the spell Reverberate copies has an X whose value was determined as it was cast (like Earthquake does), the copy has the same value of X.''
Dus; nee. Je kopieert een spell met X=0 (als je hem cast vanuit Hideaway) dus de kopie heeft ook X=0. Je mag alleen de X betalen wanneer je een spell *cast*, maar kopiëren is niet hetzelfde. Je kopieert iets wat al op de stack ligt.
Meer commentaar >
Spinerock Knoll | Lorwyn
Oracle tekst
Land 
Hideaway (This land enters the battlefield tapped. When it does, look at the top four cards of your library, exile one face down, then put the rest on the bottom of your library.)
T: Add R.
R, T: You may play the exiled card without paying its mana cost if an opponent was dealt 7 or more damage this turn.
Rating na 0 stemmen
Er is nog niet op deze kaart gestemd.
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
10/1/2007
At the time the last ability resolves, youíll get to play the card if a player who is currently your opponent, or a player who was your opponent at the time they left the game, has been dealt 7 damage over the course of the turn.

10/1/2007
It doesnít matter how the opponent was dealt damage or by whom, as long as the total damage is 7 or more. You donít specify an opponent when you activate the ability.

10/1/2007
Youíll get to play the card even if Spinerock Knoll wasnít on the battlefield at the time some or all of the 7 damage was dealt.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Spinerock Knoll samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Spinerock Knoll
Zoek decks met Spinerock Knoll
Spinerock Knoll toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Lorwyn / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Guilds of Ravnica (GRN)
Magic 2019 (M19)
Dominaria (DOM)
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Guilds of Ravnica.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 2 leden ingelogd op NederMagic.
4355 paginas bekeken sinds 17-11-2018 1:57:51
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.