spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
18-8-2019 22:01:50 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Dread informatie
Serie: Lorwyn (LRW)
Rarity: Rare Lorwyn Rare
Geef commentaar op Dread
Dread komt voor in
Serie Normaal Foil
Lorwyn
 3
3,50
 -
4,95
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Mabo (Delft) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid TimFakkel Arnhem (262) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Patrick (101) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Roland (82) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid erwin (30) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Justus (25) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid wouter (19) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Official Rules Advisor Jarno Cosijn (Assendelft) (308) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid jaap (0) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4 0
* Dit is het aanbod van Dread uit Lorwyn. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Dingetje (1) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-11-2018
Oke dus bij dat soort kaaren bv een Mind Funeral. Met alleen Dread nog maar in mijn deck kan ik geen landjes vinden dus gaat alleen dread mijn graveyard in en daarna mijn library weer in.
Official Rules Advisor wackywong (39) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-11-2018
Je gaat niet dood aan een lege library, je gaat dood doordat je geen kaart kunt rapen, maar wel moet, omdat je library leeg is. Dus "dood gemilld" worden is een misnomer.

Een kaart voert altijd zoveel mogelijk uit. Als je twee kaarten moet millen maar je hebt er nog maar één dan moet je zoveel mogelijk millen als je kunt.
Dingetje (1) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-11-2018
Ik heb een interessante casus.
Een maat van mij heeft een mill deck. Traumatize,Hedron Crab met alles er op en er aan. Als Dread "slachtoffer" wordt van een mill ability mag ik hem weer in mijn deck stoppen.

Klopt het dan dat zolang ik Dread elke beurt in mijn graveyard stop (op wat voor manier dan ook) ik niet dood gemilld kan worden? En hoe moet het als ik meer dan 1 kaart moet millen door een Millstone en wat gebeurt er als er een Mind Funeral wordt gespeeld?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 7-2-2015
O ja, dat had ik er eigenlijk wel bij moeten zeggen.
Power Moderator Official Judge Dustin (Amsterdam) (33) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 7-2-2015
Als je met een 7/7 trample aanvalt en hij wordt door een 6/6 geblocked, mag je 1 schade aan je tegenstander assignen... maar dat hoeft niet! Je mag gewoon de volle 7 damage aan Dread doen, en je 7/7 trampler laten overleven
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-2-2015
quote: "Bij first strike is het anders. Als je een 7/7 hebt met first strike zou die eerst Dread dood slaan en daarna kan Dread geen damage meer doen om de 7/7 dood te maken omdat hij niet meer bestaat."


Voor de trigger is dat ook niet belangrijk, want als de 7/7 trample jou schade doet, dan triggert Dread (en ook met first strike doet de 7/7 trample jou en Dread tegelijk schade). Dat Dread dood is op het moment dat de trigger resolvet, is niet relevant.
Premium lid Official Rules Advisor Maarten van Tol (Uithoorn) (64) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-2-2015
Een beest met trample doet niet eerder damage dan een beest zonder trample. Beide beesten krijgen damage, Dread gaat dood en beide triggers gaan op de stack. Die wordt afgehandeld en afhankelijk van hoe je ze de stack op laat gaan schud je eerst hem terug en gaat de 7/7 daarna dood of andersom. Dus ondanks dat Dread dood is gaat het beest van de tegenstander ook nog dood.

Bij first strike is het anders. Als je een 7/7 hebt met first strike zou die eerst Dread dood slaan en daarna kan Dread geen damage meer doen om de 7/7 dood te maken omdat hij niet meer bestaat. Misschien zit daar je verwarring
woutxl (3) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-2-2015
Als ik puur op logica af ga denk ik dat je pas trample damage doet op het moment dat dread al dood is, en dat daarom de 7/7 blijft leven. Ik weet niet of dit klopt!!
Hans Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-2-2015
Als iemand mij aanvalt met bijv een 7/7 trample en ik block met Dread, gaat die andere creature dan nog dood als gevolg van de triggered ability van Dread of is Dread als het ware 'eerder dood' zodat de ability niet meer triggered en de ander blijft leven?
Premium lid Niels S. (120) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-10-2014
Correct je doet damage aan die speler, dan komt de trigger van Dread waar je op reageert door als cost je creature te saccen aan je Jarad, Golgari Lich Lord
Premium lid Tijs (58) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-10-2014
maar dan zal mijn beest wel damage doen toch?
want de triger van dread komt pas op de stack als de damage gedaan is.

toch ?
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 20-10-2014
Dat kan. Dread heeft een gewone triggered ability, en pas wanneer die resolved wordt het beest gesloopt. Daarvoor mag je nog gewoon reageren met van alles en nog wat.
Premium lid Tijs (58) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 20-10-2014
Als ik een speler die deze kaart heeft aanval en hij laat hem door. Dan gaat mijn creature dood, maar komt dat op een stack waar ik weer op kan reageren door bijvoorbeeld mijn creature te saccen met Jarad, Golgari Lich Lord?
Power Moderator Official Judge Dustin (Amsterdam) (33) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 23-1-2014
Misschien Sundial of the Infinite? Je valt aan, doet damage, triggers van Dread gaan op de stack, en dan eindig je de beurt. Problem solved! Als blauwe speler heb je zat te doen met je resterende mana in de beurt van je tegenstander
Maar goed, kaarten als Journey to Nowhere en Oblivion Ring zijn waarschijnlijk veelzijdiger en nuttiger.
Buaku Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 22-1-2014
Wat is een goede oplossing tegen deze? Ik heb in mijn Fish deck alleen de Counterspell, Force of Will, Meddling Mage en Swords to Plowshares als oplossing. In mijn Merfolk Deck kan ik deze damage doen en het creature dat damage doet uitphasen met een Vodalian Illusionist. Ik heb ook een Crib Swap en een paar STPs in mijn Merfolk Deck.

Deze kaart is zo irritant dat het de moeite waard is om een Sideboard kaart eraan te besteden. Mits het een goede is.
Meer commentaar >
Dread | Lorwyn
Oracle tekst
Creature - Elemental Incarnation 6 / 6
Fear (This creature can't be blocked except by artifact creatures and/or black creatures.)
Whenever a creature deals damage to you, destroy it.
When Dread is put into a graveyard from anywhere, shuffle it into its owner's library.
Rating na 2 stemmen
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
10/1/2007
The last ability triggers when the Incarnation is put into its owner’s graveyard from any zone, not just from on the battlefield.

10/1/2007
Although this ability triggers when the Incarnation is put into a graveyard from the battlefield, it doesn’t *specifically* trigger on leaving the battlefield, so it doesn’t behave like other leaves-the-battlefield abilities. The ability will trigger from the graveyard.

10/1/2007
If the Incarnation had lost this ability while on the battlefield (due to Lignify, for example) and then was destroyed, the ability would still trigger and it would get shuffled into its owner’s library. However, if the Incarnation lost this ability when it was put into the graveyard (due to Yixlid Jailer, for example), the ability wouldn’t trigger and the Incarnation would remain in the graveyard.

10/1/2007
If the Incarnation is removed from the graveyard after the ability triggers but before it resolves, it will remain in its new zone when its owner shuffles their library. Similarly, if a replacement effect has the Incarnation move to a different zone instead of being put into the graveyard, the ability won’t trigger at all.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Dread samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Dread
Zoek decks met Dread
Dread toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Lorwyn / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Core Set 2020 (M20)
Modern Horizons (MH1)
War of the Sparks (WAR)
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Core Set 2020.
spacer
devider
Er zijn nu 14 leden ingelogd op NederMagic.
1326 paginas bekeken sinds 18-8-2019 21:40:24
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.