spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
20-4-2019 3:04:11 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Ashling the Pilgrim informatie
Serie: Lorwyn (LRW)
Rarity: Rare Lorwyn Rare
Geef commentaar op Ashling the Pilgrim
Ashling the Pilgrim komt voor in
Serie Normaal Foil
Lorwyn
 3
1,25
 -
3,95
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid Official Rules Advisor Roy (178) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Kaa (24) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Wouter Vermeer (69) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid TimFakkel Arnhem (262) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Dennis Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Bjorn Van der Zanden (53) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Bjorn (50) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
goossens Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid R. Woutersen (Utrecht/Apeldoorn) (209) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Paul (4) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Dan Uri (36) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4 0
Official Rules Advisor TeiZ (Castricum) (14) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid Torec (85) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Roland (82) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid NederMagic Rules Advisor Shai (Utrecht) (191) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Ashling the Pilgrim uit Lorwyn. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Premium lid NederMagic Rules Advisor G (253) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 7-6-2012
Jup. Maar dan moet er al wel een counter opliggen.
redphoenix Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-6-2012
volgens mij is hij ook te boosten met proliferate
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-3-2011
Dat word volgens mij best lastig op werkend te verwoorden. Het exploderen zou dan vermoedelijk een triggered ability worden;

"When the third +1/+1 counter ..." of "When ashling's ability... "

Daar zou je wel op kunnen reageren.
Joen (31) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-3-2011
Oja! Thanks voor de (super) snelle reactie! De zin staat natuurlijk nog in de activated ability. Jammer! Anders was ze twee keer zo goed geweest!

PS, onzinnige vraag, maar even voor de regels.
Was het wel mogelijk geweest als het er had gestaan als twee effecten?

1R: Put a +1/+1 counter on Ashling.

If Ashling's ability has resolved for the third time in a turn, remove all.... etc.
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-3-2011
Dat gaat niet lukken.

Het "if this is ... bla bla bla" gedeelte is geen apart effect, maar gewoon een deel van Ashlings ability. Ashlings ability geeft haar een +1/+1 counter, en laat Ashling ontploffen als dat derde keer resolven van die beurt is. Je kan niet reageren halverwege een resolvende ability, dus kan je niets doen tussen het counterkrijgen en exploderen in.

In reactie op de 3e activatie (dus ook voor de counter) nog vaker activeren heeft ook geen nut. Het is niet relevant hoevaak je de ability geactiveerd hebt, alleen hoe vaak hij resolved is. De derde resolvende ability onsteekt de bom, ongeacht of dat de 3e, 4e of 99e activatie van die beurt is.
Joen (31) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-3-2011
Oke, ik heb recentelijk mijn mono rode general Fumiko vervangen door Ashling.. Maar soms vraag ik me af of het echt niet mogelijk is om in één beurt 4 of meer counters er op te zetten, en te laten ontploffen?

Ik betaal steeds twee mana, en zet eerst 1 counter op Ashling, dan zet ik nog een counter, en vervolgens nog de derde counter (en alles een voor een laten resolven) --> Nu zegt Ashling dat ze gaat ontploffen..
Mag ik dan als reactie op het "If this is the third time .... remove all ... counters .... damage ...." effect nog extra counters op Ashling plaatsen, zodat die er ook nog afgehaald worden?
Of kan ik dan alleen reageren voordat de derde resolved, waardoor de "vierde" de echte derde keer is die resolved?

Als iemand me hier duidelijkheid over zou kunnen geven, zou dat erg tof zijn! Alvast bedankt
Martijn "Naganov" Vermeer (Alkmaar) (248) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-12-2010
Nee, hij gaat alleen de derde activatie af, wat je wel kan doen is gaan stacken...

eerst 3 activaties...

3 schade aan alle creatures en spelers, 3 counters op al jou creatures behalve Vigor.

Volgende beurt, 3 activaties, 6 schade aan alle creatures en spelers, 6 counters op al jou creatures behalve Vigor, Vigor dood.

Al moet ik eerlijk zeggen, tegen die tijd mag je je tegenstander ook wel eens dood hebben met één of meer creatures met 9 +1/+1 counters erop...
Geertos Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-12-2010
Werk deze niet behoorlijk goed met Vigor?

want alle damage die ze aan zichzelf doet wordt dan geprevent en krijgt ze daar van in de plaats counters, dus als je die ability nog een keer gebruikt je dubbel zoveel schade doet, of werkt dat niet zo?
Bartel (Leiden) (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-10-2010
Prima speelbaar met Crown of Awe / Flickering Ward /Earnest Fellowship. Lifelink erbij en je gaat er zelf niet aan dood ook.
Official Judge Mark (337) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-10-2010
Damn, foutje! Je hebt helemaal gelijk smile
Mab (Delft) (47) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-10-2010
Daarna doet deze niet nog 2x damage, het zijn dan de 4e en 5e keer dat de ability resolved, naast het feit dat ie inderdaad al weg is.
Official Judge Mark (337) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-10-2010
En daarna doet hij nog 2x damage, maar vermoedelijk is Ashling dan al...eh...as tongue smile
Premium lid Hanssie (134) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-10-2010
Dan doet ie boem zodra er 3 geresolved zijn.
michiel (amersfoort) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-10-2010
als je de ability nou 5 keer activeert wat gebeurt er dan?
Official Judge Mark (337) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 16-8-2010
Nee, General damage is alleen combat damage. Anders zou bv. Heartless Hidetsugu ook wel een tikkie overpowered zijn
Meer commentaar >
Ashling the Pilgrim | Lorwyn
Oracle tekst
Legendary Creature - Elemental Shaman 1 / 1
1R: Put a +1/+1 counter on Ashling the Pilgrim. If this is the third time this ability has resolved this turn, remove all +1/+1 counters from Ashling the Pilgrim, and it deals that much damage to each creature and each player.
Rating na 1 stemmen
NederMagic FAQ
Vraag: Wallpaper?
Antwoord: hier
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
10/1/2007
ďThat much damageĒ refers to the number of +1/+1 counters removed from Ashling the Pilgrim. Since the counters are removed, itís likely that the damage will kill Ashling.

10/1/2007
Counts resolutions, not activations. Any such abilities that are still on the stack wonít count toward the total.

10/1/2007
When the ability resolves, it counts the number of times that same ability from that this creature has already resolved that turn. It doesnít matter who controlled the creature or the previous abilities when they resolved. A copy of this ability (created by Rings of Brighthearth, for example) will count toward the total. Abilities from other creatures with the same name donít count towards the total. Neither does an ability thatís been countered.

10/1/2007
You get the bonus only the third time the ability resolves. You wonít get the bonus the fourth, fifth, sixth, or any subsequent times.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Ashling the Pilgrim samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Ashling the Pilgrim
Zoek decks met Ashling the Pilgrim
Ashling the Pilgrim toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Lorwyn / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Ravnica Allegiance.
spacer
devider
Er zijn nu 2 leden ingelogd op NederMagic.
13170 paginas bekeken sinds 19-4-2019 20:51:25
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.