Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Platinum Angel

Serie: 10th Edition (10E)

Rarity: Rare 10th Edition Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
10th Edition
 -
6,95
 -
11,95
Conspiracy Take the Crown
 -
7,95
 -
9,95
FtV Angels
 -
7,95    
Kaladesh Inventions
 -
49,95    
M10
 4
6,95
 -
11,95
M11
 -
5,95
 -
11,95
Mirrodin
 4
7,95
 -
14,95
Platinum Angel | 10th Edition

Prijs:

€ 6,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 11,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-4-2018 22:43:00

Klopt helemaal.

Reanimate laat je levens verliezen. Voor de ability van Necropotence moet je levens betalen. Dat is niet helemaal hetzelfde, ook al gaan er in beide gevallen levens van af.

Levens betalen kan alleen als je meer dan nul levens hebt, maar levens verliezen kan altijd.

En daarbij doet een spell tijdens het resolven zoveel als mogelijk. Dus zelfs als je geen levens zou kunnen verliezen (denk aan Platinum Emperion), zou de rest van het effect van Reanimate nog steeds werken. Maar in dit specifieke voorbeeld kun je dus wel levens verliezen. Je kunt ze niet betalen, maar wel verliezen.

13-4-2018 22:36:00

Ik denk dat het wel kan want hij betaalt de levens niet, de lifeloss is onderdeel van het effect van Reanimate. Necropotence kan dan weer niet geactiveerd worden omdat het betalen van een leven wél onderdeel is van een cost.

Niet zeker, dus correct me if I'm wrong.

Premium lid Bert (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-4-2018 22:17:00

Mijn opponent heeft deze in het spel liggen en staat op een negatief levenstotaal. Kan hij een reanimate spelen?

Volgens mij niet toch? Aangezien je niet kunt betalen wat je niet hebt.

17-7-2013 20:39:00

Whoeps, inderdaad een paar keer verkeerd getikt (lange lappen tekst, en ik ga nog wel eens verkeerd tikken), en bedankt voor het AT, ik wist het inderdaad niet zeker, dank je voor de correcties.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-7-2013 20:11:00

---
quote: "Zoals Llanowar Elves Tap: doe de triggered abbility.
Een mana abbility is er een die mana geeft, de elves abbility is een triggered, maar ook een mana abbility."
---

Je bedoelt activated ability in plaats van triggered.


---
quote: "Een activated abbility heeft te maken als een ding doodgaat, of in het spel bijvoorbeeld komt. Deze abbilities hebben deze 3 woorden: When, whenever, en volgens mij If."
---

Je bedoelt triggered ability in plaats van activated. En het gaat om 1 van de drie woorden When, Whenever of At. "If" geeft nooit een triggered ability aan ("if" kan een replacement effect zijn of onderdeel van een andere ability).

17-7-2013 20:05:00

Een wat late reactie, maar ik hoop dat ik hem en evt andere mensen kan helpen.

Een static abbility is er een die een constante werking heeft (kijk deze kaart)

Een activated abbility is er een die geactiveerd moet worden, en is heel erg makkelijk te herkennen. Er staan namelijk altijd een dubbele punt :
Zoals Llanowar Elves Tap: doe de triggered abbility.
Een mana abbility is er een die mana geeft, de elves abbility is een triggered, maar ook een mana abbility.

Een activated abbility heeft te maken als een ding doodgaat, of in het spel bijvoorbeeld komt. Deze abbilities hebben deze 3 woorden: When, whenever, en volgens mij If.

26-2-2013 22:47:00

late reactie trouwens, maar bedankt voor de info!

25-2-2013 18:11:00

Het is een static ability die de regels van het spel verandert zolang de Angel op het battlefield ligt. Je moet dus de Angel verwijderen, of haar abilities wegnemen met Humility, Humble en dergelijke kaarten.

25-2-2013 17:26:00

Nee, dit is namelijk geen triggered of activated ability

25-2-2013 17:24:00

Even een vraagje over deze kaart. Kan deze ability ook tegengehouden worden door kaarten die zeggen dat activated ability's niet gebruikt kunnen worden zoals bijvoorbeeld door arrest?

23-2-2013 18:23:00

Nee, tussen het dood gaan en terug komen worden de state based actions gechecked en dan sta je op 0. Je gaat dood en de Angel zal niet eens terug komen.

23-2-2013 18:17:00

als ik op 0 levens sta, en mijn platinum angel heeft undying gekregen, blijf ik dan leven als mijn platinum angel 1x dood gaat ?

4-1-2013 14:53:00

En deze was waarschijnlijk wel wat duurder geweest als hij niet 3x gereprint was.

4-1-2013 13:04:00

Een creature dat ook een artifact is, is vaak wel erg makkelijk van tafel te krijgen. Doe er dan gewoon ook nog een Darksteel Forge bij... Al is mijn mening dan niet dat je de overwinning verdient... Je verdient dat al je tegenstanders Furnace Dragons gaan spelen.

Quinn (16) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-1-2013 12:57:00

@Michiel ik denk dat we allebei het gelukkigst zijn als je ze allebei op tafel hebt liggen naar mijn mening verdien je dan gewoon de overwinning

Oracle

Artifact Creature - Angel 4 / 4

Flying
You can't lose the game and your opponents can't win the game.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

12/1/2004
Effects that say the game is a draw, such as the _Legends_(TM) card Divine Intervention, are not affected by Platinum Angel. They’ll still work.

12/1/2004
You can concede a game while Platinum Angel on the battlefield. A concession causes you to leave the game, which then causes you to lose the game (Once you concede, you no longer control a Platinum Angel, so its ability can’t prevent you from losing the game).

10/1/2009
No game effect can cause you to lose the game or cause any opponent to win the game while you control Platinum Angel. It doesn’t matter whether you have 0 or less life, you’re forced to draw a card while your library is empty, you have ten or more poison counters, you’re dealt combat damage by Phage the Untouchable, your opponent has Mortal Combat with twenty or more creature cards in their graveyard, or so on. You keep playing.

10/1/2009
Other circumstances can still cause you to lose the game, however. You will lose a game if you concede, if you’re penalized with a Game Loss or a Match Loss during a sanctioned tournament due to a DCI rules infraction, or if your _Magic Online_(R) game clock runs out of time.

10/1/2009
If you control Platinum Angel in a Two-Headed Giant game, your team can’t lose the game and the opposing team can’t win the game.

Decktips