Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Epochrasite

Serie: Future Sight (FUT)

Rarity: Rare Future Sight Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2014
 -
0,40    
Commander Anthology II
 6
0,40    
Future Sight
 -
0,40
 -
2,95
Modern Masters
 8
0,20
 -
1,95
Epochrasite | Future Sight

Prijs:

€ 0,40

Uitverkocht

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-9-2016 21:18:00

(Omdat je hem dan inderdaad niet cast.)

3-9-2016 19:20:00

Yep, zie: Epochrasite will enter the battlefield with three +1/+1 counters on it if you cast it from a zone other than your hand, or if an effect let you put it directly onto the battlefield.

Premium lid Ries (11) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-9-2016 19:13:00

Wanneer je deze dus speelt met Æther Vial uit je hand, krijgt hij wel instant 3 counters?

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-10-2014 12:23:00

Hij is zelfs zo goed bevonden door Wotc dat ze er een uncommon van hebben gemaakt.

30-10-2012 22:58:00

Ja, dat is het hele idee erachter. Of ik snap je vraag niet.

30-10-2012 22:55:00

Als je deze nou gewoon uit je hand speelt, is ie 1/1 zonder cunters.. Als ie dan dood gaat en na suspend terugkomt, krigt ie dan alsnog zijn 3 +1/+1 counters?

17-3-2012 11:44:00

Alleen was 'when' dan wel 'if' geweest

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
17-3-2012 09:38:00

Je krijgt nog steeds een Spawn token. De Parasiet komt nog steeds in de Yard, en daarna wordt hij/zij pas verwijderd en krijgt suspend.

Had er het volgende bij Epochrasite gestaan, dan had het niet gewerkt.

'When Epochrasite would be put into a graveyard from the battlefield, exile it instead'.

17-3-2012 09:13:00

Even een vraagje. Als ik deze speel samen met Pawn of Ulamog en deze gaat dood, dan krijg ik gewoon een 0/1 token ook al moet ik deze suspenden?

Premium lid erik (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-8-2011 11:41:00

@ Guus; hij gaat ook met path en swords niet dood omdat hij in exile komt en niet naar j graveyard gaat
QQ
maar ja hij is dan wel weg

Oracle

Artifact Creature - Construct 1 / 1

Epochrasite enters the battlefield with three +1/+1 counters on it if you didn't cast it from your hand.
When Epochrasite dies, exile it with three time counters on it and it gains suspend. (At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, cast this card without paying its mana cost. It has haste.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

5/1/2007
Epochrasite will enter the battlefield with three +1/+1 counters on it if you cast it from a zone other than your hand, or if an effect let you put it directly onto the battlefield.

6/7/2013
You can exile a card in your hand using suspend any time you could cast that card. Consider its card type, any effect that affects when you could cast it (such as flash) and any other effects that could stop you from casting it (such as Meddling Mage’s effect) to determine if and when you can do this. Whether or not you could actually complete all steps in casting the card is irrelevant. For example, you can exile a card with suspend that has no mana cost or requires a target even if no legal targets are available at that time.

6/7/2013
Exiling a card with suspend isn’t casting that card. This action doesn’t use the stack and can’t be responded to.

6/7/2013
If the spell requires any targets, those targets are chosen when the spell is finally cast, not when it’s exiled.

6/7/2013
If the first triggered ability of suspend (the one that removes time counters) is countered, no time counter is removed. The ability will trigger again during the card’s owner’s next upkeep.

6/7/2013
When the last time counter is removed, the second triggered ability of suspend will trigger. It doesn’t matter why the last time counter was removed or what effect removed it.

6/7/2013
If the second triggered ability of suspend (the one that lets you cast the card) is countered, the card can’t be cast. It remains exiled with no time counters on it, and it’s no longer suspended.

6/7/2013
As the second triggered ability resolves, you must cast the card if able. Timing restrictions based on the card’s type are ignored.

6/7/2013
If you can’t cast the card, perhaps because there are no legal targets available, it remains exiled with no time counters on it, and it’s no longer suspended.

6/7/2013
If the spell has any mandatory additional costs, you must pay those if able. However, if an additional cost includes a mana payment, you are forced to pay that cost only if there’s enough mana in your mana pool at the time you cast the spell. You aren’t forced to activate any mana abilities, although you may do so if you wish.

6/7/2013
A creature cast using suspend will enter the battlefield with haste. It will have haste until another player gains control of it (or, in some rare cases, gains control of the creature spell itself).

Decktips