Tips

Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Throne of Eldraine (ELD)
Commander 2019 (C19)
Core Set 2020 (M20)
Modern Horizons (MH1)
War of the Sparks (WAR)
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Throne of Eldraine.

Bridge from Below

Serie: Future Sight (FUT)
Rarity: Rare Future Sight Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Future Sight
 4
11,95
 -
49,95
Modern Masters
 4
9,95
 -
29,95
Ultimate Masters
 -
7,95
 -
19,95
Bridge from Below | Future Sight

 Op voorraad 

€ 11,95 (4x)

 Kopen

FOIL 

€ 49,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (21) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
28-11-2019 5:33:00

Antwoord op vraag 1: ja, dat klopt. 'Dies' betekent in game termen 'is put into the graveyard from the battlefield'. De beesten raken de graveyard en je krijgt dus tokens.

Antwoord op vraag 2: ja, de combinatie Undying en Persist levert een mogelijkheid tot unlimited loops op.

P.S.: niet meer "dood" kan gaan is gezien het bovenstaande een beetje onhandig verwoord, want dergelijke beesten gaan nog wel gewoon dood in de zin van wat 'dies' inhoudt. Maar als een beest met zowel Undying als Persist doodgaat en geen counters heeft zijn er twee effecten (triggered abilities) die het beest terug willen halen. Het meest logische is dat je zo'n beest door Undying terug laat keren (dus technisch gezien door eerst de Persist-trigger op de stack te laten gaan en de Undying-trigger daarbovenop laat stacken, zodat de Undying-trigger als eerste resolvet).
Het beest komt dat terug met een +1/+1 counter. Als je hem vervolgens weer sacrificet/dood laat gaan, dan werkt de Undying ability niet meer, omdat het beest een +1/+1 counter heeft en wordt het beest teruggehaald door de Persist ability en komt het beest terug met een -1/-1 counter. Als je dit blijft herhalen komt het beest dus afwisselend terug met een +1/+1 counter en een -1/-1 counter. De counters strepen elkaar in dit geval dus NIET weg.

Marduk (6) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
28-11-2019 2:27:00

Dit werkt toch met persist (en undying)? I.e. een Kitchen Finks gaat dood, ik krijg hem terug en ik krijg een token?

De tweede vraag moet eigenlijk onder Mikaeus, the Unhallowed... Zorgt een combinatie van undying en persist er voor dat een beestje überhaupt niet meer dood kan, omdat de +1 en -1 counters tegen elkaar weggestreept worden?

Alvast bedankt.

8-7-2019 17:01:00

Was te verwachten.

8-7-2019 16:40:00

En banned in Modern, met dan aan Hogaak, Arisen Necropolis.

12-12-2013 21:39:00

Ok Thanx!!

12-12-2013 19:22:00

Zolang de triggers van BfB nog op de stack liggen, kan je nog gewoon je eigen man Bolten. BfB checkt namelijk nog op resolutie of BfB nog in de gy ligt of niet.

12-12-2013 19:10:00

In welke graveyard ligt de bridge?

Tip: gebruik {=linkjes}

12-12-2013 18:28:00

wanneer mijn tegenstander een Dread Return speelt voor zijn flashback cost en ik schiet een beestje van mijzelf af met een Lightning Bolt, krijgt hij dan wel of geen tokens?
Gelet op het feit dat bridge from below dan from the game removed wordt.
Met andere woorden wanneer moet ik mijn lightning bolt spelen?

6-11-2013 14:24:00

Hmm ik wist het, maar dacht vraag het toch nog ff na voor de zekerheid. Als je Dredge goed wil spelen is het belangrijk alle ins and outs van deze kaart en de stack te weten.

Bedankt voor de duidelijke uitleg!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
5-11-2013 21:06:00

Announce Dread Return, target de Ogre Battledriver in je graveyard, betaal de cost en sacrifice 3 Narcomoeba's, waardoor Bridge from Below 3 keer triggert. De stack ziet er daarna zo uit:


---TOP
trigger van Bridge from Below
trigger van Bridge from Below
trigger van Bridge from Below
Dread Return
---BOTTOM


De triggers van Bridge from Below resolven en je krijgt 3 Zombie tokens. Tenslotte resolvet Dread Return en Ogre Battledriver komt de battlefield binnen.

edit: te laat.

5-11-2013 21:05:00

Nog even snel wat commentaar voordat ik naar huis ga.

Het is te mooi om waar te zijn. De triggers gaan wel af maar nog niet op de stack op het moment dat de Narcomoeba's geofferd worden. Op dat moment moet Dread Return nog op de stack gaan. Pas als dat gebeurt gaan de triggers (van Bridge Below) op de stack.

Dat wil zeggen dat je eerst de tokens krijgt (want dat ligt bovenop de stack) en dan pas de Ogre in het spel krijgt.

5-11-2013 20:56:00

Stel dat ik 3 Narcomoeba's sac en ik Dread Return een Ogre Battledriver.

Wanneer komen dan de Zombie tokens in play? Kan ik als volgt stacken:

Flashback Dread Return
Breng Ogre Battledriver in play
Breng tokens in play met haste en +2/+0

Of is dit allemaal te mooi om waard te zijn en krijg ik de tokens direct als de 3 offers m'n grafbak raken?

8-7-2013 1:52:00

Plus is wel een mooie superzwarte manacost

Boaz (43) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht
8-7-2013 1:25:00

ALs iets 0 mana kost is het veel makkelijker om te spelen en met een ander effect te sacrificen. Dan heb je geen dredge nodig maar het is een van de redenen waarom zoiets toch een mana cost heeft.

8-7-2013 1:05:00

Ik vraag me half en half af waarom deze kaart een casting cost heeft, daar hij toch enkel iets doet in je graveyard, en zwart nou niet echt talent heeft voor het enchantments van de battefield naar d3e graveyard te krijgen. Ok, helemaal geen castingkost zou misschien gek zijn, maar het had net zo goed of kunnen zijn, dat maakt in feite niet uit als men het ding toch niet gaat casten.

Oracle

Enchantment 

Whenever a nontoken creature is put into your graveyard from the battlefield, if Bridge from Below is in your graveyard, create a 2/2 black Zombie creature token.
When a creature is put into an opponent's graveyard from the battlefield, if Bridge from Below is in your graveyard, exile Bridge from Below.

Tournooi-info

Legal in: Legacy, Vintage, Commander
Banned in: Modern

Officiele rulings

5/1/2007
While Bridge from Below is on the battlefield, it has no effect. It does something only if it’s in a graveyard.

5/1/2007
Neither ability cares who controlled the creature (or nontoken creature), only which graveyard it was put into.

Bridge from Below is in 187 decks gevonden. De getallen achter de andere kaarten geven aan in hoeveel van de 187 decks zij ook voorkomen.

Dread Return 161

Narcomoeba 159

Cabal Therapy 153

Golgari Grave-Troll 145

Golgari Thug 140

Ichorid 139

Stinkweed Imp 131

Flame-Kin Zealot 99

Cephalid Coliseum 99

Breakthrough 94

Putrid Imp 89

Gemstone Mine 82

Careful Study 79

City of Brass 65

Iona, Shield of Emeria 64

Chain of Vapor 62

Darkblast 59

Lion’s Eye Diamond 51

Undiscovered Paradise 48

Street Wraith 45

Nickname # Foil
Premium lid Peter (123) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 3 0
Dimitri Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 2 0
Wouter Vermeer (69) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
Kaaierd (1) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 0 1
Premium lid pi (93) Offline Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht 1 0
* Dit is het aanbod van Bridge from Below uit Future Sight. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.