spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
23-4-2019 22:27:42 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Impís Mischief informatie
Serie: Planar Chaos (PLC)
Rarity: Rare Planar Chaos Rare
Geef commentaar op Impís Mischief
Impís Mischief komt voor in
Serie Normaal Foil
Planar Chaos
 5
1,50
 -
9,95
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid Official Rules Advisor Duncan (235) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Benjamin (18) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Michielboto (0) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid TimFakkel Arnhem (262) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Brian Keeman (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid stijn BE (42) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 1
Wouter Vermeer (69) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid wouter (19) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4 0
Kaa (24) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid R. Woutersen (Utrecht/Apeldoorn) (209) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Torec (85) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Impís Mischief uit Planar Chaos. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (21) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 13-7-2018
@Stijn, die wilde ik ook al toevoegen, maar eigenlijk is die informatie niet relevant omdat het dan ook geen spell with a single target meer betreft. Dan is het het effect van een spell dat de aura in het spel brengt, dus daar doet Impís Mischief niks tegen. Desondanks toch nuttige informatie voor andere gevalletjes.
Premium lid Stijn (128) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 13-7-2018
Daar heb ik nog iets aan toe te voegen. Aura's targeten namelijk ook alleen maar zolang ze als spell op de stack liggen. Als je bijvoorbeeld met ene Academy Rector een {=pascifism} zoekt en een creature enchant, kun je 'm óók niet wijzigen. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld met een door Brago, King Eternal geblinkte Reality Acid.
Premium lid Jense (Utrecht) (8) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 13-7-2018
Ja, ik antwoordde te snel en zat er naast.
Tim Reus (89) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 13-7-2018
"I stand corrected" betekent ongeveer "Mijn opmerking is gecorrigeerd". Jense gaf Marco ook gelijk.
Premium lid Dorus (60) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 13-7-2018
Ik vrees dat Marco toch gelijk heeft. (maar verbeter me zo nodig)

Een triggered ability is geen spell, dus die kan je niet als target aanwijzen met Impís Mischief. Daarvoor heb je iets als Spellskite of Silver Wyvern nodig.
Premium lid Jense (Utrecht) (8) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 13-7-2018
I stand corrected!
Premium lid Marco (6) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 13-7-2018
Aura's -> Ja, zolang de nieuwe target ook maar legal is (je kan geen creature you control aura naar een creature die hij niet controlled laten wijzen)

chupacabra???
Ravenous Chupacabra?

Dan nee, dat is een triggered ability (when, whenever of at), geen spell
Premium lid Jense (Utrecht) (8) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 13-7-2018
Ja en ja.
Premium lid floris (0) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 13-7-2018
je kan hiermee toch ook aura's van target laten veranderen? en de target van chupacabra? of niet
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 16-4-2013
Je kunt nooit een spell zichzelf laten targeten, maar je kunt wel de counterspell Imp's Mischief laten targeten. Dan bereik je effectief hetzelfde.
(S)Aint (19) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 16-4-2013
ik snap het niet, kan je hiermee een counter stoppen? door de counter zichzelf te laten counteren?
Goose (6) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-7-2011
Thanks,
Dat het geen legal target meer is bij Counter&bounce had ik al door, de woorden 'single target' verpesten de fun hier!

Dit blijft een leuk kaartje om af en toe in een deckje te stoppen om ermee te klooien
Premium lid NederMagic Rules Advisor Johan ~Cuchulain~ Kloosterman (6) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-7-2011
Dat werkt inderdaad precies zoals je dacht. Let wel op dat het geen legaal target meer is als hij kiest voor counteren en bouncen.
Goose (6) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-7-2011
Regelvraagje:
Mijn tegenstander speelt Cryptic Command en kiest de modi tap+draw.
Nu target de command niet, dus is Impís Mischief niet te gebruiken meen ik.

Maar als mijn tegenstander kiest voor de modi bounce&draw, wat dan?
Als ik de mischief dan gebruik, kan ik dan alleen het bounce-effect redirecten?

Dank!
Bas 'Killerbee' De Vaan (Eindhoven) (16) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 5-3-2011
Dit is zo'n extreem gave art zeg. BAM!
Meer commentaar >
Impís Mischief | Planar Chaos
Oracle tekst
Instant 
Change the target of target spell with a single target. You lose life equal to that spell's converted mana cost.
Rating na 1 stemmen
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
10/4/2004
Once the spell resolves, the new target is considered to be targeted by the deflected spell. This will trigger any effects which trigger on being targeted.

10/4/2004
This only targets the spell being changed, not the original or new target of the spell it is affecting.

10/4/2004
The target of a spell that targets another spell on the stack can be changed to any other spell on the stack, even if the new target will resolve before the spell does.

10/4/2004
You canít make a spell which is on the stack target itself.

10/4/2004
You can choose to make a spell on the stack target this spell (if such a target choice would be legal had the spell been cast while this spell was on the stack). The new target for the deflected spell is not chosen until this spell resolves. This spell is still on the stack when new targets are selected for the spell.

10/4/2004
If there is no other legal target for the spell, this does not change the target.

10/4/2004
This does not check if the current target is legal. It just checks if the spell has a single target.

10/4/2004
You choose the spell to target on announcement, but you pick the new target for that spell on resolution.

2/1/2007
If there is no other legal target for the spell, the spellís target isnít changed. You still lose the life.

2/1/2007
If a spell targets multiple things, you canít target it with Impís Mischief, even if all but one of the targets has become illegal.

2/1/2007
If a spell has multiple targets but is targeting the same thing with all of them (such as Seeds of Strength targeting the same creature three times), you canít target that spell with Impís Mischief.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Impís Mischief samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Impís Mischief
Zoek decks met Impís Mischief
Impís Mischief toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Planar Chaos / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Ravnica Allegiance.
spacer
devider
Er zijn nu 18 leden ingelogd op NederMagic.
1871 paginas bekeken sinds 23-4-2019 21:36:41
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.