spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
20-4-2019 2:56:14 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Body Double informatie
Serie: Planar Chaos (PLC)
Rarity: Rare Planar Chaos Rare
Geef commentaar op Body Double
Body Double komt voor in
Serie Normaal Foil
Planar Chaos
 3
1,00
 -
7,95
Jace vs Vraska
 5
0,75    
Commander 2017
 4
0,75    
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid Stein (49) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Global Moderator Official Rules Advisor Arjan Kuijper (Zaandam) (246) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Gerben D (4) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
adje13 (21) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid wouter (19) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4 0
Premium lid Official Rules Advisor Roy (178) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Premium lid Bjorn (50) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3 0
Luuk Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Brian Keeman (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Tony (46) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid KansLooz (48) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Official Rules Advisor Jarno Cosijn (Assendelft) (308) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Thomas Snauwaert (56) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Body Double uit Planar Chaos. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-11-2014
Ik mis even waar je het +1/+1 effect voor nodig hebt? Ok, je kan daarmee je Body Double als 1/1 Vesuvan Shapeshifter laten enteren, maar dan heb je enkel morph en geen ability om facedown te gaan. (Want Vesuvan Shapeshifter krijgt die ability pas als deel van zijn copy ability).

Je kan echter gewoon een dode Vesuvan Shapeshifter copyen met Body Double. Vervolgens kan je met shapeshifters 'enters the battlefield as' een Squire op de battlefield copyen, waarna je een Squire met facedown-gaande ability overhoudt. (En zodra hij facedown is morph heeft omdat het een Vesuvan Shapeshifter is).

De problemen met Vesuvan Shapeshifter copyen onstaan enkel voor gewone Clones, omdat die de morph ability niet kunnen copyen. Een Vesuvan Shapeshifter die een Squire copied is (qua copiable values) namelijk enkel een Squire+facedown ability zonder morph, en een facedown Vesuvan Shapeshifter heeft helemaal geen copiable abilities.

(Het normale Clone probleem is inderdaad met global +1/+1 effecten te omzeilen; Cast een Vesuvan Shapeshifter zonder dat die iets copied. Je hebt dan een 1/1 {=vesuvan shapeshifter die uit zichzelf niets meer gaat copyen, maar die je wel kan gebruiken om je andere Clones tot Vesuvan Shapeshifters te promoveren).

Premium lid Bastiaan (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-11-2014
Wat nu als je een ander permanent hebt wat alle creatures +1/+1 geeft o.i.d., dan kan het wel toch? Want dan komt deze als een 1/1 Vesuvan Shapeshifter in het spel, wat morph heeft en de ability om facedown te gaan. Toch?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-11-2014
Een poging:

Een Body Double die een Vesuvan Shapeshifter kopieert, is exact hetzelfde als een originele Vesuvan Shapeshifter, dus werkt een door Body Double gekopieerde Vesuvan Shapeshifter exact hetzelfde als een originele Vesuvan Shapeshifter. (Of je nu een Vesuvan Shapeshifter de battlefield binnen laat komen of een als Vesuvan Shapeshifter vermomde kaart, maakt niks uit.)

Als je een Vesuvan Shapeshifter kopieert die al een ander creature kopieert, dan heeft hij Morph op dat moment niet (want is overschreven door wat hij kopieert). Als de Vesuvan Shapeshifter vervolgens face-down komt te liggen, stopt dat kopieer effect en krijgt hij Morph dus ook weer terug. Maar dat tijdelijke effect kopieert het andere creature niet mee, die kopieert gewoon de karakteristieken van de kaart van dat moment. Aangezien Vesuvan Shapeshifter op dat moment geen Morph heeft, kopieert hij dat niet mee. En vervolgens heeft hij ook geen enkele mogelijkheid om dat wel te krijgen.

(Let er by the way op dat een Body Double nooit zoiets zou kunnen veroorzaken, want die kopieert een Vesuvan Shapeshifter in de graveyard en niet eentje op de battlefield.)
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-11-2014
Ik reageerde niet op jou. Ik probeerde het iets te verhelderen, maar mislukt...
Premium lid Bastiaan (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-11-2014
Mijn fout, ik dacht dat 'ie gewoon ook morph mee kreeg.
deathcloud Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-11-2014
Ik vroeg dit omdat bij Vesuvan Shapeshifter rulings het volgende staat.

If another creature copies Vesuvan Shapeshifter while it's face up, the new creature will become a copy of whatever Vesuvan Shapeshifter is copying and gain the "you may turn this creature face down" ability. It won't gain morph {1}{U}. If that creature is then turned face down, its copy effect will continue and it'll be a face-down version of whatever it's copying. If the creature it's copying has morph, it can be turned face up. If the creature it's copying doesn't have morph, it's stuck face down forever unless some other effect (like Break Open) turns it face up again.

Tenzij ik dit verkeerd begrijp heeft Body Double volgens de rulings van Vesuvan Shapeshifter geen morph {1}{U}.
Maar zijn bijde kanten gelijk. Dit vind ik verwarrend. Want Body Double rulings zeggen dat hij wel morph heeft.
begrijp ik hier iets niet? Of spreken deze elkaar tegen?
Premium lid Bastiaan (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-11-2014
In de rulings gaan ze ervan uit dat Body Double een Vesuvan Shapeshifter kopieert. Die heeft de ability om face down te gaan en heeft een morph van .

Als dan je upkeep komt, dan triggert de ability van Body Double om face down te gaan. Als hij dan face down gaat, is het altijd nog een Vesuvan Shapeshifter, met een morph van
deathcloud Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-11-2014
klopt de officiele rulings wel bij deze kaart? Ik bedoel het volgende stuk:

(If Body Double copies a Vesuvan Shapeshifter which then copies another creature and then is somehow turned face down, the Body Double is now a face-down Vesuvan Shapeshifter and may be turned face up via its Morph ability.)

Mij is altijd verteld dat een clone 1 kant van een kaart kopieert. Een Clone die een weerwolf kopieert flipt niet. als een Clone een facedown morph beestje nadoet is het een 2/2 die je niet kunt omdraaien.

Als ik het mis heb zou ik graag willen weten hoe dit werkt.
Official Rules Advisor wackywong (39) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 10-9-2014
Merkwaardige manier van telefoneren heb jij.
Lekrutes (Eefde, Zutphen) (59) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 10-9-2014
Is zij nou aan het telefoneren?
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (21) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 10-9-2014
(Bovendien target Body Double, net als (bijna) alle kopieer-effecten niet!)
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 10-9-2014
Dat kan niet. Bij het casten is Body Double nog zichzelf, dus mag je hem alleen op normale tijden casten. Pas als hij de battlefield probeert te betreden wordt hij een copy en krijgt hij flash, veel te laat om dat relevant te laten worden.
Premium lid Robert (68) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 10-9-2014
Nee, dat gaat helaas niet werken. Je speelt een Body Double en die heeft geen flash.
Anko Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 10-9-2014
Kan ik met Body Double ook een flash creature targeten zoals bijvoorbeeld Venser, Shaper Savant en hem dan met Flash het strijdtoneel opsturen?
blistercoil Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-4-2014
In de Jace vs vrashka art linksonderaan.
!!!!Fblthp!!!!
Meer commentaar >
Body Double | Planar Chaos
Oracle tekst
Creature - Shapeshifter 0 / 0
You may have Body Double enter the battlefield as a copy of any creature card in a graveyard.
Rating na 0 stemmen
Er is nog niet op deze kaart gestemd.
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
2/1/2007
Treat Body Double as though it were the chosen card entering the battlefield. Any “As this card enters the battlefield,” “This card enters the battlefield with,” and “When this card enters the battlefield” abilities of the chosen card will work.

2/1/2007
You don’t have to choose a card to copy. If you don’t, Body Double enters the battlefield as a 0/0 creature and is probably put into your graveyard immediately, unless something is increasing its toughness to keep it alive.

2/1/2007
If Body Double copies a Vesuvan Shapeshifter which then copies another creature and then is somehow turned face down, the Body Double is now a face-down Vesuvan Shapeshifter and may be turned face up via its Morph ability.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Body Double samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Body Double
Zoek decks met Body Double
Body Double toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Planar Chaos / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Ravnica Allegiance.
spacer
devider
Er zijn nu 2 leden ingelogd op NederMagic.
12824 paginas bekeken sinds 19-4-2019 20:51:25
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.