spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
20-4-2019 2:54:03 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Liege of the Pit informatie
Serie: Time Spiral (TSP)
Rarity: Rare Time Spiral Rare
Geef commentaar op Liege of the Pit
Liege of the Pit komt voor in
Serie Normaal Foil
Time Spiral
 3
0,35
 1
1,25
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Kaa (24) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid TimFakkel Arnhem (262) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Bjorn (50) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid R. Woutersen (Utrecht/Apeldoorn) (209) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Leroy Kramer (20) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Yorick Karseboom (7) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Tim,The Holy day Collector (15) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Bally (37) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 0 1
Andre_1989 Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Tom (93) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 1
* Dit is het aanbod van Liege of the Pit uit Time Spiral. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Premium lid Official Rules Advisor Maarten van Tol (Uithoorn) (64) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-3-2011
De triggers gaan op de stack, jij mag kiezen welke er boven of onder komt. Aangezien beide triggers al op de stack zijn, gaan ze ook beide af. Dus of je hem nu sacced of niet, het zal je uit eindelijk niet echt helpen.

Stel je staat op 20.

20
-Rebound Vapors > 27
-Upkeep Liege < 20

En ga verder met de drawphase.

Hoe dan ook, je raakt 7 levens kwijt. Al gaat het iets minder hard natuurlijk dan dat je de Vapors niet cast, want dan stond je meteen op 13.
Premium lid Tom (93) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-3-2011
Hai, Dus.... de vorige beurt heb ik Consuming Vapors gespeeld. Nu begint mijn beurt en als enige creature heb ik deze heerlijke jongen liggen. Nu gaat Vapor's Rebound af, zowel als de Liege zn auwie ability. Kan ik nu gewoon met Vapors deze laten saccen en 7 life gainen zonder life te losen? wel denk? coooool
Premium lid Tom (93) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-3-2011
Hai, Dus.... de vorige beurt heb ik {=Consuming Vapors] gespeeld. Nu begint mijn beurt en als enige creature heb ik deze heerlijke jongen liggen. Nu gaat Vapor's Rebound af, zowel als de Liege zn auwie ability. Kan ik nu gewoon met Vapors deze laten saccen en 7 life gainen zonder life te losen? wel denk? coooool
Official Judge Mark (337) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-11-2010
Graag gedaan. Je kunt hier ook alles over Morph lezen.
Premium lid Official Rules Advisor Tim Sipkes (141) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-11-2010
Ah hartstikke bedankt
Official Judge Mark (337) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-11-2010
Nope! Een facedown creature is 2/2 en heeft geen kleur, mana cost, naam, creature type, serie, etc.

Hij ziet er zo uit:

Creature
2/2

En om dat even te visualiseren:

(klik voor een grotere versie)
Premium lid Official Rules Advisor Tim Sipkes (141) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-11-2010
Wat behoudt een kaart eigenlijk als ie face down ligt? Is de Liege nog steeds zwart, demon creature met een cmc van 8?
PenPen (Delft) (6) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 26-9-2010
ok huh wat? tis al laat maar ik weet zeker dat de vraag niet geheel duidelijk is.
hier komt mijn ontcijfer techniek weer:
Stel het is je upkeep en je gebruitk daar in de abbilitY van doomed necromancer om liege of the pit in het spel te leggen.
of dan liege of the pit nog triggered ja of nee (nee dit gebeurt niet want je "begin of your upkeep" is al voorbij). En als het wel zo was of je dan de doomed necromacer nog kon kiezen: Nee want die scarifice je al voor zijn eigen effect en op een cost kan je niet reageren oftewel hij is al weg voordat de Liege in het spel ligt.
Mocht het om een andere fase van de beurt gaan: Nee dan nog kan/hoef je de necromancer niet te saccen want de Liege triggered alleen in je upkeep en dan is de necromancer dus al weg omdat die al weg is voordat de Liege in het spel komt.
Zo dat is eruit smile succes met lezen winking smile
Jaap (9) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-9-2010
Neen, je kan een creature maar voor 1 effect tegelijk saccen. Ofwel zijn eigen ability, ofwel de Liege.
Psycho Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-9-2010
Whuw haha wazig berichtje.. ik bedoel te zeggen is zijn abiletie dan nog te triggeren?
Psycho Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-9-2010
Yeuw! Als ik Doomed Necromancer voor Liege of the Pit opoffer en 1 black mana tap, kan ik dan de abilite van de Doomed Necromancer in?
Premium lid Official Judge Dreagation (2) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 14-6-2010
Nee, ze triggeren tegelijk. Wat je wel mag kiezen is in welke volgorde de triggered abilities op de stack komen. Dus je zou inderdaad eerst liege kunnen saccen aan appetite, maar dan gaat de ability van liege daarna nog wel door.
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 14-6-2010
Dat gaat niet werken. Je mag wel kiezen in welke volgorde de triggers op de stack gaan, maar ze triggeren nog steeds allebei. Vervolgens moet je bij beide resolvende triggers iets sacrificen.

Je kan je Liege best aan je Demonic Appetite voeren, maar je krijgt dan nog steeds 7 damage wanneer de Liege trigger resolved. (als je niets anders sacrificed.)

Andersom kan je ook wel je andere beest met Demonic Appetite aan je liege voeren, maar dan moet je nog steeds iets anders sacrificen wanneer de Appetite trigger resolved.
Premium lid Tom (93) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 14-6-2010
als ik Demonic Appetite op deze jongen zou hebben liggen, dan bepaal ik zelf in mijn upkeep welke ability eerst triggert? zodat ik dan mijn liege zou kunnen saccen en geen 7 lifeloss krijg? Zelfs als ik de Appetite op een ander beest zou hebben liggen met deze Liege in t spel zou ik dat kunnen doen toch?
Lennart Claus (11) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-3-2010
Maar, Liege is beter..
Meer commentaar >
Liege of the Pit | Time Spiral
Oracle tekst
Creature - Demon 7 / 7
Flying, trample
At the beginning of your upkeep, sacrifice a creature other than Liege of the Pit. If you can't, Liege of the Pit deals 7 damage to you.
Morph BBBB (You may cast this card face down as a 2/2 creature for 3. Turn it face up any time for its morph cost.)
Rating na 0 stemmen
Er is nog niet op deze kaart gestemd.
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
9/25/2006
You canít sacrifice Liege of the Pit to its own ability. You can sacrifice one Liege of the Pit to another Liege of the Pit.

9/25/2006
If you have another creature on the battlefield when the ability resolves, you must sacrifice it. You canít choose to be dealt 7 damage instead.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Liege of the Pit samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Liege of the Pit
Zoek decks met Liege of the Pit
Liege of the Pit toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Time Spiral / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Ravnica Allegiance.
spacer
devider
Er zijn nu 2 leden ingelogd op NederMagic.
12739 paginas bekeken sinds 19-4-2019 20:51:25
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.