Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Hypergenesis

Serie: Time Spiral (TSP)

Rarity: Rare Time Spiral Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Time Spiral
 4
0,90
 -
6,95
Time Spiral Remastered
 -
0,75
 -
2,50
Hypergenesis | Time Spiral

 Op voorraad 

€ 0,90 (4x)

 Kopen

FOIL 

€ 6,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
11-4-2011 05:31:00

Daarnaast gaan triggered abilities pas bij het wisselen van priority op de stack, en niet tijdens het resolven van een spell. Dus zelfs al was "whenever an enchantment enters the battlefield..", dan nog kon je niet tijdens het resolven van Hypergenesis kaarten rapen en die vervolgens ook opleggen.

MVC Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-4-2011 03:32:00

Nvm laat maar, stomme opmerking. Enchantress zegt duidelijk cast, en dat gebeurt nu niet ><. Helaas helaas, had zo leuk kunnen zijn.

MVC Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-4-2011 03:30:00

Volgens mij werkt deze best wel leuk in enchantress (Argothian Enchantress/Enchantress’s Presence. Als je een aantal enchantress's/enchantress's presence in het spel hebt liggen mag je bijna je hele deck oprapen denk ik zo.

4-2-2011 14:01:00

dan mag hij gewoon doorgaan. jij past dan zeg maar steeds.

Premium lid XB. (155) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-2-2011 14:00:00

haha even een hele domme opmerking ...
Mijn oppo speelt deze kaart.
Hij mag beginnen speelt iets en dan ...
Ik speel niet iets. Stopt het dan, of mag hij door gaan, tot dat hij ook aan de "no one" regel voldoet

1-11-2010 16:45:00

okay dan weet ik genoeg

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-11-2010 13:52:00

Sterker nog, al zou je hem willen suspenden, gaat dat alsnog niet.

Suspend zegt namelijk "Rather than cast this card from your *hand* ...", maar een ge-cascade kaart speel je vanuit de exile-zone.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-11-2010 13:46:00

Nee, je suspend hem dan niet, je cast hem Je kunt hem niet zomaar casten, want je kunt geen niet-bestaande manacost betalen. Maar je betaalt de manacost niet, dus cast je hem gewoon!

1-11-2010 13:44:00

als deze gecascade word. moet die dan niet ge suspent worden ?. of mach het dan zo spelen

11-7-2010 23:52:00

Wel apart dat ie nu stijgt, terwijl hij juist pas nog gebanned is in extended

11-7-2010 23:46:00

Hee, de vorige keer dat ik keek was deze nog vier euro! Waarom geven ze niet even aan als kaarten duurder of goedkoper worden...

Geen probleem eigenlijk met deze, nu is mijn ruil nog voordeliger

8-6-2010 20:43:00

Hmm, dat valt wel mee denk ik, gewoon een visuele drug innemen en spacen maar (:

8-6-2010 19:49:00

zal wel illegaal spul zijn

5-4-2010 22:36:00

@timewa

ik weet niet wat voor drugs jij op hebt!

maar ik wil het ook

5-4-2010 20:22:00

Misschien moet je Magic even wegleggen voor een tijdje...

Oracle

Sorcery 

Suspend 3-1GG (Rather than cast this card from your hand, pay 1GG and exile it with three time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, cast it without paying its mana cost.)
Starting with you, each player may put an artifact, creature, enchantment, or land card from their hand onto the battlefield. Repeat this process until no one puts a card onto the battlefield.

NederMagic FAQ

Vraag: Ik leg een Ranger of Eos neer tijdens het resolven van Hypergenesis. Mag ik de creatures die ik op kan zoeken ook in het spel leggen?
Antwoord: Nee. Tijdens het resolven van een spell triggeren abilities wel, maar gaan ze nog niet op de stack. Dat gebeurt pas nadat de spell helemaal resolved is. Dus als jij een Eternal Witness en een Ranger of Eos in je hand hebt en die beide in het spel hebt gelegd en daarna is de Hypergenesis resolved, DAN gaan beide triggers op de stack en mag je een kaart terughalen en twee creatures zoeken.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Banned in: Modern

Officiele rulings

9/25/2006
In a game of N players, the process ends when all N players in sequence (starting with you) choose not to put a card onto the battlefield. It doesn’t end the first time a player chooses not to put a card onto the battlefield. If a player chooses not to put a card onto the battlefield but the process continues, that player may put a card onto the battlefield the next time the process gets around to them.

10/15/2006
Anything that triggers during the resolution of this will wait to be put on the stack until everything is put onto the battlefield and resolution is complete. The player whose turn it is will put all of their triggered abilities on the stack in any order, then each other player in turn order will do the same. (The last ability put on the stack will be the first one that resolves.)

6/7/2013
You can exile a card in your hand using suspend any time you could cast that card. Consider its card type, any effect that affects when you could cast it (such as flash) and any other effects that could stop you from casting it (such as Meddling Mage’s effect) to determine if and when you can do this. Whether or not you could actually complete all steps in casting the card is irrelevant. For example, you can exile a card with suspend that has no mana cost or requires a target even if no legal targets are available at that time.

6/7/2013
Exiling a card with suspend isn’t casting that card. This action doesn’t use the stack and can’t be responded to.

6/7/2013
If the spell requires any targets, those targets are chosen when the spell is finally cast, not when it’s exiled.

6/7/2013
If the first triggered ability of suspend (the one that removes time counters) is countered, no time counter is removed. The ability will trigger again during the card’s owner’s next upkeep.

6/7/2013
When the last time counter is removed, the second triggered ability of suspend will trigger. It doesn’t matter why the last time counter was removed or what effect removed it.

6/7/2013
If the second triggered ability of suspend (the one that lets you cast the card) is countered, the card can’t be cast. It remains exiled with no time counters on it, and it’s no longer suspended.

6/7/2013
As the second triggered ability resolves, you must cast the card if able. Timing restrictions based on the card’s type are ignored.

6/7/2013
If you can’t cast the card, perhaps because there are no legal targets available, it remains exiled with no time counters on it, and it’s no longer suspended.

6/7/2013
If the spell has any mandatory additional costs, you must pay those if able. However, if an additional cost includes a mana payment, you are forced to pay that cost only if there’s enough mana in your mana pool at the time you cast the spell. You aren’t forced to activate any mana abilities, although you may do so if you wish.

6/7/2013
A creature cast using suspend will enter the battlefield with haste. It will have haste until another player gains control of it (or, in some rare cases, gains control of the creature spell itself).

6/7/2013
Although originally printed with a characteristic-defining ability that defined its color, this card now has a color indicator. This color indicator can’t be affected by text-changing effects (such as the one created by Crystal Spray), although color-changing effects can still overwrite it.

9/20/2016
This has no mana cost, which means its mana cost can’t be paid for effects such as replicate from Djinn Illuminatus or flashback from Snapcaster Mage.

Decktips