spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
20-2-2019 3:01:24 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Chord of Calling informatie
Serie: Ravnica (RAV)
Rarity: Rare Ravnica Rare
Geef commentaar op Chord of Calling
Chord of Calling komt voor in
Serie Normaal Foil
Ravnica
 3
11,95
 -
29,95
M15
 2
10,95
 -
19,95
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid FearDot (35) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Sander E (45) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Official Rules Advisor Jarno Cosijn (Assendelft) (308) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Chord of Calling uit Ravnica. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Thomas (48) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-1-2017
En vooral omdat GSZ gebannen is in modern XD
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (21) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 27-8-2016
(Je kan ook een groen beestje tappen voor korting op de groene mana)
Lioncross Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 27-8-2016
Die 3 groen lijkt mij zeer mana intensief maar in een mana deck zoals elves lijkt het mij wel een goede kaart...
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Synod Overseer (Bodegraven) (278) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 27-8-2016
1. Deze is instant
2. Deze hoeft niet perse een groen beestje op te zoeken
3. Deze heeft Convoke, waardoor je ook beestjes kan gebruiken

Dat zijn de 3 hoofdredenen.
Lioncross Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 27-8-2016
Ik kan me niet voorstellen dat deze kaart zo duur is... Ik zou persoonlijk Green Sunís Zenith gebruiken boven deze of zie ik wat over het hoofd met deze kaart, buiten het feit dat je hem op instant speed kunt spelen. Ik zag wel dat deze kaart heel veel gebruikt werd in modern..
Premium lid Official Rules Advisor Sander v1.1 (39) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-7-2016
Jawel meneer, dat kan.
De trigger van Eternal Witness gaat namelijk pas op de stack als Chord of Calling helemaal is geresolved en dus in je Graveyard ligt. En op het moment dat de trigger op de stack gaat, hoef je pas aan te wijzen wat je terug gaat halen met Eternal Witness en je Chord of Calling is dan een legal target, hij ligt immers in je Graveyard.

And as an added bonus; de trigger van Eternal Witness triggered dus wel tijdens het resolven van Chord of Calling, haar op de Battlefield leggen is immers onderdeel van de Chord of Calling. Maar omdat die aan het resolven is, kan er dus nog niks op de stack word gelegd en daarom gaat de trigger pas nadat de Chord of Calling klaar is op de stack.
dooksma (5) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-7-2016
als je met deze kaart een Eternal Witness opzoekt, kun je dan daarmee dezelfde chord gelijk weer terughalen uit je gy?
Premium lid NederMagic Rules Advisor FunBun (Arnhem) (57) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-1-2016
Geen additional cost meer dus. Voorheen was die namelijk wel het geval.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-1-2016
Ik had mijn post al ge-edit met het relevante stukje daaruit...
Power Moderator Official Judge Dustin (Amsterdam) (33) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-1-2016
Zie ook de official ruling hiernaast:
If a creature you control has a mana ability with {T} in the cost, activating that ability while casting a spell with convoke will result in the creature being tapped when you pay the spell's costs. You won't be able to tap it again for convoke. Similarly, if you sacrifice a creature to activate a mana ability while casting a spell with convoke, that creature won't be on the battlefield when you pay the spell's costs, so you won't be able to tap it for convoke.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-1-2016
Ondanks dat het klopt dat het niet gaat werken, klopt het niet wat je zegt over Convoke. Het is namelijk geen additional cost. Het is simpelweg een manier om de cost te betalen.

Het komt er kortweg op neer dat je eerst mana abilities activeert en op dat moment sac je je Spawn tokens dus. Daarna betaal je de volledige cost en op dat moment tap je creatures voor Convoke (maar creatures die je al gesacrificed hebt, kun je dus niet meer tappen) en betaal je de resterende cost met mana die je vlak hiervoor in je mana pool gestopt hebt.

Zie ook de rulings rechts:

"[...] if you sacrifice a creature to activate a mana ability while casting a spell with convoke, that creature won't be on the battlefield when you pay the spell's costs, so you won't be able to tap it for convoke."


Voor de volledigheid ook even de comprehensive rule erbij:

CR 702.50. Convoke

702.50a Convoke is a static ability that functions while the spell with convoke is on the stack. "Convoke" means "For each colored mana in this spell's total cost, you may tap an untapped creature of that color you control rather than pay that mana. For each generic mana in this spell's total cost, you may tap an untapped creature you control rather than pay that mana." The convoke ability isn't an additional or alternative cost and applies only after the total cost of the spell with convoke is determined.

Example: Heartless Summoning says, in part, "Creature spells you cast cost less to cast." You control Heartless Summoning and cast Siege Wurm, a spell with convoke that costs .
The total cost to cast Siege Wurm is . After activating mana abilities, you pay that total cost. You may tap up to two green creatures and up to three creatures of any color to pay that cost, and the remainder is paid with mana.
Premium lid NederMagic Rules Advisor FunBun (Arnhem) (57) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-1-2016
Nee, dat gaat helaas niet werken. Convoke is een additional cost en geen manier om je spells goedkoper te maken.

Tijdens het gebruiken van de convoke ability zul je dus al je tokens gesact moeten hebben om de spell te kunnen betalen, waardoor je ze dus niet als convoke optie kunt gebruiken.
Premium lid Rembrandt (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-1-2016
Ik heb een vraag:

Ik heb drie Forests en drie Eldrazi Spawn tokens. Mag ik dan de drie tokens tappen voor de convoke en vervolgens saccen voor nog drie kleurloze mana om in totaal voor 6'X' te betalen?
Mr. Terranova Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-8-2014
hm ja dat is inderdaad best wel een zieke combo ja, ik snap t.

Off topic:
Ik vind Melira btw sowieso wel enigzins broken, veel te veel combo's zijn daarmee mogelijk
Official Rules Advisor ~Jop~ (39) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 11-8-2014
Hij wordt voornamelijk gespeeld in het populaire modern deck: Melira Pod.

Pod speelt veel 1-offs, waar het d.m.v. Birthing Pod en Chord of Calling die 1-offs in het spel kan krijgen. Zo kan het deck proberen om Melira, Sylvok Outcast een sac-outlet (vaak Viscera Seer) en een persist beest (Kitchen Finks/Murderous Redcap).

Meer commentaar >
Chord of Calling | Ravnica
Oracle tekst
Instant 
Convoke (Your creatures can help cast this spell. Each creature you tap while casting this spell pays for 1 or one mana of that creature's color.)
Search your library for a creature card with converted mana cost X or less and put it onto the battlefield. Then shuffle your library.
Rating na 0 stemmen
Er is nog niet op deze kaart gestemd.
Tournooi info
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
10/5/2018
You can tap an untapped creature you havenít controlled continuously since the beginning of your most recent turn to convoke a spell.

10/5/2018
Convoke doesnít change a spellís mana cost or converted mana cost.

10/5/2018
When calculating a spellís total cost, include any alternative costs, additional costs, or anything else that increases or reduces the cost to cast the spell. Convoke applies after the total cost is calculated.

10/5/2018
Because convoke isnít an alternative cost, it can be used in conjunction with alternative costs.

10/5/2018
Tapping a multicolored creature using convoke will pay for 1 or one mana of your choice of any of that creatureís colors.

10/5/2018
When using convoke to cast a spell with X in its mana cost, first choose the value for X. That choice, plus any cost increases or decreases, will determine the spellís total cost. Then you can tap creatures you control to help pay that cost. For example, if you cast Worldsoul Colossus (a spell with convoke and mana cost XGW) and choose X to be 3, the total cost is 3GW. If you tap two green creatures and two white creatures, youíll have to pay 1.

10/5/2018
If a creature you control has a mana ability with T in the cost, activating that ability while casting a spell with convoke will result in the creature being tapped before you pay the spellís costs. You wonít be able to tap it again for convoke. Similarly, if you sacrifice a creature to activate a mana ability while casting a spell with convoke, that creature wonít be on the battlefield when you pay the spellís costs, so you wonít be able to tap it for convoke.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Chord of Calling samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Chord of Calling
Zoek decks met Chord of Calling
Chord of Calling toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Ravnica / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Ravnica Allegiance.
spacer
devider
Er zijn nu 2 leden ingelogd op NederMagic.
12203 paginas bekeken sinds 19-2-2019 22:37:15
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.