Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Glorious Anthem

Serie: 9th Edition (9ED)

Rarity: Rare 9th Edition Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
10th Edition
 -
1,50
 -
4,95
7th Edition
 -
1,00
 -
7,95
8th Edition
 -
1,00
 -
4,95
9th Edition
 -
1,00
 -
4,95
Core Set 2021
 -
0,90
 -
1,50
Core Set 2021 (EA)
 -
2,50
 1
9,95
Super Series
 -
750,00    
Urzas Saga
 -
2,50    
Glorious Anthem | 9th Edition

Prijs:

€ 1,00

Uitverkocht

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-7-2018 19:17:00

Er lijkt geimpliceerd te worden dat ik niet in functies denk, maar niks is minder waar. Ik vind gewoon een enkele kaart in een bepaalde context niet zo nuttig.

In de decks waar het om gaat (aggro decks zonder card advantage, tutors of scry-effecten) zie ik het nut van een one-off simpelweg niet. Als ik een playsetje Enlightened Tutor of zo zou spelen, zou het zin hebben, maar anders is 1 kaart op de 60 simpelweg veel te random. Ik wil doorgaans zo'n kaart in de eerste paar beurten voorbij zien komen. One-offs in decks zonder card advantage, tutors of scry-effecten zie ik in de 9 van de 10 potjes in zijn geheel niet voorbij komen.

En voor een vijfde heb ik niet echt plek. Eigenlijk was al de enige manier om plek te maken, een Glorious Anthem minder spelen. Ik speel bijv. al Always Watching, Benalish Marshal en Knight Exemplar. Het is dus niet dat hij Glorious Anthem nummer vijf zou worden. Het is meer dat Glorious Anthem al +1/+1 effect nummer veel is. En dan vind ik zo'n random extra effect simpelweg te weinig toegevoegde waarde hebben.

Ik heb in een ander deck een tijdje een one-off Umezawa’s Jitte gespeeld met een playsetje Steelshaper’s Gift. Dan vind ik het zin hebben. Of wat al gezegd is, aanvullen met kaarten die ongeveer hetzelfde doen. In mijn witte Tiny Leader deck speel ik voorlopig Glorious Anthem, Hall of Triumph, Honor of the Pure en Spear of Heliod (totdat wellicht blijkt dat ik niet genoeg creatures speel...).

23-7-2018 18:40:00

Net als wackywong denk ik meestal ook in functies.
In onderstaande discussie wordt uitgegaan van de wens voor 4 Anthem-effects, waarbij de discussie vervolgens gaat over of Spear of Heliod beter is dan Glorious Anthem en het 4e Anthem-effect kan zijn.
Interessanter lijkt mij om te discussieren of een 5e Anthem-effect wenselijk zou zijn en of de Spear dan wel speelbaar is (als one-of).

22-7-2018 20:56:00

Die ene Elite Inquisitor is gewoon een laatste toevoeging. Prima creature, niks bijzonders. Als ik het deck terug zie, dan weet ik meteen dat ik deze eruit kan halen en vervangen door iets anders. Een deck is altijd in flux.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-7-2018 20:06:00

Okay, point taken. Maar waar ik daar specifiek op doelde, was dat hij nu Elite Inquisitor welgeteld 1 keer in zijn deck heeft zitten. Dat heeft zo'n hoog random gehalte. Die zou ik of niet spelen of meer dan 1 keer, maar niet precies 1 keer. De enige reden dat ik Sol Ring maar 1 keer speel, is omdat hij Restricted is. Om een kaart helemaal niet te spelen als hij Restricted is, gaat wellicht ook weer wat ver.

22-7-2018 19:51:00

Ja, natuurlijk. Daarom stelde ik ook dat het zelden iets uit maakt. Maar inderdaad, als de Shatters je om de oren vliegen of Abrades dan is het beter om niet met artifacts te spelen. Maar anders is het inderdaad gevoelig voor artifact removal, maar dat wordt gecompenseerd door een extra ability op de Spear of Heliod. Maar als het inderdaad weinig toegevoegde waarde voor je heeft dan zou ik het inderdaad laten, ja.

Maar het punt waar ik min of meer tegen ageerde is dat je stelde dat "1 is geen". Wat, in mijn oren, erg dogmatisch klinkt. (Zeker ook gezien wat betreft
Sol Ring in jouw madnessdeck.) Het leek mij daarom goed als Maurits een andere vantage point voorgeschoteld kreeg. Of op zijn minst meekrijgt dat het niet zo zwart-wit is.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-7-2018 19:30:00

Nou bijvoorbeeld dat ze alle vier niet gevoelig zijn voor artifact removal. Dat vind ik wel consistent genoeg. Als Spear of Heliod nu alleen een artifact was, dan kon je hem nog gebruiken voor risicospreiding, maar dat mocht niet zo zijn.

In je voorbeeld van die efljes maakt het inderdaad vrijwel niks uit. Maar een enchantment of een artifact enchantment maakt wel uit. En voor mij heeft die extra ability zo weinig toegevoegde waarde dat ik het de plek in mijn deck niet waard vind.

Ik zeg ook niet dat ik het nooit doe. Want een Sol Ring is altijd goed. En ik speel ook wel wat 1-off Legendary landjes, maar ook daarvoor geldt dat ik hun abilities nauwelijks tot nooit gebruik in de praktijk. Simpelweg omdat ik dat landje pak als ik die extra ability niet nodig heb, en niet pak als ik hem wel nodig zou hebben. Dat is een beetje kansrekening, statistiek en ervaring. Als ik die ability misschien 1 keer zou spelen in 100 potjes, dan vind ik het de moeite niet waard. In Commander en Tiny Leader is dat random aspect misschien leuk, maar in gewone 60-kaarten decks vind ik daar niks leuks aan eerlijk gezegd.

22-7-2018 19:21:00

Consistentie? Consistentie van wat, als ik vragen mag? Ik denk dat het belangrijker is om minder in termen van kaarten te denken en meer in termen van functies. Als ik mijn creatures groter wil maken en ik reserveer daar vier plaatsen in mijn deck ervoor dan kunnen dat vier dezelfde zijn of vier verschillende (mits ze een beetje op elkaar lijken), dan maakt dat niks uit. (In de praktijk maakt het natuurlijk wel uit omdat kaarten zelden helemaal hetzelfde zijn.) Maar of ik nu vier Llanowar Elves, of vier Fyndhorn Elves, of vier Elvish Mystic, of een combinatie daarvan speel maakt zelden iets uit.
In het verlengde daarvan of je nu vier Glorious Anthems speelt of drie en één Spear of Heliod maakt eveneens zelden iets uit.

EDIT: Ik zie dat je jouw post iets hebt bijgewerkt, maar het bovenstaande sluit nog steeds aan op hetgeen wat geschreven is.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-7-2018 19:12:00

Ja, als ik (meer) card advantage zou spelen (of tutors of dingen om mee te scry'en), dan zou ik hem misschien wel spelen. Maar dat is niet het geval en dan vind ik het niet de moeite waard om een kaart te spelen die ik toch nooit pak (of in ieder geval niet als ik hem nodig zou hebben). Plus dat ik in een aggro deck geen card advantage oplossingen ga spelen alleen maar om problemen op te lossen die ik nooit had gehad als ik die Legendary kaarten niet speel.

Je punt over Legendary onderschrijf ik verder volledig: In een ander deck van me zitten drie Jittes, simpelweg omdat de eerste toch gelijk stukgemaakt wordt. Maar als ik kan kiezen tussen een Legendary en een non-Legendary die grofweg hetzelfde doen, dan is de keuze niet zo moeilijk (zeker niet in het geval van Hall of Triumph, want voor een wit deck is Glorious Anthem dan gewoon minstens zo goed).

In mijn witte Tiny Leader decks zit overigens wel een Spear of Heliod, omdat je alles daar toch al 1 keer speelt. Maar in mijn 60-kaarten decks geef ik de voorkeur aan consistentie.

22-7-2018 19:03:00

Overigens is het prima om one-offs te spelen. Naarmate een kaart belangrijker is zal je er meer mee willen spelen, ook al is het legendary. Dan is de kaart blijkbaar zo belangrijk dat je het echt in je hand wilt hebben, de kans heel groot is dat het overlijdt aan removal, en het dus prima is als je er één te veel hebt. Als je ook nog zoiets speelt als Brainstorm en fetch dan kun je overbodige kaarten ook weer wegschudden. Dus het hangt heel erg af van de build van je deck af.

Als er 4 (of 3 of 2) Glorious Anthems in het deck zitten dan kan er best één vervangen worden door een Spear of Heliod. Wat dat betreft verschil ik duidelijk van het hieronder genoemde.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-7-2018 17:56:00

Ja, ik speel in 60-kaarten decks bij hoge uitzondering kaarten die duurder zijn dan 3 mana. Ik speel ook relatief weinig landjes, maar daarmee curven mijn decks mooi uit richting 3 mana. (Ik heb geen goede ervaringen met meer landjes in mijn deck stoppen. Dan pak ik alleen nog maar landjes. Maar als je je curve er goed op afstemt, dan is dat ook geen probleem. Ik speel soms wel kaaren die meer dan 3 mana kosten, maar dat zijn dan ook gelijk finishers.)

En daarbij vind ik Dictate of Heliod zijn mana cost niet echt waard. Voor 5 mana kan ik ook een Metallic Mimic en een Adaptive Automaton spelen. Tegen de tijd dat ik uberhaupt 5 mana zou kunnen spenderen, heb ik de Flash ook niet meer nodig. Als Dictate of Heliod +3/+3 zou geven, zou ik hem misschien nog overwegen.

22-7-2018 17:35:00

Dank je voor de heldere uitleg. Ik neem aan dat je Dictate of Heliod afwijst vanwege zijn hoge casting cost (CMC 5) ?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
22-7-2018 17:21:00

Spear of Heliod is Legendary. Ik zou op zich 1 Glorious Anthem kunnen vervangen door 1 Spear of Heliod. Als ik er meer dan 1 in zou doen, is de kans dat ik met een dode kaart in mijn hand zit. Maar wat ik in het topic over jouw Soldiers deck ook al zei: 1 is geen. De kans dat je hem pakt, is zo klein dat ik dat dan niet echt de moeite vind.
En daarbij is hij ietwat gevoeliger voor removal omdat het een artifact en enchantment is. Dan heb je hem eindelijk liggen en krijg je een "destroy target artifact" tegen je...
En als laatste overweging zou ik alleen mana in die ability willen pompen als mijn hand leeg is. Anders kan ik mijn mana wel beter gebruiken. Want dan zijn mijn Knights zo snel zo sterk dat dat beetje schade dat mijn tegenstander aan mij doet, niet echt boeiend is.

Hall of Triumph is ook Legendary, dus die wil je ook niet vier keer spelen (dus dan maar helemaal niet) en daarbij speel ik Adaptive Automaton en Metallic Mimic ook en die krijgen geen bonus van Hall of Triumph of Honor of the Pure, dus die zijn qua synergie niet optimaal. Een Glorious Anthem geeft echt AL mijn creatures de bonus.

22-7-2018 17:06:00

@Xander. Ik zie dat je deze kaart 4x speelt in je witte Knights deck. Wow. Ik vraag me af waarom je deze kaart verkiest boven Honor of the Pure, Spear of Heliod of Hall of Triumph.

Premium lid theo (97) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-2-2013 07:12:00

Volgens mij is hij nooit op voorraad geweest, ik ben er een tijdje actief naar op zoek geweest en sinds hij hier in de catalogus verscheen heb ik er nooit één te koop gezien.

Maar mijn JSS Elvish Champion dus wel te goedkoop van de hand gedaan, de laatste op Ebay bracht $676 op. Deze verkoper heeft er gezien de plaatjes ook één, ben benieuwd wat die op gaat brengen

9-2-2013 00:04:00

de glorious anthem jss is in het engels zeldzaam, het was in 2008 een prijs in europese toernooien die werden afgebroken voordat deze als prijs is uitgereikt. Er zijn er dus heel weinig in omloop. Is deze echt hier verkocht vraag ik me af- er staat er nu 1 op ebay voor 850,- ...iemand heeft hem hier voor 4,95 weg gesleurd???

Oracle

Enchantment 

Creatures you control get +1/+1.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander

Decktips