Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Genju of the Realm

Serie: Betrayers (BOK)

Rarity: Rare Betrayers Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Betrayers
 -
2,95
 -
4,95
Genju of the Realm | Betrayers

Prijs:

€ 2,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 4,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-10-2017 12:41:00

Nou, vanwege de manier hoe het layer-systeem werkt, smelten ze in feite wel samen.

Je moet inderdaad wel beide abilities activeren. Hij krijgt niet zo maar infect. Dat kost je wel mana.

Vervolgens worden een aantal dingen overschreven. De power/toughness wordt in beide gevallen naar een vaste waarde gezet, dus daar wint degene met de laatste timestamp. Maar het trample geven en de infect en flying zijn allemaal effecten die een ability geven en er staat nergens dat er abilities weggehaald worden, dus nadat beide abilities ge-resolved zijn, heeft hij infect, flying en trample.

26-10-2017 12:25:00

Nee. Je landje heeft dan twee activations. DIe van de en van de Genju . Je kan ze na elkaar activeren, maar ze smelten niet samen. Dus je hebt er maar 1 actief.

26-10-2017 12:16:00

Wat gebeurd er als ik een Inkmoth Nexus enchant....wordt het dan infect damage?

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-6-2017 15:51:00

Ja, scherp. Omdat ik te horen kreeg dat hij de Genju en de Forest zou slopen, heb ik eerlijk gezegd niet de moeite gedaan om dat te checken.

Het verhaal is dus wel van toepassing op End Hostilities of het effect van Bearer of the Heavens.

30-6-2017 12:23:00

Wauw, netjes Marco. Je hebt helemaal gelijk. Tnx!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-6-2017 11:16:00

Ja, scherp.

Het lijkt een logische redenering dat een permanent een nonland permanent is als het een creature is. Maar dat is alleen geen juiste redenering.

Een permanent is een nonland permanent als het geen land is. En een land creature is een land, dus geen nonland.

Alleen Genju zelf wordt ge-destroyed in dit geval.

Premium lid Marco (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-6-2017 11:03:00

Child of Alara sloopt geen landjes toch? "Destroy all nonland permanents" + "It's still a land". Dus dan krijg je de Genju niet terug naar je hand.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-6-2017 17:19:00

Dat klopt.

(Soms kan ik ook kort van stof zijn. )

29-6-2017 16:02:00

Haha, ik zie nu dat WoG inderdaad een zeer slecht gekozen voorbeeld van me is; ik wist dat eigenlijk gewoon. Ik vroeg het me af naar aanleiding van Child of Alara, die zowel de Genju als de Forest zou slopen als die een creature is. Uit je eerste alinea maak ik o pdat het in dat geval ook mag?

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-6-2017 13:33:00

Wanneer dingen tegelijkertijd de battlefield enteren of verlaten dan "zien" ze dat van elkaar gebeuren en triggeren enter/leaves the battlefield triggers. Dus in dit geval is het: ja, dat mag.

(Strikt genomen gaat het landje een fractie eerder kapot dan de Aura. Wrath of God maakt alle beestjes kapot, incl de geanimeerde Forest, de Aura blijft nog kortstondig liggen totdat de WoG klaar is met resolven. De triggerconditie wordt bereikt tijdens het resolven van de WoG en de trigger gaat de stack op zodra de WoG zijn werk gedaan heeft. Dan worden State Based Actions uitgevoerd en "ziet" het spel een Aura dat niet attached is aan een permanent en dan wordt deze naar de grafbak gestuurd. Dan resolvet de trigger en mag je hem naar je hand terughalen.)

N.B.: als dit niet zou werken, dan zou je Genju of the Realm ook niet terug kunnen halen na: lethal combat damage, Stone Rain, Terror en alle andere effecten die een land of beest kapot maken. Dus eigenlijk snap ik je twijfel bij een WoG niet echt, maar dit is het verhaal dus.

29-6-2017 13:12:00

Vraagje. Stel: je legt deze onder een Forest, maakt daar een 8/12 creature van, en iemand speelt een Wrath of God. Kun je in dat geval de Genju terug naar je hand halen, of gaat dat niet omdat het landje en de Genju tegelijkertijd doodgaan?

28-3-2012 10:03:00

hij houdt all zijn oude eigenschappen, dus hij is indestructable en je kan hem zelfs nog tappen voor een kleurloos

28-3-2012 09:56:00

als je die op Darksteel Citadel doet blijft die land\creatture dan ook indestructable of raakt hij die eigenschap kwijt?

16-6-2011 16:40:00

heb me inderdaad vergist, lord of the zombies heeft gelijk.

16-6-2011 13:55:00

Clonen gaat inderdaad wel lukken, maar veel bijzonders levert dat niet op. Copy effecten kopiëren alleen de originele kaart, niet de effecten die je op die kaart hebt losgelaten. (Het enige wat wel meegecopy'd wordt zijn andere copy effecten. Een Clone op een Clone die een Forest cloned wordt een Forest.)

Genju of the Realm stelt je wel in staat je Forest te Clonen, maar de Clone wordt dan een gewone Forest, geen legendary 8/12.

Oracle

Legendary Enchantment - Aura 

Enchant land
2: Enchanted land becomes a legendary 8/12 Spirit creature with trample until end of turn. It's still a land.
When enchanted land is put into a graveyard, you may return Genju of the Realm from your graveyard to your hand.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

8/1/2008
A noncreature permanent that turns into a creature can attack, and its T abilities can be activated, only if its controller has continuously controlled that permanent since the beginning of their most recent turn. It doesn’t matter how long the permanent has been a creature.

10/1/2009
Activating the ability that turns it into a creature while it’s already a creature will override any effects that set its power and/or toughness to a specific number. However, any effect that raises or lowers power and/or toughness (such as the effect created by Giant Growth, Glorious Anthem, or a +1/+1 counter) will continue to apply.

Decktips