spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
19-12-2018 15:39:17 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Volrath’s Shapeshifter informatie
Serie: Stronghold (STH)
Rarity: Rare Stronghold Rare
Geef commentaar op Volrath’s Shapeshifter
Volrath’s Shapeshifter komt voor in
Serie Normaal Foil
Stronghold
 1
5,95    
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Wouter (136) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Theolath Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Bjorn (50) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
BE - Flashco Da Gama (28) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Jeroen S. (9) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Benjamin (18) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Zjef (27) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Rattlehead (29) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 4 0
Mabo (Delft) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid Erik (14) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Kenshin (69) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Volrath’s Shapeshifter uit Stronghold. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Premium lid Henk Pietersen (0) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 7-12-2018
Oke, bedankt.
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 7-12-2018
Het belangrijkste punt hier is dat 'attack' en 'attacking' twee verschillende dingen in magic.

'attack' = het aanvallen zelf, oftewel het als attacker declared worden.
'attacking' = aanvallend, een beest dat iemand aan het aanvallen is.

Dingen die 'X can't attack' zeggen (zoals defender) verbieden dus alleen het declaren van attackers. Een beest met Defender kan nog steeds attacking zijn, hij mag alleen niet uit zichzelf aanvallen.
Premium lid Henk Pietersen (0) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-12-2018
Oke, zijn er regels die dit uitleggen, die hierop van toepassing zijn?
Ik vraag dit omdat ik had verwacht dat het begrip 'state-based action' hierop van toepassing zou zijn. Bv zoals bij een aura dat je alleen mag spelen op een creature dat je zelf controlt, meteen in de graveyard gaat als het creature van controler wisselt. Ik dacht dat als een creature dat aanvalt opeens een creature met defender wordt, hij door zo'n state-based action meteen uit combat zou worden genomen, omdat wat er gebeurt niet (meer) mag. Maar hier gelden dus andere regels begrijp ik?
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-12-2018
Die valt nog steeds gewoon aan.

'Can't Attack' betekent alleen maar dat een creature niet als attacker declared kan worden (In de Declare Attack step). Als je ze op andere wijze attacking weet te krijgen blijven ze gewoon aanvallen.
Premium lid Henk Pietersen (0) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 6-12-2018
Stel, mijn tegenstander valt me met de Volrath's Shapeshifter aan. Hij heeft nog 2 mana en in de declare blockers step discard hij met de Shapeshifter's abilty een Wall of Razors. Wat gebeurt er dan?
Het gaat me erom dat dit een creature met defender is, dat niet kan aanvallen.
Bastiaan & Carina (19) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-1-2013
Nee, ik bedoelde wel zoals die nu is, met enkel verschil dat ie "Comes into play as" zodat het duidelijk is dat ETB abilities triggeren. Maargoed, snap dat Judges ook wat te doen moeten hebben.

Het was meer in de trant van dat ze toen die combat rules hadden veranderd om het voor de casual player thuis 'logischer' te maken, dat je een creature niet meer zijn combat damage op stack kunt laten gaan en daarna nog sacrificen voor iets (zoals Sakura-Tribe Elder etc.).
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-1-2013
Ik had het in de gauwigheid geïnterpreteerd als "naast zijn oorspronkelijke ability" in plaats van "in plaats van die ability", want dan maak je er inderdaad echt een compleet andere kaart van.
David (120) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-1-2013
Bovendien kun je de shapeshifter dan niet een ander beest laten worden. Dan zou het dus een compleet andere kaart zijn. Als nu de top card van je graveyard een andere creature wordt, dan veranderd shapeshifter mee.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-1-2013
Dan werkt het wel anders, want dan is het een replacement effect en zou het interactie krijgen met andere enter-the-battlefield replacement effects.
Bastiaan & Carina (19) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-1-2013
Zoals de tekst nu op de kaart staat haal ik dat er niet uit. Kunnen ze misschien beter de oracle tekst aanpassen naar "Comes into play as a copy of the top card of your graveyard if that card is a creature card".
Premium lid Official Rules Advisor ~Crucifix (Lookky)~ (93) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-1-2013
Wauw, zelfs Xander twijfelt!

Ik heb LotZ al een message gestuurd. Hopelijk kan hij wat verlichting brengen

Edit: Yes! Mijn vermoeden was juist! Bedankt iedereen, ik kan weer aan de slag!
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-1-2013
Bij formchanging triggered er niets, bij battlefield enteren wel.

Als Volrath’s Shapeshifter bij het battlefield enteren een beest met enter the battlefield trigger copied gaat die trigger af. Als er bijvoorbeeld een Mulldrifter bovenop je graf ligt wanneer je Shapeshifter speelt mag je 2 kaarten pakken. Replacement effects ('as enters the battlefield', 'enters the battlefield tapped/with ...' etc) werken niet. Een Volrath’s Shapeshifter die een Leviathan copied entered gewoon untapped.

De reden:
Enter the battlefield triggers kijken naar het beest net nadat hij de battlefield heeft betreden. Op dat moment is Shapeshifters ability actief en heeft hij relevante triggers. In het Mulldrifter scenario is Shapeshifter een Mulldrifter die de battlefield enterede, dus gaat zijn trigger af.

'Enters the battlefield tapped' etc. en andere replacement effects kijken/werken net voordat het beest de battlefield entered. Op dat moment is Shifter nog zichzelf (want hij copied pas op de battlefield) en heeft hij dus geen abilities die afgaan.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-1-2013
Ik twijfel aan het antwoord, want als hij de battlefield binnenkomt, is het geen "changes forms". Het is een static ability, dus hij is nooit een Volrath's Shapeshifter geweest. Hij verandert dan niet van vorm, hij komt de battlefield binnen als het andere creature.
Vergelijk static abilities die +1/+1 bonussen geven. Dan komt het creature ook niet met zijn oorspronkelijke power/toughness de battlefield binnen en kijken ETB-triggers juist ook naar de nieuwe power/toughness.

Als ik de regels erbij pak:

---
CR 603. Handling Triggered Abilities

603.6a Enters-the-battlefield abilities trigger when a permanent enters the battlefield. These are written, "When [this object] enters the battlefield, . . . " or "Whenever a [type] enters the battlefield, . . ." Each time an event puts one or more permanents onto the battlefield, all permanents on the battlefield (including the newcomers) are checked for any enters-the-battlefield triggers that match the event.
---

Die ETB-trigger heeft hij op het moment dat je gaat kijken, want zoals gezegd is het een static ability.


Iemand die uitsluitsel kan geven (Dustin/LotZ)?
Premium lid Official Rules Advisor ~Crucifix (Lookky)~ (93) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-1-2013
Ik ben vooral verward omdat het een static ability is. Deze heeft hij dus zodra hij de battlefield entert, en daarna kijken de SBA's naar eventuele triggers. Dan zou het toch zo kunnen zijn..


Bastiaan & Carina (19) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-1-2013
"When it changes forms, any "enters the battlefield" abilities of the card it "copies" do not trigger."

Hij heeft zelf geen ETB ability, en hij ligt al in play wanneer hij iets kopieert.
Meer commentaar >
Volrath’s Shapeshifter | Stronghold
Oracle tekst
Creature - Shapeshifter 0 / 1
As long as the top card of your graveyard is a creature card, Volrath's Shapeshifter has the full text of that card and has the text "2: Discard a card." (Volrath's Shapeshifter has that card's name, mana cost, color, types, abilities, power, and toughness.)
2: Discard a card.
Rating na 0 stemmen
Er is nog niet op deze kaart gestemd.
Tournooi info
Legal in: Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
10/4/2004
If the top card in the graveyard has any other undefined characteristics, then those characteristics are not acquired and the shapeshifter uses the characteristic from its own card.

10/4/2004
If the top card in your graveyard is a creature card, this card uses the listed characteristics, including color and any other types. But, this card keeps the granted ability in addition to those from the card being copied.

10/4/2004
When it changes forms, any “enters the battlefield” abilities of the card it “copies” do not trigger.

10/4/2004
A copy of a Volrath’s Shapeshifter will have the shapeshifting ability.

10/4/2004
If the top card in your graveyard isn’t a creature card (meaning a card with the type Creature, which may or may not have other types such as Artifact or Enchantment), then it’s just a 0/1 blue creature. Older cards of type Summon are also Creature cards.

8/1/2008
The ability that sets its characteristics is a text-changing effect.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Volrath’s Shapeshifter samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Volrath’s Shapeshifter
Zoek decks met Volrath’s Shapeshifter
Volrath’s Shapeshifter toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Stronghold / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Guilds of Ravnica.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 16 leden ingelogd op NederMagic.
1088 paginas bekeken sinds 19-12-2018 15:16:14
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.