Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Nezumi Shortfang

Serie: Champions (CHK)

Rarity: Rare Champions Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Champions
 -
3,50
 -
7,95
Nezumi Shortfang | Champions

Prijs:

€ 3,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 7,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
1-4-2012 22:36:00

Helemaal goed, dan heb ik over deze man eigenlijk niks te klagen.

Ik was van plan `m te gaan spelen in een deckje met Gnat Misers, Locust Misers, wat andere ratten en Rack-effecten. Origineel zal het niet zijn, het leek me alleen wel lachen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-4-2012 22:31:00

Nee, de enige voorwaarde voor het flippen is dat je tegenstander geen kaarten (meer) in zijn hand heeft.

Het discarden van een kaart en het flippen zijn twee (sub)effecten die geen relatie met elkaar hebben (behalve dan dat discarden het flippen wat makkelijker maakt).

Dus je kunt inderdaad de ability gewoon activeren als je tegenstander geen kaarten in zijn hand heeft en hij zal dan gewoon flippen.

1-4-2012 22:27:00

Ik blijf dit een leuk ding vinden, maar één ding wat ik me wel afvraag - stel dat mijn tegenstander helemaal geen kaart op hand heeft, en ik ben te ongeduldig om te wachten tot `ie er eentje trekt; kan ik dan alsnog 1B betalen om Nezumi Shortfang te veranderen in Stabwhisker - of is het discarden een onderdeel van zijn wonderlijke verandering en zal ik daardoor gewoon toch nog even moeten wachten tot de tegenstander een kaartje raapt?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-8-2011 19:44:00

Ja, ik bedoelde inderdaad het onderscheid tussen "play" (landje spelen) en "put onto the battlefield" (landje op de battlefield leggen).

30-8-2011 18:12:00

Dus deze + een Galepowder Mage + Thousand-Year Elixir of iets anders dat deze haste krijgt is best wel grapig

30-8-2011 17:25:00

Klopt, je played lands als een speciale actie, als de stack leeg is en het is 1 van je mainphases zonder dat je die beurt al een land geplayed hebt. Die speciale actie gebruikt de stack niet.

Xander wilde waarschijnlijk duidelijk hebben dat je landjes niet cast maar wel played (aangezien we ze met hetzelfde vertalen naar het nederlands), i.v.m. andere effecten die landjes in het spel leggen.

30-8-2011 17:18:00

Ok sorry voor de foute regelgeving. Landen speel je wel, maar er kan niet op gereageerd worden toch?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-8-2011 15:32:00

@Xavier2x: Ja, daar komt het in grote lijnen op neer.

De uitzondering is als jij priority hebt in je eigen main phase als de stack leeg is. Om een voorbeeld te noemen: Je cast een Gitaxian Probe (in je main phase). Die resolvet en je pakt een kaart, wat dus een landje blijkt te zijn. Als hij klaar is met resolven, krijg jij als actieve speler weer priority. Omdat het jouw main phase is en de stack nu leeg is, kun je dit landje dus gewoon spelen.


@Shazu: Dat laatste klopt helaas niet. Landen speel (play) je wel als het om max. 1 landje in je eigen main phase als de stack leeg is, gaat.

Op de battlefield leggen heet in Magic-termen "put onto the battlefield" en daar zit voornoemde beperking niet aan. Dan gaat het bijvoorbeeld om een kaart als Rampant Growth.

30-8-2011 15:31:00

Dat klopt, land spelen werkt op sorcery speed en alleen in jouw beurt. Landen speel je trouwens niet, die leg je op de battlefield. Er kan niet op gereageerd worden.

30-8-2011 15:24:00

Bedankt voor de uitleg!! Nog een klein vraagje: dus als je een land trekt, kan hij die je laten discarden want een land kan je niet op instant speed leggen?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-8-2011 13:49:00

Hangt er voornamelijk vanaf wanneer hij de ability speelt.

Als je een kaart pakt in je draw step, dan krijg jij daarna als eerste priority (omdat het jouw beurt is). Maar in je draw step kun je alleen instant speed dingen spelen. Als jij een kaart gepakt hebt die alleen op sorcery speed kan, en hij activeert Nezumi's ability, dan heb je inderdaad een probleem.

Stel als hij de ability niet in je draw step al activeerde: In je main phase krijg jij als eerste priority, dus kun jij probleemloos die kaart spelen. Als hij vervolgens reageert, dan is hij te laat, want dan ligt de kaart al op de stack (en dus niet meer in je hand). Of op de battlefield als het een landje is, maar daar kun je in zijn geheel al niet eens op reageren (omdat een landje spelen niet via de stack gaat).

Stel het gaat om een ander moment dat je tegenstander priority heeft (bijvoorbeeld de kaart waar je mee van profiteert bij de +2 van Jace Beleren). Dan heb je hetzelfde probleem als aan het begin genoemd. Dan activeert hij de ability en kun je alleen reageren met dingen die op instant speed gaan. Heb je een instant getrokken of een kaart met flash, kun je daarmee in ieder geval nog reageren, voordat de ability van Nezumi resolvet.

30-8-2011 13:29:00

Stel dat ik een kaart trek en men oppenent heeft Nezumi Shortfang liggen. Kan hij meteen nadat ik een kaart trek mij een kaart laten discarden? Laten we stellen dat ik geen kaarten in mijn hand heb en ik trek een kaart die ik wil inzetten, kan hij mij die dan laten discarden vooraleer ik mijn kaart speel?

12-12-2010 02:20:00

Volgens mij is het feit, dat hij enkel flipt als je de ability hebt gebruikt, juist een groot voordeel. Want als je er 2 van hebt liggen, en zo je tegenstander elke beurt 2 kaarten laat discarden, en ze flipten vanzelf, dan krijg je het effect dat ze allebei tegelijk flippen en dan heb je een probleem met de Legendrule.

14-10-2010 19:02:00

Nee, dat vind ik niet de moeite waard.
Bedankt voor je reactiebig smile

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-10-2010 18:47:00

Officieel niet, maar omdat het EDH is kan je natuurlijk met je speelgenoten afspreken dat het wel mag ofzo smile.

Oracle

Creature - Rat Rogue 3 / 3

1B, T: Target opponent discards a card. Then if that player has no cards in hand, flip Nezumi Shortfang.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe ziet deze er geflipped uit?
Antwoord:

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Decktips