Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Summoner’s Egg

Serie: Fifth Dawn (5DN)

Rarity: Rare Fifth Dawn Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Fifth Dawn
 4
2,25
 -
9,95
Summoner’s Egg | Fifth Dawn

 Op voorraad 

€ 2,25 (4x)

 Kopen

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
19-3-2014 20:21:00

Je krijgt de god inderdaad terug. Zijn devotion/creature ability werkt enkel op het veld:
"The type-changing ability that can make the God not be a creature functions only on the battlefield. It's always a creature card in other zones, regardless of your devotion to its color."

Wanneer hij dan op het veld ligt kan het zijn dat het direct daarna geen creature meer is (bij checken devotion) en wordt het een normaal enchantement. Maar je krijgt hem dus wel direct op het veld.

19-3-2014 07:23:00

Voor een heel sloom potje Magic met iemand die je maar weinig ziet? Ieder toiletbezoek een beurt en iets van een bordje om aan te geven wie aan de beurt is?

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
19-3-2014 07:13:00

Als je de pleedeur als battlefield gedefiniëerd hebt en je hebt de devotion niet gehaald is je god alsnog geen creature!
(vraag me niet in welke situaties je de pleedeur als battlefield gebruikt)

19-3-2014 03:01:00

Ja. Een god is in je hand, in de graveyard en in je library en op de plee aan de deur geprikt een creature en een enchantment kaart.

18-3-2014 23:38:00

Maar een God die op dat moment NOG geen creature is dan. Die blijft out of play totdat de devotion genoeg is, of komt ie helemaal niet meer in play als de devotion niet genoeg is op het moment dat de egg dood gaat?

Ik zou zeggen de eerste, want de god is wel een creature card, ik denk dat ie pas de devotion-check krijgt als ie al op de battlefield ligt?

18-3-2014 22:37:00

deze kaarten liggen in exile niet in play. Je moet dit zien alsof deze kaarten niet bestaan (tot een effect hiernaar refereert ). Instants en sorceries gaan dus niet af en het enchantement ligt niet in play dus doet niets.
Als de geëxilde kaart een creature is dan pas mag je het op het veld (in play) leggen en gaan eventuele "enter the battlefield" effecten af.

Er gebeurt dus inderdaad niets als het geen creature is.

18-3-2014 22:13:00

Als dat wat je hiermee exilt geen creature is, dan gebeurt er niets als de Egg dood gaat, behalve dan dat de kaart geopenbaard wordt?

Een enchantment ligt dan toch gewoon in play?

En een sorcery, gaat die op dat moment af of niet?

26-9-2012 23:06:00

Aanvulling: Egg gaat wel eerst de graveyard in, en pas daarna gaat Eggs trigger daadwerkelijk de stack op. Triggered abilities kunnen wel vrijwel altijd triggeren, maar gaan pas de stack op wanneer een speler priority zou krijgen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-9-2012 23:03:00

Een dergelijke trigger ("When ... dies" oftewel "When ... is put into a graveyard from the battlefield" ) triggert inderdaad vanaf de battlefield. Je tegenstander is de controller van Summoner's Egg op het moment dat hij doodgaat en dus is hij de controller van de trigger. En daarmee slaat "under YOUR control" op hem.

Dat Summoner's Egg jouw graveyard in verdwenen is, heeft daar verder niet zo heel veel mee te maken.


edit: ietwat aangepast n.a.v. LotZ' post.

26-9-2012 22:54:00

Maar dan resolved de ability van deze kaart voordat hij in de graveyard komt neem ik aan? Want als hij resolved in de graveyard, dan komt het beest onder mijn controle omdat het in mijn graveyard ligt.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-9-2012 21:40:00

Nee, een kaart gaat altijd naar de graveyard van de owner.

Daarom was de oorspronkelijke wording ook "put into a graveyard" (en niet "your graveyard" ).

26-9-2012 21:36:00

Dus het ei gaat ook naar de graveyard van mijn tegenstander?

26-9-2012 21:31:00

Dan heeft je tegenstander een leuke verrassing. "You/your" op een kaart verwijst naar de controller. Als Egg bij de tegenstander doodgaat krijgt hij het imprinted creature onder zijn control, met alle nare bijwerkingen van dien.

26-9-2012 21:10:00

Stel ik leg hier een Leveler onder, geef hem aan mijn tegenstander met Bazaar Trader en sloop hem met Shatter... krijgt mijn tegenstander dan een Leveler op zijn dak, of ik?
Als de tegenstander hem krijgt, zijn dat leuke dingen Ook leuk dan met Phage the Untouchable

23-2-2012 12:14:00

Hij is beter dan Clone Shell omdat je hier een kaart vanuit je hand mag exilen, dan weet je zeker(der) dat er iets vets onder komt te liggen. Super in combinatie met Eldrazi kaarten. Ik gebruik 'm in een rood/groen Eldrazi dek waarbij hij een mooie verdediging vormt. Bovendien kan je zo'n ding met Infernal Plunge en andere sacrifice kaarten zo doodmaken vlak voor het einde van iemand anders beurt.

Oracle

Artifact Creature - Egg 0 / 4

Imprint - When Summoner's Egg enters the battlefield, you may exile a card from your hand face down.
When Summoner's Egg dies, turn the exiled card face up. If it's a creature card, put it onto the battlefield under your control.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

12/1/2004
The card is imprinted face down. This means that other players don’t know what the card is and you can’t look at the card once it’s imprinted (until it’s turned face up, of course). Note that effects that exile cards, including all previous imprint cards, exile those cards face up unless the effect says otherwise.

12/1/2004
If the card is not a creature card when it’s turned face up, it remains exiled face up.

12/1/2004
Any “When this creature is turned face up” abilities that the exiled card may have don’t trigger because the card isn’t being turned face up while it’s on the battlefield.

Decktips