Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Humility

Serie: Tempest (TMP)

Rarity: Rare Tempest Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Tempest
 -
49,95    
Humility | Tempest

Prijs:

€ 49,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
20-6-2015 14:55:00

Ja, dat moeten ze inderdaad.
Want als een creature niet op de battlefield is, is het geen creature, maar een creature card.

TReX (16) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
20-6-2015 13:59:00

Moeten de creatures in the battlefield liggen om onder invloed van humility te zijn?
Dus in de hand en graveyard niet denk ik, maar weet ik niet zeker.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-1-2014 19:35:00

Nee, dat wordt pas relevant als state-based actions gecheckt worden. Maar daar hoef je op het moment dat je het layer-systeem aan het toepassen bent, nog niet bang voor te zijn. State-based actions zien alleen het eindresultaat van het layer-systeem.

Met alleen Humility en Night of Souls’ Betrayal worden creatures dus niet echt blij.

14-1-2014 19:32:00

Ah ok, ik wist niet zeker of het erg was of het langs 0/0 te gaan. Maar dat maakt dus niet uit bedankt!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
14-1-2014 19:26:00

Maakt het uit?

1/1 krijgt -1/-1 gevolgd door +2/+2 is ook 2/2.

Overigens is dat ook de volgorde. Het heet niet voor niets een "tijdstempel". Je voert ze uit in chronologische volgorde, eerst de oude timestamp en dan de recente. Met als resultaat dat de recente het "wint" omdat die als laatste uitgevoerd is. Maar dat is niet echt van belang bij +X/+X of -X/-X (relatieve) power/toughness wijzigingen. -1/-1 gevolgd door +2/+2 resulteert in +1/+1. Maar +2/+2 gevolgd door -1/-1 resulteert ook in +1/+1.

Maar als je een effect hebt dat creatures 1/1 maakt (geen relatieve maar een absolute wijziging dus) met een oudere timestamp en een effect dat ze bijvoorbeeld 2/2 maakt met een recente timestamp, dan worden ze dus eerst 1/1 gemaakt en vervolgens 2/2, waardoor ze uiteindelijk 2/2 zijn en de meest recente timestamp het dus gewonnen heeft.

14-1-2014 18:57:00

Ik wil even het volgende scenario uitgelegt hebben.

Op het veld liggen:
Humility
Night of Souls’ Betrayal

Nu heb ik een Elspeth, Sun’s Champion met 7 loyalty counters en ik gebruik haar ultimate ability. Ik leg een emblem neer. Hoe zien de creatures eruit die ik nu cast? Ik neem zelf aan dat de creatures 1/1 zonder abilities worden door humility (layer 7b geloof ik). Daarna komt layer 7c en omdat de emblem een meer recentere timestamp heeft worden mijn creatures 2/2? (eerst 1/1 krijgt +2/+2 gevolgt door -1/-1 van Night of Souls’ Betrayal)?

12-11-2013 20:05:00

Dat klopt. Humility is namelijk een static effect. Timestamps hebben in jou situatie geen betekenis.

12-11-2013 15:43:00

Ik begin het verhaal met timestamps en sub-layers te verwarren, Ik mag toch gewoon aannemen dat als ik Humility speel en er 2 beurten later een "gewone"creature word gespeeld (zonder enter the battlefield triggers etc.) de bovengenoemde creature 1/1 vanilla word.

2-11-2013 15:36:00

Klopt Ik zuig

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-11-2013 13:55:00

Ja, hij wordt een 1/1.

Ik snap alleen je opmerking niet: "ondanks dat hij eigenlijk geen creature meer zou moeten zijn (omdat zijn devotion ability weg is)".

Waarom zou hij dan geen creature meer moeten zijn? Het enige dat de devotion ability kan, is hem geen creature maken onder bepaalde voorwaarden. Het is niet de devotion ability die hem een creature maakt. Was hij al geen creature om wat voor reden dan ook, dan doet de devotion ability helemaal niks, ook al heb je voldoende devotion.

2-11-2013 13:45:00

Leuk? Purphoros, God of the Forge, genoeg devotion om hem een creature te maken en dit. Hij verliest zijn ability en wordt, ondanks dat hij eigenlijk geen creature meer zou moeten zijn (omdat zijn devotion ability weg is) een 1/1?

Vick (53) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
12-10-2013 11:38:00

@Bastiaan
Je maakt die keuze op het moment dat het beest het spel in zou komen (as it's entering the battlefield). Dat is nog voordat hij daadwerkelijk op de battlefield ligt en dus ook voordat humility zijn abilities wegneemt.
Kortom: een speler kan een beest met unleash met +1/+1 counter erop in het spel laten komen.

12-10-2013 11:01:00

Gisteren speelde ik deze, tegen een deckje wat een kaart met Unleash er in had. Op het moment van spelen kwam het creature zonder +1/+1 counter in het spel.

Maar achter af begon ik te twijfelen, aangezien het een keuze is om een counter er op te leggen voordat hij het spel in komt (You may choose to have this creature enter the battlefield with a +1/+1 counter on it)

Mijn vraag is dus: Hoe werkt dit met Unleash?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
3-10-2012 07:58:00

De game state is de huidige toestand van het spel, welke kaarten zich waar bevinden en zo.

3-10-2012 02:11:00

@ Xander: Game state? Wordt die iedere keer gecheckt als er ook maar iets aangepast wordt in het spel (super-priority zeg maar)? Had er nog nooit van gehoord, vandaar mijn vraag!

Oracle

Enchantment 

All creatures lose all abilities and have base power and toughness 1/1.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werkt Humility nu precies?
Antwoord: Regeltechnisch kan het wat lastig zijn. Het heeft alles met layers te maken, waarover je in dit artikel alles kunt lezen. Je kunt ook altijd een vraag stellen in het Regelvragen Forum.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

2/1/2006
With a Humility and two Opalescences on the battlefield, if Humility has the latest timestamp, then all creatures are 1/1 with no abilities. If the timestamp order is Opalescence, Humility, Opalescence, the second Opalescence is 1/1, and the Humility and first Opalescence are 4/4. If Humility has the earliest timestamp, then everything is 4/4.

2/1/2007
Removes all creature abilities. This includes mana abilities. Animated lands will also lose the ability to tap for mana.

10/1/2009
This is the current interaction between Humility and Opalescence: The type-changing effect applies at layer 4, but the rest happens in the applicable layers. The rest of it will apply even if the permanent loses its ability before it’s finished applying. So if Opalescence, Humility, and Worship are on the battlefield and Opalescence entered the battlefield before Humility, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments. (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities. (Humility) Layer 7b: Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4. (Opalescence). Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). But if Humility entered the battlefield before Opalescence, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities (Humility). Layer 7b: Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4 (Opalescence).

10/1/2009
You apply power/toughness changing effects in a series of sublayers in the following order: (a) effects from characteristic-defining abilities; (b) effects that set power and/or toughness to a specific number or value; (c) effects that modify power and/or toughness but don’t set power and/or toughness to a specific number or value; (d) changes from counters; (e) effects that switch a creature’s power and toughness. This card’s effect is always applied in (b), which means that effects applied in sublayer (c), (d), or (e) will not be overwritten; they will be applied to the new value.

Decktips