Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Akroma, Angel of Wrath

Serie: Legions (LGN)

Rarity: Rare Legions Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2020
 2
1,95    
Divine vs Demonic
 -
9,95    
foil
FtV Angels
 -
4,50    
Legions
 -
4,50
 -
19,95
Masters 25
 -
2,95
 -
9,95
Time Spiral TS
 -
3,50
 1
49,95
Akroma, Angel of Wrath | Legions

Prijs:

€ 4,50

Uitverkocht

FOIL 

€ 19,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
18-7-2012 14:17:00

@Xander Nou, grappig genoeg vroeg ik me dat (zonder deze regels te kennen) me dat ook af. Dus ik heb even een klein vergelijkend waren-onderzoekje gedaan. De Devine vs Demonic versie valt af omdat daar het vakje met de 6/6 in het vak met de oracle text staat. Als je dan de Legions en de Time Spiral versie met elkaar gaat vergelijken zie je dat bij Legions vigiliance er nog niet bij staat maar de tekst Attacking doesn't cause Akroma, Angel of Wrath to tap. Bij Time Spiral staat vigilance er wel bij, en dus is de tekst een stuk korter. Die kortere tekst kun je ook nog zien bij de ge-alterde kaart, en daarom vermoed ik dat het een Time Spiral Akroma is geweest.

Edit: @wackywong. Aaah, ok. Weer wat geleerd. Daar op af gaand, denk ik dat het dus weer wel mag (indien jullie het met mijn theorie over de Time Spiral versie eens zijn). Neemt nog steeds niet weg dat het misschien wel een tournament legal kaart is, maar dat WotC hier niets mee te maken heeft (in zoverre, hij komt niet uit hun drukkerij, fabriek, ontwerpafdeling, etc.).

18-7-2012 14:16:00

@Wieke

Ja, wacht even. Het ORIGINEEL moet BB of WB zijn. De rand mag je wel vervolgens wegschilderen. Met andere woorden, je mag niet met Gold-boldered kaarten spelen in een toernooi of deze dusdanig alteren dat ze BB of WB of borderloos of whatever (Paars bordered met gele stippen) zijn. De `onderliggende' kaart moet altijd herkenbaar zijn.

Zie ook de postscript van mijn vorige post.

EDIT: @Xander: Ja, precies.

EDIT2: OVerigens is de (Head) Judge degene die bij twijfel bepaald of je met een kaart op een toernooi mag spelen of niet. De verkoper van dergelijke kaarten zullen uiteraard bij voorbaat zeggen dat het mag.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-7-2012 14:12:00

Welke versie van Akroma was dit origineel dan?

Naast de comprehensive rules bestaat er ook nog zoiets als tournament rules en die zeggen er dit over:

3.3 Authorized Cards

Players may use any Authorized Game Cards from Magic: The Gathering expansions, core sets, special sets, supplements, and promotional printings. Authorized Game Cards are cards that, unaltered, meet the following conditions:
* The card is genuine and published by Wizards of the Coast
* The card has a standard Magic back or is a double-faced card.
(...)
* The card has black or white borders.

(...)

Artistic modifications are acceptable in sanctioned tournaments, provided that the modifications do not make the card art unrecognizable, contain substantial strategic advice, or contain offensive images. Artistic modifications also may not obstruct or change the mana cost or name of the card.

---

Aangezien je niet kunt zien wat de oorspronkelijke kaart/art was, lijkt hij mij niet toegestaan.

---

@Wackywong: Als ik bovenstaande regel goed begrijp ("Authorized Game Cards are cards that, unaltered, meet the following conditions" ), moet de originele kaart black- of whitebordered zijn, maar maakt het niet uit als de kaart zodanig gealtered is dat dat niet meer te zien is (wel apart though...).

18-7-2012 14:10:00

@wackywong Ok, da's duidelijk dan. Dan houd het met deze kaart gelijk al op, omdat hij helemaal geen border heeft.
Overigens plak ik geen eigen printjes/proxies op commons hoor. Dat vind ik zonde van m'n commons. Whahaha!

18-7-2012 14:06:00

Ok. I feel like such a n00b!
Blijkbaar kan en mag zoiets gewoon. Inderdaad op voorwaarde dat je ze er niet blind uit kan halen. Volgens deze leverancier zijn hun kaarten niet van echte te onderscheiden.
Maar goed, "wij van wc-eend..." hè?

Het komt er dus eigenlijk meer op neer, wat een gek er voor geeft. Maar WotC heeft er in zoverre dus niet echt iets mee te maken.

18-7-2012 14:06:00

Ja, maar daar bovenop komt nog dat kaarten alleen blackborder of whiteborder mogen zijn en geen kopiën van welke aard dan ook. Dus je mag geen stickers/prints/whatever op commons plakken!

EDIT: ik heb de link bekeken en helaas ben ik geen Judge of een autoriteit op dit gebied anderzijds. Maar van wat ik kan zien wordt er geclaimd dat het tournament legal is: ``ours [cards] are made specifically for sanctioned Magic the Gathering play.'' En tegelijkertijd staat er dat ze prints zijn: ``Unlike other alters, this is a PRINT.'' Volgens mij is dit een contradictie.

Maar nogmaals, ik ken niet de fijne details en hopelijk kan iemand anders je een heads-up geven.

18-7-2012 13:55:00

@wackywong Ja, daar heb je gelijk in inderdaad. Maar als ik gewoon een mooi plaatje van, laten we zeggen, een Black Lotus op m'n thuisprintertje uitprint, en die samen met een common ofzo in een sleeve doe, dan haal ik die er echt niet blind tussenuit. Maar het is wel een proxy en een hele flauwe manier om mooie kaartjes in je deck te stoppen.
Nogmaals, ik doe nooit meer aan toernooien, en ook met mijn eigen groepje spelen we zelden met het mes op tafel, en proxies zijn toegestaan als dat van te voren besproken is (en niet buitenproportioneel), maar toch wil ik het van deze specifieke kaart weten. Ik wil weten hoe 'eerlijk' deze kaart zou zijn. Als je begrijpt wat ik bedoel (ik heb het idee dat ik het heel stom uitleg ) Mede ook omdat ik een zwak heb voor Engeltjes en ik dus ook wil weten of ik geen miskoop zou begaan (als ik hem al zou willen kopen). Ik vind het echt super mooie artwork!

Check de kaart hier

Official Rules Advisor LarsM (18) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
18-7-2012 13:38:00

Nou, ik zit op die Facebook pagina te kijken, maar dit lijken me niet kaarten die gealtered zijn, maar geprint met een andere art en/of custom layout met een foil laagje.

18-7-2012 13:29:00

De vuistregel is: als je een kaart niet consistent blind uit een stapel kaarten kunt halen dan mag je er mee spelen (op een toernooi). Ongeacht of het foiled of altered is.

18-7-2012 12:31:00

Ik zag op Ebay een Akroma, Angel of Wrath met een altered foil art (dus niet uit de Legions, Time Spiral of DvsD sets).
Op de kaart stond ook alteredprints . com en (vermoedelijk) de naam van de artiest (Francisco Mendez). Als ik AlteredPrints . com in de adresbalk intyp, kom ik uit op een facebook pagina. En aangezien ik geen facebookaccount heb houd mijn zoektocht daar op.
Is deze kaart ook legal? Ik speel nooit toernooien en zal dat in de nabije toekomst ook niet gaan doen (en indien ik dat plan wel opvat, kan ik altijd nog mijn twee andere Akroma's inschakelen), maar ik was toch benieuwd hoe WotC hier tegenover staat. Kan iemand mij daar meer info over geven.
Ik vind die kaart met die alternate foil art overigens best wel mooi! En omdat ik Engeltjes spaar, zit het wel een beetje in m'n gedachten.

5-12-2011 19:40:00

Snel in het spel? Kaalia of the Vast natuurlijk!

27-11-2011 15:48:00

Maar voor mono wit is het veel gemakkelijker om natuurlijk je toevlucht te nemen tot artifacts zoals Quicksilver Amulet

27-11-2011 12:32:00

Gooi haar in je graveyard en Breath of Life haar eruit. Of gewoon mana sparen. Wit kan trouwens best nog wat accelereren, op voorwaarde dat je tegenstander dat ook doet. Want het enige wat wit doet is mana "gelijk trekken". Zie bijv: Weathered Wayfarer

Maar voor de rest zie je deze eigenlijk bijna nooit in mono-wit. Bijna altijd worden dit soort kaarten met hulp in het spel gebracht. Mana-ramp van groen of rood. reanimate van zwart, en misschien wel Polymorph achte truukjes van blauw.

27-11-2011 12:05:00

hoe krijg je deze kaart ooit snel op het veld met wit??

Bob Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
28-9-2011 23:59:00

oke bedankt voor de uitgebreide uitleg

Oracle

Legendary Creature - Angel 6 / 6

Flying, first strike, vigilance, trample, haste, protection from black and from red

NederMagic FAQ

Vraag: Is hier een wallpaper van?
Antwoord: Ja, de Divine vs Demonic versie () is hier te vinden en ook hier samen met Lord of the Pit.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

3/16/2018
The “legend rule” cares about legendary permanents with the exact same English name. You can control Akroma, Angel of Wrath and Akroma, Angel of Fury at the same time.

Decktips