Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Reality Ripple

Serie: Mirage (MIR)

Rarity: Common Mirage Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Mirage
 -
0,15    
Reality Ripple | Mirage

Prijs:

€ 0,15

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
17-6-2018 15:32:00

Het lijkt altijd inderdaad alsof phasing superveel spannende mogelijkheden heeft, maar het valt altijd tegen.

Dat tokens niet verdwijnen, is in ieder geval sinds 2012 nieuw, want hier ver onder wordt volgens mij een regel gequote over dat tokens verdwijnen als ze uitgephaset zijn.

Aan de ene kant wil ik dat phasing terugkomt, maar aan de andere kant is het inderdaad een eindeloze nachtmerrie voor WotC en het verwarrendste keyword ooit voor iedereen.

17-6-2018 15:21:00

Ik zat hiervoor bij Shimmer te kijken en bedacht mij hoe cool het zou zijn als ik eerst alle landen (e.g. Forests) laat uit phasen en dan de Shimmer bouncet. Maar dat werkt niet zoals ik dacht:

702.25a Phasing is a static ability that modifies the rules of the untap step. During each player's
untap step, before the active player untaps permanents, all phased-in permanents with phasing
that player controls "phase out." Simultaneously, all phased-out permanents that had phased out
under that player's control "phase in."

De enige reden dat een phased out permanent weer in phased is dat het phased out moet zijn en niet dat het phasing heeft. Op zich logisch omdat Reality Ripple geen phasing mee geeft en daarom een tikkie sterker zou zijn. Dit alles geldt natuurlijk ook voor Equipments.

Twee dingen. Een: Mijn quote gaat inderdaad over direct phasen. Weet niet waarom ik het quootte. Twee: Ik had niet gezien dat tokens niet verdwenen. Weet niet of dat nieuw is en wanneer het ingevoerd is, maar het maakt de hele discussie enigzins moot.

Too long to read: Batterskull komt gewoon terug mét token. (Maar ook al verdween de token, Equipments kwamen dan ook terug.)

PS. Ik denk dat WOTC heel blij is met Phasing.

17-6-2018 14:12:00

Belangrijk hier is het verschil tussen "direct" uitphasen en "indirect" uitphasen. Als je met Reality Ripple de token van de Batterskull target, phaset the Batterskull zelf "indirect" uit. En volgens de regels:

702.25f When a permanent phases out, any Auras, Equipment, or Fortifications attached to that permanent phase out at the same time. This alternate way of phasing out is known as phasing out "indirectly." >> An Aura, Equipment, or Fortification that phased out indirectly won't phase in by itself, but instead phases in along with the permanent it's attached to. <<

De regels die jij quote, gaan volgens mij alleen over "direct" phasen, toch?

Maar dat gezegd hebbende, heb je zeker wel gelijk. De truc hieronder werkt tegenwoordig niet meer, omdat tokens niet meer ophouden te bestaan als ze zijn uitgephased. De token, die direct is uitgephased, komt gewoon de volgende beurt terug, en daarmee de equipment ook.

Zie ook dit:

702.25d The phasing event doesn't actually cause a permanent to change zones or control, even though it's treated as though it's not on the battlefield and not under its controller's control while it's phased out. Zone-change triggers don't trigger when a permanent phases in or out. >> Tokens continue to exist on the battlefield while phased out. << Counters remain on a permanent while it's phased out. Effects that check a phased-in permanent's history won't treat the phasing event as having caused the permanent to leave or enter the battlefield or its controller's control.

Phasing is awesome.

17-6-2018 13:28:00

Ik heb even de rulesbook van 1 juli 2012 erbij gepakt en daar staat onderstaande ruling eveneens in (maar dan als 702.24h), dus dat werkte toen ook al niet.

17-6-2018 12:19:00

Even voor de duidelijkheid, wat hieronder staat, dat een Batterskull uitgephaset blijft, dat werkt toch niet (meer)? Equipments phasen dan in zonder de token.

702.25h An Aura, Equipment, or Fortification that phased out directly will phase in attached to the object or player it was attached to when it phased out, if that object is still in the same zone or that player is still in the game. If not, that Aura, Equipment, or Fortification phases in unattached. State-based actions apply as appropriate.

jonas (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-10-2013 12:33:00

Sapphire Charm ook tech tegen batterskull

18-8-2012 03:24:00

Zo werkt dat inderdaad Vet gevonden! Anti stoneblade tech

18-8-2012 01:17:00

Volgens mij staat er in t citaat van tragic dat als je deze kaart op het token cast, dan phased die uit (samen met alle aura's ,equipments(batterskull) en fortifications) echter tokens houden daar op met bestaan dus zal nimmer in-phasen

Met als resultaat dat batterskull uitge-phased blijft en dus door niemand terug te behalen valt omdat die vast zit in het uitgephased zijn

Correct me if i'm wrong

17-8-2012 23:45:00

Als hij terug is, kan hij hem gewoon terug halen naar zijn hand, en dan cast hij hem weer opnieuw. Heb je een kaart verspilt en je bent terug bij af. Kan je hem beter Grippen ofzo.

17-8-2012 23:43:00

Alleen weet je zeker dat ie niet terug komt

17-8-2012 22:45:00

Ik betwijfel of het de moeite is. Het is wel fancy, maar al met al is het nog steeds weinig meer dan een Shatter die alleen werkt bij equipped tokens.

17-8-2012 21:53:00

Deze kaart kan Batterskull laten verdwijnen. Wellicht leuk voor de EDH'ers?

702.24f When a permanent phases out, any Auras, Equipment, or Fortifications attached to that permanent phase out at the same time. This alternate way of phasing out is known as phasing out "indirectly." An Aura, Equipment, or Fortification that phased out indirectly won't phase in by itself, but instead phases in along with the permanent it's attached to.

702.24k Phased-out tokens cease to exist as a state-based action. See rule 704.5d.

Oracle

Instant 

Target artifact, creature, or land phases out. (While it's phased out, it's treated as though it doesn't exist. It phases in before its controller untaps during their next untap step.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Decktips