spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
15-11-2018 5:02:57 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Ceta Sanctuary informatie
Serie: Apocalypse (APC)
Rarity: Uncommon Apocalypse Uncommon
Geef commentaar op Ceta Sanctuary
Ceta Sanctuary komt voor in
Serie Normaal Foil
Apocalypse
 8
0,15
 3
0,60
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid stijn BE (41) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Official Rules Advisor wackywong (39) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 0 1
Mark Oude Nijhuis (8) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Ceta Sanctuary uit Apocalypse. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-9-2014
Uit de Apocalypse FAQ:

Sanctuaries

* Each Sanctuary has an ability that triggers only if you control a permanent of one of the enchantment's enemy colors (for example, Dega Sanctuary is white and triggers only if you control a black or red permanent). If you don't control a permanent of the right color at the beginning of your upkeep, the ability never triggers in the first place; you can't change the color of a permanent you control during your upkeep to make a Sanctuary's ability trigger.

* A Sanctuary's effect is determined when its ability resolves.

* If you control a permanent of *one* of the enchantment's enemy colors when the ability triggers, and then you change the color of another permanent you control to the other enemy color before the ability resolves, you'll get the bigger effect.

* If you control a single permanent that's both of the enchantment's enemy colors, you'll get the bigger effect.

* If you control no permanents of the Sanctuary's enemy colors when the ability resolves, it will have no effect.

---

Ik kan alleen niet goed uitleggen waarom het zo is.
Premium lid Bastiaan (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1-9-2014
Werkt dit dan niet zoals devotion tellen? Mana symbolen worden daar ook maar 1x geteld. Ook al is het hybrid mana.
Bartel (Leiden) (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 31-8-2014
Ik zou zeggen nee. Met een Scarwood Goblins heb je een red permanent en een green permanent.
Premium lid Bastiaan (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 31-8-2014
Voor het 2e deel van de ability, daar heb je toch 2 verschillende permanents nodig?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 27-4-2012
Ja, dan is tijdens het triggeren aan de voorwaarde voldaan èn tijdens het resolven nog steeds. (Dat zou op papier zelfs zo zijn als je de enige groene permanent die je hebt, rood kleurt.)

Vervolgens checkt hij tijdens het resolven of je zowel een rode als een groene permanent hebt liggen en besluit hij je twee kaarten te geven in plaats van 1.
hdg Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 27-4-2012
Hm, ok.

Maar stel dat ik wel een groene permanent heb liggen (in een -EDH bijv), dan kan het wel? De trigger gaat op de stack, in respons maak ik een permanent van mij Rood, draw-2-disc-1

iig bedankt voor de uitleg!
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 27-4-2012
Ja, op zich wel. Color en color identity zijn twee verschillende dingen. De Commander regels gaan over color identity, niet over color.

Alleen gaat het alsnog niet lukken wat je wilt bereiken. Het allereerste moment dat je in een beurt priority krijgt (om de ability van Tidal Visionary te activeren), is als upkeep triggers op de stack gegaan zijn. (De upkeep step is de eerste step waarin je priority krijgt. In de untap step krijgt niemand priority.)

Het stukje ", if you control a red or green permanent," is echter een intervening if-clause die gecheckt wordt tijdens het triggeren èn tijdens het resolven. Als tijdens het triggeren niet aan die voorwaarde voldaan is, als je geen rode of groene permanents hebt liggen, dan gaat de trigger in zijn geheel de stack niet op. Dus is er dan ook geen trigger, waar je met de ability van Tidal Visionary op zou kunnen reageren.
hdg Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 27-4-2012
Mag je bijv. in een mono-blauw Commander deck ook de kleur van je permanents (tijdelijk, voor je upkeep) veranderen? Bijvoorbeeld m.b.v. Tidal Visionary
Jan Peke Swart (5) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 9-11-2011
Een auto-include voor iedereen die in commander speelt. Ik doe dit al een tijdje met veel plezier, en hij levert zo belachelijk veel kaartvoordeel op!
Topkaart!
Ceta Sanctuary | Apocalypse
Oracle tekst
Enchantment 
At the beginning of your upkeep, if you control a red or green permanent, draw a card, then discard a card. If you control a red permanent and a green permanent, instead draw two cards, then discard a card.
Rating na 0 stemmen
Er is nog niet op deze kaart gestemd.
Tournooi info
Legal in: Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
10/4/2004
The ability has you draw one or two cards, but never three.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Ceta Sanctuary samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Ceta Sanctuary
Zoek decks met Ceta Sanctuary
Ceta Sanctuary toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Apocalypse / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Guilds of Ravnica (GRN)
Magic 2019 (M19)
Dominaria (DOM)
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Guilds of Ravnica.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 3 leden ingelogd op NederMagic.
5883 paginas bekeken sinds 15-11-2018 2:44:15
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.