spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
22-2-2018 19:35:31 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Ice Cauldron informatie
Serie: Ice Age (ICE)
Rarity: Rare Ice Age Rare
Geef commentaar op Ice Cauldron
Ice Cauldron komt voor in
Serie Normaal Foil
Ice Age
 4
2,95    
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid Jacinto (41) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Ivo Bos (Rotterdam) (87) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Stronghold (61) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid stijn BE (38) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Slive (9) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
2Link Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Andrew Benton (234) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Kaa (20) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Premium lid Sir Olf (0) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Ice Cauldron uit Ice Age. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Premium lid Henk Pietersen (0) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-2-2018
Dankje!
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Online 12-2-2018
Ja.

Ice Cauldron kan alleen het type mana onthouden. Restricties als 'spend this mana only on X' zijn geen deel van het mana type. en worden dus niet door Ice Cauldron meegenomen. Als je Soldevi Machinist gebruikt om Ice Cauldrons te betalen mag je de die je terugkrijgt van Ice Cauldrons 2e ability gewoon gebruiken om de spell te casten.
Premium lid Henk Pietersen (0) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 12-2-2018
Werkt Soldevi Machinist met deze?
Premium lid stijn BE (38) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-10-2017
Nog geen 2 maand dus
Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 31-8-2017
Hoe lang zal het duren voordat er op Ice Cauldron een buyout komt? Zelfs Wood Elemental is gespiked en dit is toch best een leuk EDH kaartje
Alex (Almere) (17) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 29-11-2013
eindelijk relax emrakul casten
Bartel (Leiden) (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 25-11-2012
Denk het.
Amulet of Quoz en Tempest Efreet hebben er 10.
timewa Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 24-11-2012
Trouwens, is 11 regels tekst op een kaart een record?
timewa Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 24-11-2012
Wie deze kaart speelt is een tijdrekker - Voordat je medespeler(s) begrijpen wat er aan de hand is had je al bijna een Shahrazad potje kunnen spelen.

Je kunt er wel makkelijk mee cheaten: Niemand heeft zin om 'm te lezen/begrijpen dus je legt hem zelf uit zoals hij je op dat moment uitkomt, verzin eventueel gewoon compleet nieuwe functies.
Alex (Almere) (17) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 29-10-2012
Wanneer at gargamel ooit smurf? Als hij daarvan moest leven was hij allang verhongerd. Bovendien zijn ze giftig, kijk maar naar de kleur.
Hoe moet je btw koken met een ijspot?

PS: ben te moe om de kaart te lezen maar het is een soort slechte aether vial lijkt me?

Bartel (Leiden) (10) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 29-10-2012
Sinds wanneer eet Gargamel iets anders dan smurf?
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 29-10-2012
Vragen die nu opborrelen zijn:
1a. Gaat de capsize nu naar mijn hand terug? (ik denk van wel)

-- Als je de Buyback betaald hebt, wel.


1b. Stel nu dat het geen buyback spell is, blijft de kaart dan exiled of gaat hij naar de graveyard? (ik denk naar de graveyard)

-- Hij gaat van de stack waar hij normaal gesproken al naar toe zou gaan. Een permanent spell gaat naar de battlefield. Een instant of sorcery spell gaat naar de graveyard.


2. Houdt de cauldron bij precies welke --kaart-- ge-exiled is of houdt de cauldron alleen bij welke --kaartnaam--? Kan ik dus de gebuybackte capsize vanuit mijn hand casten met de ice cauldron? (ik denk dat dit niet kan)

-- Het eerste. Zo gauw die kaart de exile zone verlaten heeft (als je hem cast, gaat hij van de exile zone naar de stack), is het een compleet nieuw object en kan Ice Cauldron hem niet meer terugvinden.
Marijn (Amersfoort) (66) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 29-10-2012
Het is wel een leuke manier om een kaart met een X in de casting cost lekker op te pompen. End-of-turn van je opponent leg je de spell met een dikke X op de cauldron, de volgende beurt cast je de spell ermee en gebruik je ook nog je "eigen" mana erbij voor dubbel feest. Heb je met proliferate een tweede charge counter erop gelegd dan kun je met Voltaic Key nog een keer X erbij doen. Omslachtig, maar het kan!

Ik heb nog wel een paar vraagjes:
a. ik exile hiermee mijn Capsize en betaal daarbij 6 mana (inclusief buyback dus)
b. ik kopiëer de charge counter via bv. Steady Progress of Contagion Clasp
c. de volgende beurt cast ik de capsize met de mana van de cauldron

Ik heb nu een cauldron met nog een charge counter voor 6, die kan ik natuurlijk eindeloos blijven proliferaten. Omdat de oracle tekst het specifiek heeft over "last noted type and amount of mana" werkt het proliferaten dus gewoon (dat werd een paar berichten hieronder ook al aangegeven).

Vragen die nu opborrelen zijn:
1a. Gaat de capsize nu naar mijn hand terug? (ik denk van wel)
1b. Stel nu dat het geen buyback spell is, blijft de kaart dan exiled of gaat hij naar de graveyard? (ik denk naar de graveyard)
2. Houdt de cauldron bij precies welke --kaart-- ge-exiled is of houdt de cauldron alleen bij welke --kaartnaam--? Kan ik dus de gebuybackte capsize vanuit mijn hand casten met de ice cauldron? (ik denk dat dit niet kan)
3. kan ik, als de charge counter er met X=100 is opgelegd, de Capsize daarvan meerdere malen casten? (eigenlijk zelfde vraag als 2 denk ik, volgens mij kan het niet)

Ik heb een edh proliferate deckje waar ik hoe dan ook enig potentiëel zie voor dit kaartje :-)...
Official Rules Advisor wackywong (39) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3-3-2011
"'t Is ook eigenlijk gewoon een omslachtige poepkaart"

Ik vond de kaart al zo verdacht bruin...
Premium lid Official Rules Advisor Maarten van Tol (Uithoorn) (64) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 3-3-2011
't Is ook eigenlijk gewoon een omslachtige poepkaart
Meer commentaar >
Ice Cauldron | Ice Age
Oracle tekst
Artifact 
X, T: Put a charge counter on Ice Cauldron and exile a nonland card from your hand. You may cast that card for as long as it remains exiled. Note the type and amount of mana spent to pay this activation cost. Activate this ability only if there are no charge counters on Ice Cauldron.
T, Remove a charge counter from Ice Cauldron: Add Ice Cauldron's last noted type and amount of mana to your mana pool. Spend this mana only to cast the last card exiled with Ice Cauldron.
Rating na 0 stemmen
Er is nog niet op deze kaart gestemd.
Tournooi info
Legal in: Block, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
10/4/2004
The Cauldron counts only mana spent on it. It doesnít see the value of X, so isnít affected by cost reductions. Thus, if you spent CCRR on X, you get CCRR later even if X was 6.

10/4/2004
Cards which are not actually in your hand canít be exiled by the Ice Cauldron.

10/4/2004
If multiple cards are exiled by the Cauldron, the mana can only be used for the card that was exiled by the Cauldron when the most recent charge counter was put there.

10/4/2004
The mana put in the Cauldron can only be used to cast the given spell, but you can add additional mana to a spell. This means you can pay part of the cost on one turn and the rest of it on the next turn.

10/4/2004
You do not have to use any mana from the Cauldron when casting the spell if you donít want to. You donít even have to tap the Cauldron and draw the mana, you can just cast the spell using mana from somewhere else.

10/4/2004
If multiple cards are exiled by the Cauldron, any one of them can be cast.

10/4/2004
If the ability to exile a card with the Cauldron is countered, you do not lose the card since it is exiled during resolution.

10/4/2004
It is possible to have more than one card exiled by the Cauldron. You can tap the Cauldron to remove the charge counter and whatever mana is on it but leave the card there. Later, you can tap it and put in mana and a charge counter to add another card.

10/4/2004
X can be zero. This places a zero mana counter on the Cauldron.

10/4/2004
You can only cast the spell when you could legally cast it normally. So no casting a sorcery on your opponentís turn.

10/4/2004
The mana can be used to pay for additional costs to cast the spell.

10/4/2004
If the Cauldron leaves the battlefield, you can still cast any cards it exiled as though they were in your hand. You just no longer have access to the mana you charged the Cauldron with.

10/4/2004
Tapping the Cauldron for the mana is a mana ability.

10/4/2004
Produces mana of the last type used to put a counter on itself, not via any other charge counters.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Ice Cauldron samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Ice Cauldron
Zoek decks met Ice Cauldron
Ice Cauldron toevoegen aan je watchlist:
Versie uit Ice Age / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Rivals of Ixalan
Ixalan
Hour of Devastation
Amonkhet
Aether Revolt
Kaladesh

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Rivals of Ixalan.

FNM agenda zoetermeer.
spacer
devider
Er zijn nu 22 leden ingelogd op NederMagic.
11031 paginas bekeken sinds 22-2-2018 16:28:23

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.