Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Bonecrusher Giant (B)

Serie: Throne of Eldraine (ELD)

Rarity: Rare Throne of Eldraine Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Throne of Eldraine (A)
 -
0,90
 -
5,95
Throne of Eldraine (B)
 -
3,95
 -
7,95
Bonecrusher Giant | Throne of Eldraine

Prijs:

€ 3,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 7,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-10-2019 13:17:00

Dank voor jullie commentaren, ik concludeer dat mijn aanname hier onder juist was.

Dus: De blacksmith verstopt zich in het holletje onder de voeten van Hill Giant, en komt er bijna mee weg, maar dan krijgt zijn baas een stomp en wordt hij alsnog vermorzeld onder schoenmaatje 250 van de reus.

Hill Giant rules again!

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-10-2019 13:05:00

Dank voor de correctie. Ik had waarschijnlijk een grotere onzekerheid uit moeten spreken dan "als het goed is", en vooral even verder moeten lezen.

31-10-2019 12:05:00

Pas op als je dat soort 'samenvattingen' gebruikt als het om exacte wording gaat. Protection prevent damage (en gebruikt ook de term prevent), dus Stomp kan dat stoppen.

702.16e Any damage that would be dealt by sources that have the stated quality to a permanent or
player with protection is prevented.

10/4/2019
Protection prevents damage, so protection will be unable to prevent damage after Stomp has resolved. However, this won't allow a spell or ability to target illegally, even if that spell or ability would cause damage to be dealt.

Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-10-2019 11:50:00

@Timewa
Protection van rood wil zeggen dat de Blacksmith niet getarget, enchanted/equipped, blocked en damaged kan worden door iets roods. Een tegenstander Stompen verandert daar als het goed is niets aan.

10/4/2019
Stomp only stops damage from being prevented by effects that specifically use the word "prevent."

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-10-2019 11:13:00

Nog even een vraag/doublecheck: Stel de tegenstander heeft een Repentant Blacksmith. Die kan ik niet Stompen want ik kan hem niet targeten. Maar als Repentant Blacksmith een Hill Giant van mijn blockt en ik stomp mijn tegenstander in zijn gezicht, dan sterft de Repentant Blacksmith toch tijdens damage dealen omdat de protection from red geen damage meer kan preventen?

Klopt deze aanname?

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-10-2019 11:07:00

Ik heb mijn voordeel er al mee gedaan.

Begrijp ook dat hij niet zo past in de huidige Standard omgeving, maar lijkt me wel een hele sterke kaart voor Burn decks in andere formaten. Of wordt monorood Burn niet veel meer gespeeld?

31-10-2019 10:24:00

Leuke kaart, die naast standard ook 1of 2 voorkomt in modern ( burn, naya zoo) en legacy ( red prison ). Of goed genoeg is zal blijken.
Zeker standard, met Oko, Nissa en hydroid krasis , geeft weinig hoop. Oko ban ( zou terecht zijn ), zal ( volop boosterverkoop ) nog niet komen, maar Nissa, Hydroid Krasis kunnen missschien gekozen worden om Oko deck(s) af te remmen.

31-10-2019 08:03:00

Hij wordt in een Gruul deck gespeeld in Standaard maar verder niet. Standard bestaat momenteel vooral uit Oko decks. Buiten standard ziet deze knakker sowieso geen play, vandaar de bescheiden prijs. Maar doe er je voordeel mee, zou ik zeggen

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-10-2019 00:32:00

Kan iemand mij vertellen waarom deze kaart zo weinig waard is?
Het lijkt me zo enorm veel value. Een 4/3 met upside voor 2R, en de flexibiliteit om eerst te Shocken...

Ik snap niet dat dit een euroknaller is en geen dure rare?

Oracle

Creature - Giant 4 / 3

Whenever Bonecrusher Giant becomes the target of a spell, Bonecrusher Giant deals 2 damage to that spell's controller.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander

Officiele rulings

10/4/2019
Bonecrusher Giant’s ability resolves before the spell that caused it to trigger. It resolves even if that spell is countered.

10/4/2019
If a spell targets Bonecrusher Giant more than once, its ability triggers only once.

10/4/2019
An adventurer card is a creature card in every zone except the stack, as well as while on the stack if not cast as an Adventure. Ignore its alternative characteristics in those cases. For example, while it’s in your graveyard, Giant Killer is a white creature card whose converted mana cost is 1. It can’t be the target of the triggered ability of Mystic Sanctuary.

10/4/2019
When casting a spell as an Adventure, use the alternative characteristics and ignore all of the card’s normal characteristics. The spell’s color, mana cost, converted mana cost, and so on are determined by only those alternative characteristics. If the spell leaves the stack, it immediately resumes using its normal characteristics.

10/4/2019
If you cast an adventurer card as an Adventure, use only its alternative characteristics to determine whether it’s legal to cast that spell. For example, if Giant Killer is exiled with the last ability of Vivien, Champion of the Wilds, you can’t cast it as Chop Down.

10/4/2019
If a spell is cast as an Adventure, its controller exiles it instead of putting it into its owner’s graveyard as it resolves. For as long as it remains exiled, that player may cast it as a creature spell. If an Adventure spell leaves the stack in any way other than resolving (most likely by being countered or by failing to resolve because its targets have all become illegal), that card won’t be exiled and the spell’s controller won’t be able to cast it as a creature later.

10/4/2019
If an adventurer card ends up in exile for any other reason than by exiling itself while resolving, it won’t give you permission to cast it as a creature spell.

10/4/2019
You must still follow any timing restrictions and permissions for the creature spell you cast from exile. Normally, you’ll be able to cast it only during your main phase while the stack is empty.

10/4/2019
If an effect copies an Adventure spell, that copy is exiled as it resolves. It ceases to exist as a state-based action; it’s not possible to cast the copy as a creature.

10/4/2019
If an object becomes a copy of an object that has an Adventure, the copy also has an Adventure. If it changes zones, it will either cease to exist (if it’s a token) or cease to be a copy (if it’s a nontoken permanent), and so you won’t be able to cast it as an Adventure.

10/4/2019
If an effect instructs you to choose a card name, you may choose the alternative Adventure name. Consider only the alternative characteristics to determine whether that is an appropriate name to choose.

10/4/2019
Casting a card as an Adventure isn’t casting it for an alternative cost. Effects that allow you to cast a spell for an alternative cost or without paying its mana cost may allow you to apply those to the Adventure.

10/4/2019
Stomp only stops damage from being prevented by effects that specifically use the word “prevent.”

10/4/2019
Protection prevents damage, so protection will be unable to prevent damage after Stomp has resolved. However, this won’t allow a spell or ability to target illegally, even if that spell or ability would cause damage to be dealt.

10/4/2019
If the chosen target is an illegal target by the time Stomp tries to resolve, the spell won’t resolve. Damage can be prevented as usual.

Decktips