Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Alpine Guide

Serie: Modern Horizons (MH1)

Rarity: Uncommon Modern Horizons Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Modern Horizons
 8
0,15
 2
0,75
Alpine Guide | Modern Horizons

 Op voorraad 

€ 0,15 (8x)

 Kopen

FOIL 

€ 0,75 (2x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
30-5-2020 10:42:00

Hij is ook niet écht speelbaar denk ik, maar wat @timewa zegt is het een leuke break from the color pie zonder dat het niet als een rode kaart voelt.

Plus dat de kaart een typische (in mijn ogen prachtige) Wayne Reynolds art heeft!

Premium lid timewa (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-5-2020 09:53:00

Ik vind hem leuk ontworpen. Mana-ramp middels landen zoeken is normaal natuurlijk typisch groen, en in mindere mate wit. Voor rood is het heel uniek en niet gepast, ware het niet dat dit tijdelijk, kwetsbaar en chaotisch is gemaakt middels de laatste regel, wat weer wel heel rood is.

Leuk experiment. En zeker geen slechte kaart. Als hij 1 of 2 keer doorkomt en je hebt dus 2 a 3 beurten voordeel van die extra mountain, is het al best sterk.

In de praktijk denk ik echter dat rood aggro weinig slots heeft voor 3 CMC, geen manaramp nodig heeft, en dat een 3/3 dan misschien niet goed genoeg is.

Dorus (63) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-5-2020 08:02:00

Nou ja, je kan deze kaart ook zien als land-filter. Als ie wordt gebouncet, kun je mooi weer je deck filteren, want zoals Torak zegt heb je meestal niet veel land nodig.

Ik vind em wel leuk bedacht.

30-5-2020 02:18:00

als er dies stond ja, maar leave battlefield.
nice 3mana fetch you played, what a shame if some bounce were to happen to it...

29-5-2020 20:33:00

Ik vind het wel een interessant ontworpen kaart.

Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-5-2020 18:41:00

Echt interessant denk ik niet. Slecht is hij ook niet echt, maar je moet hem wel kunnen houden. Tegelijkertijd is 3/3 voor 3 mana ook niet gruwelijk spannend, ik denk dat bijvoorbeeld Goblin Chainwhirler meer indruk kan maken. Die heeft de potentie om dingen op ge ruimen en heeft niet het nadeel van 'attacks each turn if able', maar meer het voordeel van 'deze gaat elke beurt meppen'. Dat deze ramp geeft is leuk, maar is dat nodig? Rood heeft voor 4 mana ook genoeg leuke dingen om neer te gooien.

29-5-2020 17:57:00

Ligt het nou aan mij of heeft deze kaart wel iets "interessants"?

Oracle

Snow Creature - Human Scout 3 / 3

When Alpine Guide enters the battlefield, you may search your library for a Mountain card, put that card onto the battlefield tapped, then shuffle your library.
Alpine Guide attacks each combat if able.
When Alpine Guide leaves the battlefield, sacrifice a Mountain.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

6/14/2019
If Alpine Guide can’t attack for any reason (such as being tapped or having come under a player’s control that turn), then it doesn’t attack. If there’s a cost associated with having it attack, its controller isn’t forced to pay that cost, so it doesn’t have to attack in that case either.

Decktips