spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer spacer
menu menu spacer
spacer
spacer Magic the Gathering winkel forum community
spacer
spacer
menu Home spacer spacer
spacer
spacer spacer
menu Nieuws spacer spacer
spacer spacer
menu Winkel spacer spacer
spacer spacer
menu Interactief spacer spacer
spacer menu spacer
spacer spacer
menu Informatie spacer spacer
spacer spacer
Overig spacer spacer
spacer spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
spacer
illustratie
Snelzoeken op kaartnaam (Uitgebreid zoeken)
21-9-2019 8:53:30 [Inloggen] [Contact]
divider
[hulpdienst]
divider
Finale of Promise informatie
Serie: War of the Spark (WAR)
Rarity: Mythic War of the Spark Mythic
Geef commentaar op Finale of Promise
Finale of Promise komt voor in
Serie Normaal Foil
War of the Spark
 -
9,95
 -
19,95
Wie ruilt deze kaart [Commentaar]
Nickname # Foil
Premium lid JonaDDD (3) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Peter (123) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Mennoniet (3) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid wvttk (138) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Official Rules Advisor Boris (Diemen/Amsterdam) (58) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid rik (36) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Enraged Wookie (40) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Roland (82) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid spierenburg (28) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Global Moderator Remco (20) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 2 0
Poelie (23) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
The Great Snarf Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
NeonimusX Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
Premium lid Brandini (0) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 1 0
* Dit is het aanbod van Finale of Promise uit War of the Spark. Als een kaart in meerdere series zit kun je die apart aanklikken hierboven. Klik op de getallen om direct naar iemands collectie te gaan. De leden die het meest recent zijn ingelogd staan bovenaan. Leden die meer dan 14 dagen niet zijn ingelogd worden niet vermeld.
Commentaar [Wie ruilt deze kaart]
Premium lid Casper (1) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Online 18-6-2019
Dankjewel voor je antwoord. Dat leek mij ook inderdaad.
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 18-6-2019
Voorzover ik weet is er niet zo'n regel, je wijst gewoon alle targets in 1x aan. Er zijn bij mijn weten ook geen kaarten waar dat relevant voor zou kunnen zijn. (Er zijn wel triggers die afgaan op het kiezen van targets, maar die gaan toch pas de stack op nadat je klaar bent met het op de stack leggen van de targetende spell/ability.)
Premium lid Casper (1) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Online 17-6-2019
Even stiekem een iets algemener vraagje vanuit mijn kant:

Targets kies je natuurlijk op het moment dat je een spell of ability met een of meerdere targets op de stack legt, maar is er een regel die in het geval van meerdere targets een specifieke volgorde van targets kiezen verplicht? Moet je bijvoorbeeld de volgorde van de tekst aanhouden en in het geval van Finale of Promise formeel eerst een Instant targetten en daarna een Sorcery? En is er een situatie waarin dit echt relevant is?

Edit: Het lijkt mij dat "kies targets wanneer de spell op de stack gaat" een specifiek genoeg moment is om de verdere volgorde niet echt relevant te laten zijn, maar met een soort van eindeloze hoeveelheid mogelijke interacties kan ik daar natuurlijk naast zitten.
Premium lid Casper (1) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Online 17-6-2019
Ik snap de verwarring wel, regeltechnisch gezien zijn split cards vaak ook gewoon een beetje drama. Zo kan je met Finale of Promise bijvoorbeeld Response // Resurgence targetten als Sorcery en Lightning Bolt targetten als Instant, bolten voor 3 en daarna de Response helft casten. Van die dingen.

Ik kan me trouwens ook geen situatie voorstellen waarin het nuttig is dat je bijvoorbeeld Response // Resurgence wel twee keer mag targetten met Finale of Promise, maar dat is een mooi puzzeltje voor straks.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 17-6-2019
Kleine aanvulling: Het tweede target is dus niet legal meer, omdat de kaart in de tussentijd al van zone gewisseld is.
Global Moderator Official Rules Advisor Lord of the zombies (Almere) (133) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 17-6-2019
Correct.

Je kan maar 1 helft casten omdat Finale of Promise de kaart zelf cast. Ondanks zijn 2 helften is Response // Resurgence nog steeds maar 1 kaart , en kan dus maar 1x op de stack liggen. Zodra je de ene helft cast is er geen andere helft meer om te casten.

Als Finale of Promise iets als 'copy those cards, you may cast the copies without paying' had gezegd had het wel gewerkt. (En in silver-bordered land kan je misschien de kaart in tweeen scheuren? )
leon (2) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 17-6-2019
Ik begrijp de Oracle tekst even niet:

A split card that's an instant and a sorcery card may be the target of Finale of Promise twice. However, once you cast that card once, it can't be cast a second time.

Dus, stel ik heb bijvoorbeeld Response // Resurgence in mijn graveyard liggen, mag ik dan met Finale of Promise beide helften targetten, maar er slechts eentje daadwerkelijk casten? En zo ja, waarom dan?
NederMagic Rules Advisor DeathScythe (Arnhem) (16) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-5-2019
Dat is inderdaad evene een kwestie van goed lezen, goed opgevangen en ik kan niet anders dan mij daarbij aansluiten.
Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-5-2019
Hij zegt "each of those SPELLS". Spells bestaan alleen op de stack, dus als je de kaarten niet cast, kan er ook nooit een spell zijn om te kopiëren. Tenminste, dat denk ik dan.

Er zit onderscheid tussen het kopiëren van een kaart en het kopiëren van een spell. Zie ook mijn aanvulling bij Firemind’s Research.

Last-known information heb je in dit geval ook niks aan, want de spell is nooit op de stack geweest.
NederMagic Rules Advisor DeathScythe (Arnhem) (16) Persoonlijke Pagina Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-5-2019
Ik verwacht dat dit het antwoord is, weet wel dat ik even geen magic heb gespeeld en dit verkeerd kan hebben.

Omdat er een teferi ligt mag je geen spells casten, dus de eerste 1/2 targets die je aanwijst mag je niet casten (er ligt een finale op de stack) en blijven vrolijk in de graveyard liggen, worden nieteens exiled.
Daarnaa de kopietjes, de kaart zegt niet specifiek dat je de targets moet casten om kopietjes te maken, dus of dat gebeurd maakt niet uit. Hierdom mag je 3 kopietjes van de spells op de stack leggen. Teferi doet hier niet saan aangezien je de copies nevernooitniet cast.

Hetgeen dat ik aan twijfel is het gedeelte of finale het iets kan schelen of je de spells moest casten om kopietjes te krijgen. Ik heb even snel gegoogled maar zo snel geen overduidelijk antwoord gekregen.
Premium lid PhilXan (0) Profiel Collectie Stuur persoonlijk bericht Offline 21-5-2019
Wat gebeurt er als ik deze wil spelen terwijl een tegenstander Teferi, Time Raveler in 't spel heeft?
Finale of Promise | War of the Spark
Oracle tekst
Sorcery 
You may cast up to one target instant card and/or up to one target sorcery card from your graveyard each with converted mana cost X or less without paying their mana costs. If a card cast this way would be put into your graveyard this turn, exile it instead. If X is 10 or more, copy each of those spells twice. You may choose new targets for the copies.
Rating na 0 stemmen
Er is nog niet op deze kaart gestemd.
Tournooi info
Legal in: Standard, Modern, Legacy, Vintage, Commander
Officiele rulings
5/3/2019
As Finale of Promise resolves, first you cast the target instant card and/or the target sorcery card in either order. Then, if X is 10 or more, you copy each of those twice and put the copies on the stack in any order. The copies will resolve before the original spells.

5/3/2019
A split card that’s an instant and a sorcery card may be the target of Finale of Promise twice. However, once you cast that card once, it can’t be cast a second time.

5/3/2019
If a spell has X in its mana cost, you must choose 0 as the value of X when casting it without paying its mana cost.

5/3/2019
If you cast a card “without paying its mana cost,” you can’t choose to cast it for any alternative costs. You can, however, pay additional costs. If the card has any mandatory additional costs, such as that of Spark Harvest, you must pay those to cast the card.

5/3/2019
If the spell that’s copied is modal (that is, it says “Choose one-” or the like), the copies will have the same mode or modes. You can’t choose different ones.

5/3/2019
If the spell has damage divided as it was cast, the division can’t be changed (although the targets receiving that damage still can). The same is true of spells that distribute counters.

5/3/2019
You can’t choose to pay any additional costs for the copies. However, effects based on any additional costs that were paid for the original spell are copied as though those same costs were paid for the copy too.

5/3/2019
The copies that Finale of Promise creates are created on the stack, so they’re not “cast.” Abilities that trigger when a player casts a spell won’t trigger.

NederMagic denkt mee
We hebben alle decks op de site voor je doorzocht en gekeken welke 20 kaarten het meest met Finale of Promise samen worden gespeeld.
Klik hier voor het lijstje
Geef commentaar op Finale of Promise
Zoek decks met Finale of Promise
Finale of Promise toevoegen aan je watchlist:
Versie uit War of the Spark / Alle versies
spacer
Submenu
devider
Winkelwagen
Laatste voorraad updates
Watchlist
Catalogus
Sealed product (boosters,enz)
Accessoires
Complete sets
Grabbags / repacks
Power 9
Aanbiedingen
Veilingen
Inkooplijst
Bestelling geschiedenis
Top 50 verkochte rares
Top 50 verkochte kaarten
Offline prijslijst
Leveringsvoorwaarden
spacer
spacer
Login
devider
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
(Registreren)
spacer
Tips
devider
Meest gebruikte links
Actieve forumtopics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Commander 2019 (C19)
Core Set 2020 (M20)
Modern Horizons (MH1)
War of the Sparks (WAR)
Ravnica Allegiance (RNA)
Guilds of Ravnica
Magic 2019
Dominaria
Rivals of Ixalan
Ixalan

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Draftbattle Core Set 2020.
spacer
devider
Er zijn nu 9 leden ingelogd op NederMagic.
4237 paginas bekeken sinds 21-9-2019 8:17:17
Privacyverklaring

NederMagic is a website about Magic: The Gathering.
Magic: The Gathering, the mana symbols, the tap symbol and all other related images are owned by Wizards of the Coast.
NederMagic is unaffiliated with Wizards of the Coast.